Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Varför tror du att du har den åsikt du har? Varför känner du dig "ofräsch" när du är som naturen skapat dig?
Jag kan rekommendera en bok som heter "Under det rosa täcket". Efter att du läst den så kanske du inte svarar att "det är bara så"?
Och varför tvättar du dig? Varför duschar du? Varför går du inte runt med smutsiga kläder och är som naturen skapat dig?
Jag tycker att det är fullständigt barockt att påstå att man är mindre jämställd som kvinna bara för att man vill ta hand om sin kropp och därmed väljer att raka sig. Det handlar väl om tycke och smak eller hur? Om du vill gå runt med tofsar under armarna så är det upp till dig, men du kommer aldrig att få mig att tycka att det är snyggt. Man är inte jämställd för att man beter sig som en man, struntar i att sminka sig, går runt orakad, utan behå osv. Om man vill strunta i sitt utseende så är det upp till var och en, men man ska inte ses som ett offer för ett patriarkalt förtryck bara för att man vill sminka sig, klä sig snyggt och kvinnligt och raka sig.