2012-03-12, 11:08
Medlem
Jag har för mig att man kan få ha MAESTRO-kort när man har anmärkningar och/eller skuldsanering eftersom dessa inte går att övertrassera. Nu har banken sagt nej till Maestro pga skuldsanering - mysko tycker jag. Känner ni till någon bank som beviljar sådant kort trots sanering så att man kan åtminstone ta ut pengar i automater o slipper åka in till banken varje gång?
Citera
2012-03-12, 12:48
Medlem
downies avatar
Skall det inte gå att få ett Visa Electron?
Citera
2012-03-12, 19:11
Medlem
eftersom maestro kortet är ett online kort så borde du få det . 13 åringar kan få maestro kort så då kan du också få det . spelar ingen roll om man har skulder eller har skuldsanering . vet att många med skulder har maestro kort och dom flesta har swedbank och där kan man beställa e-kort så man kan handla via internet med kortet ..
Citera
2012-08-11, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acegi
Jag har för mig att man kan få ha MAESTRO-kort när man har anmärkningar och/eller skuldsanering eftersom dessa inte går att övertrassera. Nu har banken sagt nej till Maestro pga skuldsanering - mysko tycker jag. Känner ni till någon bank som beviljar sådant kort trots sanering så att man kan åtminstone ta ut pengar i automater o slipper åka in till banken varje gång?

Ta kontakt med Handelsbanken, jag fick Maestro hos dom fast jag hade skuldsanering. Det är som du säger; De pengar som sätts in på kortet är de pengar du kan använda. Det finns ingen som helst kredit bundet till kortet i sin grundform.
Citera
2012-08-22, 21:12
Medlem
lukas75s avatar
maestro går lätt att övertrassera !!!
Citera
2012-08-22, 22:00
Medlem
Banken har ingen skyldighet att erbjuda kort till någon. Kort sagt, tjänar de inga pengar på dig vill de inte erbjuda dig sina tjänster. Men prova andra banker, vissa är mer kräsna än andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in