2012-03-11, 15:57
Medlem
Hej.
Jag skaffade min Samsung Galaxy s2 för ett halvårsedan och mobilen har funkat hur bra som helst tills för några dagar sedan.
Problemet uppstod efter att jag lyssnade på spotify i ca. 3-4 timmar och tog batteriet slut, tänkte bara att det var normalt.
Efter att jag laddade den fullt och jag tog ur laddaren stod det med en liten ikon uppe i vänstra hörnet att en USB-kabel var inkopplad, jag prövade starta om mobilen. När jag skulle starta den igen visade skärmen en stor batteri-symbol och med en varningstriangel bredvid som varnade för att något var varmt, mobilen var dock inte varm, fulladdad också.
Blev tvungen att starta mobilen med laddaren inkopplad för att den skulle funka, och batteritiden har reducerats ordentligt. Förut kunde jag använda den i ca. 2 dagar, nu klarar den knappt 12 timmar.

Fattar inte vad som är felet, tänkte kolla här innan jag åker till teliabutiken (lång väg dit).
Citera
2012-04-11, 06:54
Medlem
Har liknande problem, köpte min tror jag 1 - 1½ år sen.
Nu har jag problem med att batteriet tar slut väldigt fort.
Igår var jag tvungen att ladda den två gånger, när jag vaknar på morgonen så är batteriet nästan slut igen.
För det mesta använder jag mobilen för att lyssna på musik.
Citera
2012-04-11, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keiko1981
Har liknande problem, köpte min tror jag 1 - 1½ år sen.
Nu har jag problem med att batteriet tar slut väldigt fort.
Igår var jag tvungen att ladda den två gånger, när jag vaknar på morgonen så är batteriet nästan slut igen.
För det mesta använder jag mobilen för att lyssna på musik.

Efter att ha fått nya versionen så har batteriet blivit jättedåligt, om jag surfar i 2 timmar så drar det 20 % av batteriet. Vet inte vad jag ska göra åt problemet
Citera
2012-04-11, 11:20
Medlem
Har lite samma problem!

Batteriet håller i max 7h, får ladda på eftermiddagen/kvällen och sedan ladda hela natten, fulladdad på morgonen...

Köpte min i höstas hos Elgiganten, så, ska bort till dem nu i veckan och lämna i den på service/reperation. Har även felet att det inte går att trycka (toucha) klockan för att få fram alarm... det har dock varit där från början!

Mobilen fryser även ibland, kraschande appar??

// emelie
Citera
2012-04-11, 11:30
Medlem
Jag lämnade in min på lagning, tog ca 3 veckor (hos telia), och nu funkar allt som det ska, känns väldigt skönt.
Citera
2012-04-12, 11:43
Medlem
Ska lämna in min idag! Köpte den på Elgiganten, så lämnar in den där... dem skickar ändå till Samsung!

//emelie
Citera
2012-04-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe220
Jag lämnade in min på lagning, tog ca 3 veckor (hos telia), och nu funkar allt som det ska, känns väldigt skönt.
Sa dom vad problemet var?
Citera
2012-04-13, 10:07
Medlem
Ja, dom sa bara att det var fel med batteriet, inget mer.
Citera
2012-12-10, 07:14
Medlem
Krappmans avatar
Ett problem med Samsung Galaxy S2 är USB-porten. Den kan skadas av kondens och smuts. Den går att ladda, men datorn (när du kopplar usb:n dit) känner inte igen den som en masslagringsenhet. Samsung Kies hittar inte telefonen och batteriindikatorn på telefonen står och blinkar/eller visar att den laddar. Beter sig allmänt mysko. Jag har det problemet på min telefon. Kolla hur din beter sig. Hur som helst är mini-usbporten den svagaste länken i telefonen, och fler har fått det här problemet.

Har hört talas om att folk kunnat åtgärda detta med barntandborstar, kontaktspray och blåsa rent (luft på burk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in