2011-10-24, 12:32
Medlem
negriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
ja den har jag också sett

det finns ju en lite fräschare men ändå sönderskjuten Pansarvagn också där uppe i skogarna, har du sett den med?

v12 motorn sitter kvar och du kan även öppna luckan uppe på och kliva in och sätta dig

Vart i Kilsbergen finner man vagnen, måste testa att sitta i den!
Citera
2011-10-24, 12:45
Medlem
Fan vad fett med en övergiven stridsvagn!
Citera
2011-10-25, 13:13
Medlem
http://imageshack.us/photo/my-images...rvagnpipa.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images...arvagntak.jpg/

här har ni bild på den. jag tog bilderna för några år sedan.
Senast redigerad av License.To.Thrill 2011-10-25 kl. 13:17.
Citera
2011-10-26, 22:34
Medlem
Finns mycket lustigt att se på både Villingsbergs och Bofors skjutfält.
Nu har jag tyvärr inga bilder men jag vet att det finns i alla fall ett 30-tal stridsvagns vrak och en sönderskjuten helikopter på Boforsfältet.
Citera
2011-10-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipkin
Nu har jag tyvärr inga bilder men jag vet att det finns i alla fall ett 30-tal stridsvagns vrak och en sönderskjuten helikopter på Boforsfältet.

ja, jag har varit på NÄSTAN hela villingsbergs och bofors skjutfält och har sett det mesta, men ingen helikopter, vart ligger den?
Citera
2011-10-31, 23:29
Medlem
Efterfrågade tidigare i tråden om bilder på en gammal skola. Har nu funnit att någon varit där och fotat. Delar med mig av länken om några är intresserade

http://ljusskygg.blogspot.com/2011/0...gh-school.html

Inte mina bilder som sagt..
Citera
2011-10-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanizor
Efterfrågade tidigare i tråden om bilder på en gammal skola. Har nu funnit att någon varit där och fotat. Delar med mig av länken om några är intresserade

http://ljusskygg.blogspot.com/2011/0...gh-school.html

Inte mina bilder som sagt..

wow intressant!
Citera
2011-11-29, 12:53
Medlem
Ok, har inte varit här sedan 80-talet. Men vid Arvaby, melllan Vintrosa och Garphyttan fanns en gammal fabrik/större byggnad av något slag. Kommer ihåg att där stod avlastat en hel del "kringresandevagnar", karuseller och cirkussaker.

Någon som varit där? Koordinaterna på Google Earth är:

Lat: 59°16'51.85"N
Long: 14°55'29.42"E

Skulle vara kul om någon tog lite bilder då jag numer bor väldans långt bort.

Och tidigare i tråden frågade någon angående Örebro Flygplats (Täby/Bofors). Rände lite där på 80-talet också. Vi hittade bland annat en luftvärnskanon som var kamouflerad med något som skulle se ut som en sten, fast i glasfiber. Det var också gjutna värn och gångar där.

Brukade också springa på I3's gamla skjutbana och leta tomhylsor, och var inne någon sväng på lokverkstaden - samt pappersbruket och snodde tidningar i högarna. Polaren bodde i Rynninge. Fan blir nostalgisk nu!!!
Citera
2011-11-30, 13:00
Medlem
roubels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Tjenare, Vet inte om detta hör till Karlskoga tråden eller örebro. Då Jag hittade detta hus mitt i mellan karlskoga och örebro.

Här kommer lite bilder:
--
Äre någon av er som har varit inne i detta hus ?

Du har möjligtvis inte GPS koordinater till huset? Trevligt inlägg, bra bilder!

-- Hur hittar man till stridsvagnen? Är det lätt? Någon liten vägbeskrivning som leder en rätt åtminstone, sen att gå runt där uppe är inga problem. Vill bara veta att man inte går åt helt fel håll.
Senast redigerad av roubel 2011-11-30 kl. 13:04.
Citera
2011-12-13, 17:35
Medlem
Citat:
ja den har jag också sett

det finns ju en lite fräschare men ändå sönderskjuten Pansarvagn också där uppe i skogarna, har du sett den med?

v12 motorn sitter kvar och du kan även öppna luckan uppe på och kliva in och sätta dig

Var finns dessa?
Citera
2011-12-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
ok!
Jag har förresten hittat en större hus som iaf stod öde när jag var yngre och som jag av en slump kom att passera här i veckan, jag hade helt glömt bort det! Det ligger lite utanför stan, och jag tror inte det är så slitet som det senaste objektet jag kollade upp iaf (det är väl så gott som omöjligt iofs ) =)

Jag skickar ett pm när jag kollat upp det så får du ta del av det =)

Lust att skicka ett PM vart detta hus ligger? ska till Örebro i jul och hade vart roligt att kolla in ett roligt objekt.
Citera
2011-12-30, 11:57
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipkin

Det är väl fortfarande aktivt så där är väl omöjligt att beträda om man inte är anställd av Försvarsmakten eller man går på utbildning där?

När jag var i Karlskoga mellan augusti 2010 och juni 2011 så kunde man höra på dagarna när dom provsköt och det var ändå en bit mellan skjutfälten och där jag var...

Citat:
ja, jag har varit på NÄSTAN hela villingsbergs och bofors skjutfält och har sett det mesta, men ingen helikopter, vart ligger den?

Anställd? Haft utbildning där? Sitter du på bilder!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in