2007-05-09, 17:08
Medlem
Jag och några vänner tänker försöka ta oss in i ett visst bergrum i denna vecka. Vi har ett hål i staketet ovanför ingången som är väldigt svårt att upptäcka, och vi tänker ha kommunikationsradio och personer som sitter utposterade och spanar efter poliser :P man vill ju inte direkt att det ska gå som för grabbarna man kan läsa om tidigare i tråden.

Återkommer med film och berättelse någon gång nästa vecka!

Hade; MVH frippe
Citera
2007-05-09, 20:18
Medlem
bojos avatar

Då lär vi nog snart kunna läsa om dig i tidningen. För det är garanterat larmat!
Citera
2007-05-10, 12:51
Medlem
IIanas avatar
oh oh.. detta är spännande.
du måste berätta hur det går.
har precis flyttat tillbaka i örebro och det kliar i fötterna efter upptäcksfärder.

finns det några roligt grejer borta vid banområdet vid sjukhuset måntro?

föresten frippe, jag tror jag vet vem du är.. :P
Citera
2007-05-10, 21:59
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippe111
Jag och några vänner tänker försöka ta oss in i ett visst bergrum i denna vecka. Vi har ett hål i staketet ovanför ingången som är väldigt svårt att upptäcka, och vi tänker ha kommunikationsradio och personer som sitter utposterade och spanar efter poliser :P man vill ju inte direkt att det ska gå som för grabbarna man kan läsa om tidigare i tråden.

Hade; MVH frippe
Om ni klarar er, vilket är en högoddsare, så vill vi självklart ta del av er dag!

/perris
Citera
2007-05-10, 22:02
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIana
oh oh.. detta är spännande.
du måste berätta hur det går.
har precis flyttat tillbaka i örebro och det kliar i fötterna efter upptäcksfärder.

finns det några roligt grejer borta vid banområdet vid sjukhuset måntro?

föresten frippe, jag tror jag vet vem du är.. :P
Roliga och roliga, mest torra industrilokaler såklart. Ska gå sig att ta sig relativt smärtfritt in via baksidan, har jag hört.

/perris
Citera
2007-05-12, 14:26
Medlem
mcJOckes avatar
Våra glada och entusiastiska vänner fick det hett om öronen igår hörde jag...

Citat:

Hade; MVH frippe
Citera
2007-05-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke

Haha polisen kom :P fick sitta ett par timmar i häktet innan dom släppte mig :/
vi lyckades iaf ta oss in en bit :P
Citera
2007-05-13, 17:14
Medlem
mcJOckes avatar
Jasså, hur blir det nu då? får ni samma "straff" som de tidigare i tråden? Hur långt kom ni? Måste erkänna att man blir lite nyfiken.. har hört mycket om stället...
Citera
2007-05-13, 17:29
Medlem
Citat:
Jasså, hur blir det nu då? får ni samma "straff" som de tidigare i tråden? Hur långt kom ni? Måste erkänna att man blir lite nyfiken.. har hört mycket om stället...

Haha Polisen sitter och tittar på flashback kan jag lova! så jag berättar ingenting!
Men jag undrar hur du fick reda på att vi åkt fast?
Citera
2007-05-13, 17:38
Medlem
mcJOckes avatar
Citat:
Haha Polisen sitter och tittar på flashback kan jag lova! så jag berättar ingenting!
Men jag undrar hur du fick reda på att vi åkt fast?

Man har ju sina kanaler..
Citera
2007-05-19, 01:01
Medlem
Nebukadnessar IIIs avatar
Citat:

Vilket berg försökte de ta sig in i?

Allavarligt talat, vad tror ni.... att det bara är att bryta sig in stötvågsgången och sedan står hela anlägningen öppen, dessa anläggningar är byggda för krig och dörrarna är därefter, är dessa låsta så kommar man inte in utan ordentliga grejor. och är de larmade, vilket alla viktiga anläggningar är så tar det inte lång tid innan lagens långa arm är där.
Citera
2007-05-19, 01:28
Medlem
Giant Squids avatar
memory lane!!

Tjenare gott folk !!

Tänkte dumpa min första post här hos örebrogänget..

Har varit en läsare av FB ett tag och framförallt UE delen, Kul att det finns en örebro tråd. Bodde länge i Ö-o, i en förort inärheten av Sörbybacken.
Hursomhelst ville bara komma med mina minnen av vissa objekt som benämts i denna tråd.
I min ungdom på 80talet så var vi ofta o söp uppe vid en stuga uppe på Sörbykullen, klättrade i radiomaster och jävlade oss, en polare lyckades springa in efter en lastbil som åkte in i bergrummet engång och drog med sig en låda med sprängmedel som fanns placerad alldeles innanför dörrarna. De sprängde sedan nån tvättmaskin iluften vid Atletippen.

Men vad finns då inne i kullen,,,skall ha hört och tillomed läst i nån gammal Allehanda att där inne finns ett sjukhus. Det ska ha gigantiska mått.
Alltså någon sorts reserv sjukhus för RSÖ eller Universites sjukhuset som det heter nu....Nu när jag läst tråden väcks minnena till liv och man blir rätt sugen på att få veta vad som döljer sig därinne.

Skyddsrummet under Stortoget..
De publika ingångarna är som sagt överasfalterade, och "pojke" nämner att han bor vid torget och har någon skum dörr i källaren.
Jag tror att det finns fler ingångar in dit.
En flyttgubbe som var med vid flytten av den gamla Polisstationen längst ner vid Torget hävdade att de flyttade in alla gamla möbler från stationen ner till det skyddsrummet.(vilket hade sina märkliga anledningar) så förmodligen så finns det en éntre ifrån den gamla polis stationen. I källar nivå så fanns ju bland annat garaget där man blivit intagen imellanåt.Någonstans där eller kanske tillochmed en eller ett par våningar längre ner. Vet ej vilket företag som inhyser sig där nu men éntren borde fortfarande vara där.

Och så till sist Hammarby Herrgård
en gammal klassiker där man också befunnit sig.
Enligt ett spökforum så verkar det vara bebott nuförtiden, men när vi var där så var det en övergiven känsla, alla möbler och så fanns därinne men förfallet var tydligt,,rätt creepy faktiskt.Spökstoryn var att statyn skulle röra på sig i trädgården.(den gjorde aldrig det när vi var där) Minns att fönstrena hade klisterlappar som det stod LARM på. nån sorts gammalt larmsystem med metall trådar kring fönstren. Ladan var vi dock inne i och snokade runt den var också imponerande. Den är/var grymt stor.Kommer ihåg också att det fanns en namnskylt på huvuddörren som det stod "THORN" eller "THORNE" på.
Hur som helst stället verkar ha en märkvärdig historia bakom sig.
Googlade lite och såg att det finns en bok om stället skriven av Anders Franzen skall gå till bibblan och kolla om den finns där.

Okidoki...thats my five cents of örebro UE..
Nu har allt väckts till liv igen efter att ha varit inne på denna tråd..
Har ett verkligen intressant objekt där jag bor nu att studera vidare (bergrum)

Hade gött alla Ö-o:are
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in