Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-11, 14:19
Medlem
Tjena, först och främst vill jag säga att jag har väldigt lite kunskap om datorer och dess innehåll.
Men hursomhelt.. när jag köpte min dator för några månader sedan så ställde jag frågan till försäljaren
- Klarar denna datan spel som Call of duty och WoW osv.. och så fick jag svaret Självklart!
Och nu sitter jag här med min suddiga grafik och laggar sönder på i princip alla spel förutom CS 1.6.

Detta är vad som befinner sig innanför skalet
- NVIDIA GeForce 315
- 4 GB RAM minne
- AMD Athlon(tm) II X3 440 Processor 3.00 GHz

Tror det var de 3 viktigaste prylarna?
Vet inte om det är viktigt men datorn är en HP G5220sc och Prestandaklassificeringen är 3,3

Så min fråga till er lyder : Är det nytt grafikkort eller ny processor jag bör skaffa för att klara spel såsom Call of duty, WoW, Left 4 Dead osv..
Jag behöver inte de fetaste och dyraste, utan nöjer mig med något mellan. Sålänge jag klarar Call of duty med grafik där man ser motståndaren och inte bara något stort suddigt och att det inte laggar något så förbaskat när man rör på musen. Borde även tillägga att jag inte vill lägga alltför stor summa på det eftersom ekonomin inte är på topp.

PS. Vill bara ha svar av de som har erfarenhet om detta, inte av dig som "tipsar" om ditt eget grafikkort för att du tycker det är så jävla bra och du laggar ingenting.
Citera
2012-03-11, 14:58
Medlem
Ett 6670 borde ge dig en avsevärd prestandaökning och det behöver inte ens något nytt nätaggregat för att fungera. http://www.inet.se/produkt/5409316/gigabyte-radeon-hd6670-1024mb
Citera
2012-03-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ett 6670 borde ge dig en avsevärd prestandaökning och det behöver inte ens något nytt nätaggregat för att fungera. http://www.inet.se/produkt/5409316/gigabyte-radeon-hd6670-1024mb
Processorn är alltså grön? Nu vet jag inte vad nätaggregat är för något, men det är lätt att byta ut med andra ord?
Bör jag lämna in den för byte eller är det så pass lätt att byta så jag fixar det själv?
Citera
2012-03-11, 16:48
Medlem
Ett grafikkort är lätt att byta själv, glöm inte att installera drivrutiner bara.
Citera
2012-03-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ett grafikkort är lätt att byta själv, glöm inte att installera drivrutiner bara.
Okej, tack
Citera
2012-03-12, 16:49
Medlem
Nu är ett 6670 inte jätte mycket bättre än ett 315 men det bör i alla fall klara av MW2. Det är i alla fall det kort med mest prestanda som ditt nätaggregat räcker till för i dags läget. Om du vill ha markant högre prerstanda så måste du även byta nätaggregat och då blir kostnaden ungefär 500 kr (nätaggregat) + 1000-5000 kr (grafikkort).
Citera
2012-03-12, 16:59
Medlem
Citat:
Nu är ett 6670 inte jätte mycket bättre än ett 315 men det bör i alla fall klara av MW2. Det är i alla fall det kort med mest prestanda som ditt nätaggregat räcker till för i dags läget. Om du vill ha markant högre prerstanda så måste du även byta nätaggregat och då blir kostnaden ungefär 500 kr (nätaggregat) + 1000-5000 kr (grafikkort).
Klarar jag MW2 utan problem så nöjer jag mig nog det. BF3 är helt uteslutet då?
Citera
2012-03-12, 17:03
Medlem
reggmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agda10
Klarar jag MW2 utan problem så nöjer jag mig nog det. BF3 är helt uteslutet då?

BF3 ska funka det med ska du se, Men de är bara att spelet är fruktansvärt tråkigt bara
Citera
2012-03-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agda10
Tjena, först och främst vill jag säga att jag har väldigt lite kunskap om datorer och dess innehåll.
Men hursomhelt.. när jag köpte min dator för några månader sedan så ställde jag frågan till försäljaren
- Klarar denna datan spel som Call of duty och WoW osv.. och så fick jag svaret Självklart!
Och nu sitter jag här med min suddiga grafik och laggar sönder på i princip alla spel förutom CS 1.6.

Detta är vad som befinner sig innanför skalet
- NVIDIA GeForce 315
- 4 GB RAM minne
- AMD Athlon(tm) II X3 440 Processor 3.00 GHz

Tror det var de 3 viktigaste prylarna?
Vet inte om det är viktigt men datorn är en HP G5220sc och Prestandaklassificeringen är 3,3

Så min fråga till er lyder : Är det nytt grafikkort eller ny processor jag bör skaffa för att klara spel såsom Call of duty, WoW, Left 4 Dead osv..
Jag behöver inte de fetaste och dyraste, utan nöjer mig med något mellan. Sålänge jag klarar Call of duty med grafik där man ser motståndaren och inte bara något stort suddigt och att det inte laggar något så förbaskat när man rör på musen. Borde även tillägga att jag inte vill lägga alltför stor summa på det eftersom ekonomin inte är på topp.

PS. Vill bara ha svar av de som har erfarenhet om detta, inte av dig som "tipsar" om ditt eget grafikkort för att du tycker det är så jävla bra och du laggar ingenting.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1620&o=produkt_pris_inkmoms#prodli sta
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1981&o=produkt_pris_inkmoms#prodli sta

Nåt utav de två, det första är aningen bättre, men det andra tror jag drar aningen mindre ström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in