2010-08-05, 13:11
Medlem
nicke.orebros avatar
Får nog ta ett snack med min bekanta igen.

Men trappor har då iaf funnits vid järntorget, om så bara för att gå ner till toaletter?
Citera
2010-08-05, 13:14
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke.orebro

Men trappor har då iaf funnits vid järntorget, om så bara för att gå ner till toaletter?

Ungefär så ja. Det som kan vara intressant i sammanhanget är garaget med infart från Gamla gatan. Tydligen en skaplig volym och det sträcker sig en bit. Mer vet jag inte, har aldrig varit där nere.
Citera
2010-08-09, 12:19
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke.orebro

Det är inte så att din bekanta åsyftar det gamla varuhuset där mataffären Lucullus ligger nu på Storgatan? Där fanns ju förr butiksplan både på övervåningen samt trappor till butiker i källarplan. Det är ju dock inte under järntorget, även om källarplanet sträcker sig under huset en bit i den riktningen.

Bara en tanke.

/perris
Senast redigerad av Perris 2010-08-09 kl. 12:47.
Citera
2010-08-10, 19:04
Medlem
Ngn som vet vad Vargen och Draken är för ställen uppe i Kilsbergen??
Citera
2010-08-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av db3306
Ngn som vet vad Vargen och Draken är för ställen uppe i Kilsbergen??

Draken var/är riksbunkern militära Vargen är en sändare.
Citera
2010-08-10, 20:50
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordinfardin
Draken var/är riksbunkern militära Vargen är en sändare.

Jasså? Skulle detta vara "kodnamn" eller namn som syftar till en specifik plats? "Vargen" köper jag, men "Draken"?
Citera
2010-08-11, 01:25
Medlem
det finns skyltat där uppe till både vargen och draken, fanns några fler ställen med häftiga namn men ja la dom inte på minnet. Platån och måsen tror jag det fanns nått som hette med.

Tog mig till platsen där Draken skulle vara men det såg bara ut att vara en vändplan med ett skyddsvärn som såg ut som en kyrkklocka med en pall i
Senast redigerad av db3306 2010-08-11 kl. 01:28.
Citera
2010-08-11, 01:46
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
det finns skyltat där uppe till både vargen och draken, fanns några fler ställen med häftiga namn men ja la dom inte på minnet. Platån och måsen tror jag det fanns nått som hette med.

Tog mig till platsen där Draken skulle vara men det såg bara ut att vara en vändplan med ett skyddsvärn som såg ut som en kyrkklocka med en pall i

Haha, jag är så jävla lost på vad ni snackar om! Förklara, är detta platser på skjutfältet eller vad?
Citera
2010-08-11, 02:32
Medlem
Ja det är platser där uppe, men vad för platser?
Citera
2010-08-11, 21:02
Medlem
Perriss avatar
Citat:

Om det är på Villingsbergs skjutfält det väl bara olika namn för exemelvis mål, skjut och observationsplatser när artilleriet övade?

För övrigt kan jag dra mitt lilla strå till tråden med några små ganska beskedliga, men ändock, dörrar, i brist på roligare ting:

Dels denna, utanför gamla I3. En järnlucka med hänglås på (den bortre sidan av) betongklumpen.

http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,39.09,,2,7.84

Sen denna trädörr med hänglås. På kullen finns två små ventilationsrör.

http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,82.46,,1,8.47

Goder afton!
/perris
Citera
2010-08-12, 01:28
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Om det är på Villingsbergs skjutfält det väl bara olika namn för exemelvis mål, skjut och observationsplatser när artilleriet övade?

För övrigt kan jag dra mitt lilla strå till tråden med några små ganska beskedliga, men ändock, dörrar, i brist på roligare ting:

Dels denna, utanför gamla I3. En järnlucka med hänglås på (den bortre sidan av) betongklumpen.

http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,39.09,,2,7.84

Sen denna trädörr med hänglås. På kullen finns två små ventilationsrör.

http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,82.46,,1,8.47

Goder afton!
/perris

Hum, kanske borde ta och släppa datorn en stund och ta en promenad
Citera
2010-08-12, 13:54
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Hum, kanske borde ta och släppa datorn en stund och ta en promenad
Tycker jag absolut! Finns tydligen fortfarande små smultron kvar att upptäcka i stan!

/perris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in