Tjena, först och främst vill jag säga att jag har väldigt lite kunskap om datorer och dess innehåll.
Men hursomhelt.. när jag köpte min dator för några månader sedan så ställde jag frågan till försäljaren
- Klarar denna datan spel som Call of duty och WoW osv.. och så fick jag svaret Självklart!
Och nu sitter jag här med min suddiga grafik och laggar sönder på i princip alla spel förutom CS 1.6.
Detta är vad som befinner sig innanför skalet
- NVIDIA GeForce 315
- 4 GB RAM minne
- AMD Athlon(tm) II X3 440 Processor 3.00 GHz
Tror det var de 3 viktigaste prylarna?
Vet inte om det är viktigt men datorn är en HP G5220sc och Prestandaklassificeringen är 3,3
Så min fråga till er lyder : Är det nytt grafikkort eller ny processor jag bör skaffa för att klara spel såsom Call of duty, WoW, Left 4 Dead osv..
Jag behöver inte de fetaste och dyraste, utan nöjer mig med något mellan. Sålänge jag klarar Call of duty med grafik där man ser motståndaren och inte bara något stort suddigt och att det inte laggar något så förbaskat när man rör på musen. Borde även tillägga att jag inte vill lägga alltför stor summa på det eftersom ekonomin inte är på topp.
PS. Vill bara ha svar av de som har erfarenhet om detta, inte av dig som "tipsar" om ditt eget grafikkort för att du tycker det är så jävla bra och du laggar ingenting.