2005-02-07, 17:55
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Det din doktor har sagt gäller i omvänd ordning...

Ja det tror jag oxå .. därför jag blev så förvirrad och startade min tråd här på FB .. jäkla läkare .
Citera
2005-02-07, 18:00
Medlem
Gabrielswes avatar
Dom är ett släkte för sig...
Citera
2005-02-07, 18:08
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Har haft liknande effekt av sobril .. man kan helt enkelt nästan låta bli att ta dom .. iaf vid hög ångest .. kanske funkar dom annars .. när den inte är så hög ..

Att det är högre risk för beroende vid stesolid förstår jag .. jag har antagit att det var därför läkaren skriver ut sobril och inte stesolid .. men hans förklaring till varför var ju inte det .. därför jag blev så förvirrad ..

Valium och Stesolid är väl helt enkelt samma sak .. dom har bara tagit bort varunamnet Valium och ersatt det med Stesolid .. det är vad jag fått får mig iaf =)

Min läkare verkar ha fått allt om bakfoten ändå ..

Tack för ditt svar *uppskattar*

/Maria
Ja Stesolid och Valium inehåller båda Diazepam, same shit different name you know ..
Och som sagt så råder väl läkare att försöka behandla ångest med sobril eftersom tex. Diazepam är tyngre och desto högre risk för tillnänjning .
Men om du inte får önskad hjälp utav sobril tycker jag nog du borde förklara det för din läkare, så får du prova något annat .
Citera
2005-02-07, 22:55
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Ja Stesolid och Valium inehåller båda Diazepam, same shit different name you know ..
Och som sagt så råder väl läkare att försöka behandla ångest med sobril eftersom tex. Diazepam är tyngre och desto högre risk för tillnänjning .
Men om du inte får önskad hjälp utav sobril tycker jag nog du borde förklara det för din läkare, så får du prova något annat .

Min läkare verkar ha noll koll, han förstår inte heller direkt .. men men .. orkar ändå inte byta läkare ännu en gång .. självmedicinering är det enklaste för stunden u know ..

Tack för ditt svar *uppskattar*

/Maria
Citera
2005-02-20, 07:16
Medlem
-Lithium-s avatar
Skumt. Stesolid funkar inte ett piss på mig känns det som.Fick dom nyss utskrivet o har redan behövt höja dosen. Så jäkla resistent kan man väl inte bli på så kort tid som några dagar?!!

medans Sobril hade iaf en märkbar effekt på mig..

men alla läkare jag träffat har älskat att skriva ut alla sorters roliga piller till mig så jag kan ju hoppas på nåt bättre snart..

Vafan, jag får Citodon mot min mensvärk liksom..känns gött att hämta ut ett 100 pack när jag är i behov..
Citera
2005-02-20, 14:09
Medlem
,.,.

stess10orna är feta som fan.. sobril är värdelösa föresten va har du för mg på sobrilen ja fick käka 20st 25r för de skulle hända nåt därimot räcker några stesstior lätt... har käkat diazepam (valium)(stess) från alla jävla lkänder typ de flesta märken allt från roche till ja vet ifan va alla heter men tycker de svenska stessen är de bästa endå. dom stora jävlarna fan va bra dom är..i ångestsyfte är nog xanor bäst.. fast ja diggar ju opiater mer mot ångest går lixom inte må sdåligt tacka vet jag morfin ketogan mums!
Citera
2005-02-20, 23:19
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lithium-
Skumt. Stesolid funkar inte ett piss på mig känns det som.Fick dom nyss utskrivet o har redan behövt höja dosen. Så jäkla resistent kan man väl inte bli på så kort tid som några dagar?!!

medans Sobril hade iaf en märkbar effekt på mig..

men alla läkare jag träffat har älskat att skriva ut alla sorters roliga piller till mig så jag kan ju hoppas på nåt bättre snart..

Vafan, jag får Citodon mot min mensvärk liksom..känns gött att hämta ut ett 100 pack när jag är i behov..

Vissa har det bra =).
Eller ja inte att du är resistent men du vet vad jag menar ..
Konstigt att Stesolid inte funkar men att Sobril funkar bättre, men det verkar var individuellt dock .. men jag har aldrig hört att sobril funkar bättre än stess .. men det är säkert som med alla andra tabletter .. bra att det finns några att "välja" på iaf.

Funkar Citodon mot din mensvärk btw, annars kanske du kunde få ut ngt annat trevligt .

Kram/Maria
Citera
2005-02-20, 23:24
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
stess10orna är feta som fan.. sobril är värdelösa föresten va har du för mg på sobrilen ja fick käka 20st 25r för de skulle hända nåt därimot räcker några stesstior lätt... har käkat diazepam (valium)(stess) från alla jävla lkänder typ de flesta märken allt från roche till ja vet ifan va alla heter men tycker de svenska stessen är de bästa endå. dom stora jävlarna fan va bra dom är..i ångestsyfte är nog xanor bäst.. fast ja diggar ju opiater mer mot ångest går lixom inte må sdåligt tacka vet jag morfin ketogan mums!

Jag har 10mg, har ätit ett gäng och har överdoserat kraftigt men märker ingen större effekt, 20st 25: or .. en hel del det .. men det är väl så med benso .. (all medicin eg antar jag) .. har man ätit dom ett tag så krävs det högre doser ..
Har inte haft "möjligheten" att prova några opiater, men dom verkar riktigt effektiva måste jag säga .. iaf efter mina små undersökningar här på forumet .. finns ju en del att välja på där oxå .. man får prova sig fram =)
Härligt att du hittat ngt som funkar, man skaffar ju sig sina små favoriter .
Sobril är inte min dock .. har nog inte skaffat mig ngn favorit än .. men det kommer nog med tiden .

Tack för ditt inlägg *uppskattar*

/Maria
Citera
2005-02-20, 23:47
Medlem
Unbalanceds avatar
Sobril är en lustig benzo, light benzo, vissa får bra effekt andra inklusiva mig får ut absolut INGENTING av dom, lustiga små piller .
Citera
2005-02-21, 00:15
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Sobril är en lustig benzo, light benzo, vissa får bra effekt andra inklusiva mig får ut absolut INGENTING av dom, lustiga små piller .

Verkar ändå vara rätt många som inte får ngn effekt av denna lilla tablett .. tur att det finns annat att ta till .

/Maria
Citera
2005-02-21, 00:32
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Verkar ändå vara rätt många som inte får ngn effekt av denna lilla tablett .. tur att det finns annat att ta till .

/Maria

Absolut, har träffat folk som säger i stil med, sobbar, fy fan tar man 4-5st så däckar man, så bjuder jag dem på någon iktorivil så ligger dom och dreglar i timmar
Citera
2005-02-21, 00:55
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Absolut, har träffat folk som säger i stil med, sobbar, fy fan tar man 4-5st så däckar man, så bjuder jag dem på någon iktorivil så ligger dom och dreglar i timmar

Tänk vad underbart ändå å kunna bli "helt borta" (missförstå mig rätt) av fyra fem små sobril .. *drömmer*
Men sån tur har man ju givetvis inte nejdå ..

Trevligt att byta intressanta meddelanden denna tid på dygnet med ngn annan som är vaken .. *nattuggla*.

Men nu blev det kanske lite chattvarning .. my bad!

/Maria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in