2005-02-21, 02:29
Medlem
cpåkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
stess10orna är feta som fan.. sobril är värdelösa föresten va har du för mg på sobrilen ja fick käka 20st 25r för de skulle hända nåt därimot räcker några stesstior lätt... har käkat diazepam (valium)(stess) från alla jävla lkänder typ de flesta märken allt från roche till ja vet ifan va alla heter men tycker de svenska stessen är de bästa endå. dom stora jävlarna fan va bra dom är..i ångestsyfte är nog xanor bäst.. fast ja diggar ju opiater mer mot ångest går lixom inte må sdåligt tacka vet jag morfin ketogan mums!

säger de samma, ketogan är schyssta som fan
Citera
2005-02-21, 03:20
Medlem
-Lithium-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Vissa har det bra =).
Eller ja inte att du är resistent men du vet vad jag menar ..
Konstigt att Stesolid inte funkar men att Sobril funkar bättre, men det verkar var individuellt dock .. men jag har aldrig hört att sobril funkar bättre än stess .. men det är säkert som med alla andra tabletter .. bra att det finns några att "välja" på iaf.

Funkar Citodon mot din mensvärk btw, annars kanske du kunde få ut ngt annat trevligt .

Kram/Maria
Citodonen funkar inte mot mensvärken, men det finns det inget annat som gör heller. Lider av väldigt svår mensvärk..

och just för att dom inte funkar mot värken så använder jag dom för annat bruk och det funkar finfint

fast det skumma för mig är att det är inte förräns nu när jag käkat citodonen jäkligt länge som moffekliet har startat..
Citera
2005-02-21, 04:00
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lithium-
Citodonen funkar inte mot mensvärken, men det finns det inget annat som gör heller. Lider av väldigt svår mensvärk..

och just för att dom inte funkar mot värken så använder jag dom för annat bruk och det funkar finfint

fast det skumma för mig är att det är inte förräns nu när jag käkat citodonen jäkligt länge som moffekliet har startat..

Finns det inget annat som du kan få mot din mensvärk .. vet själv hur det kan vara .. och om du har väldigt svår värk så kan jag bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara .. måste väl ändå finnas ngt som kan funka?
Om inte annat så är det väl ett hyffsat sätt att kunna få lite starkare saker än citodon utskrivna .

Men bra att du kan använda citodonet till annat .
Fast paracetamol som dom oxå innehåller är väl inte så bra för magen i längden .. kanske borde du fundera på att filtrera ut det på ngt vänster .. om du äter det ofta dvs .. men paracetamol överhuvudtaget är ju inte så hälsosamt i större mängder ..

Det där om klieriet vet jag inget om dock .. lite mysko att det kommit först nu .. men det är inget jag ska utala mig om .. kanske ngn annan vet..?

/M
Citera
2005-02-21, 18:50
Medlem
El_Cielos avatar
Citat:
Finns det inget annat som du kan få mot din mensvärk .. vet själv hur det kan vara .. och om du har väldigt svår värk så kan jag bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara .. måste väl ändå finnas ngt som kan funka?
Om inte annat så är det väl ett hyffsat sätt att kunna få lite starkare saker än citodon utskrivna .

Fast paracetamol som dom oxå innehåller är väl inte så bra för magen i längden .. kanske borde du fundera på att filtrera ut det på ngt vänster .. om du äter det ofta dvs .. men paracetamol överhuvudtaget är ju inte så hälsosamt i större mängder ..

Det där om klieriet vet jag inget om dock .. lite mysko att det kommit först nu .. men det är inget jag ska utala mig om .. kanske ngn annan vet..?

/M

Om du bara visste hur mkt jag har tjatat om att köra kallvattenmetoden!!
Citera
2005-02-22, 11:52
Medlem
-Lithium-s avatar
Citat:

/M

Jag har frågat om och om igen om andra läkemedel som kan dämpa smärtan, men icke, dom säger att det enda alternativet som finns kvar är rent morfin och det skriver dom inte ut till mig. min pojkvän har tjatat på mig hur länge som helst att jag ska filtrera ut paracetamolen eftersom det lär fucka upp min lever rejält

El-Cielo Jag vet att du har tjatat baby, men jag är sååå lat and you know It..
Citera
2005-02-22, 13:07
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Lithium-
Jag har frågat om och om igen om andra läkemedel som kan dämpa smärtan, men icke, dom säger att det enda alternativet som finns kvar är rent morfin och det skriver dom inte ut till mig. min pojkvän har tjatat på mig hur länge som helst att jag ska filtrera ut paracetamolen eftersom det lär fucka upp min lever rejält

El-Cielo Jag vet att du har tjatat baby, men jag är sååå lat and you know It..

Låter konstigt, jag menar det finns ju massa olika smärtstillande förutom Citodon.. har du fått prova ngt annat?
Vet att min mamma hade stora problem med samma smärta, hon fick nå blåa saker, såg ut som en alvedon ungefär men blå .. och dom funkade på henne i viss mängd, men hon har valt att operera bort hela allt där inne för att slippa smärtan eftersom den tog över hela hennes liv .. men hon har ju fått sina barn oxå och hade väl inga planer på nya ..

Du kanske borde gå till en annan läkare .. eller pratar man med sin gynekolog om detta .. hur som helst så måste det finnas ngt annat du kan få .. men läkare är läkare =/.

Hoppas det löser sig .. annars är det ju självmedicinering som gäller .. men det är nog inget jag rekomenderar .. även om det ofta är ett måste när läkarna är som dom är ..

Kramkalas/Maria
Citera
2005-02-22, 14:11
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Låter konstigt, jag menar det finns ju massa olika smärtstillande förutom Citodon.. har du fått prova ngt annat?
Vet att min mamma hade stora problem med samma smärta, hon fick nå blåa saker, såg ut som en alvedon ungefär men blå .. och dom funkade på henne i viss mängd, men hon har valt att operera bort hela allt där inne för att slippa smärtan eftersom den tog över hela hennes liv .. men hon har ju fått sina barn oxå och hade väl inga planer på nya ..

Du kanske borde gå till en annan läkare .. eller pratar man med sin gynekolog om detta .. hur som helst så måste det finnas ngt annat du kan få .. men läkare är läkare =/.

Hoppas det löser sig .. annars är det ju självmedicinering som gäller .. men det är nog inget jag rekomenderar .. även om det ofta är ett måste när läkarna är som dom är ..

Kramkalas/Maria

Låter som dom blåa kunde varit Distalgesic. Vill minnas att dom är vita idag om dom nu överhuvudtaget skriver ut dom. Tror dom drog tillbaka dom för tokigt många vart beroende utav dom. Otroligt bra verktabletter dock som kunde krydda vardagen ordentligt om man ville det.
Citera
2005-02-22, 14:23
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Låter som dom blåa kunde varit Distalgesic. Vill minnas att dom är vita idag om dom nu överhuvudtaget skriver ut dom. Tror dom drog tillbaka dom för tokigt många vart beroende utav dom. Otroligt bra verktabletter dock som kunde krydda vardagen ordentligt om man ville det.

Distalgesic gillade jag aldrig i rus syfte, även väldigt farliga att kombinera med andra substanser, sedan fick jag aldrig direkt något påtagligt rus av dom .
Som smärtstillande fungerar dom säkert, hade inte ont på den tiden jag tog dom .
Citera
2005-02-22, 14:26
Medlem
kurdiss avatar
Jag har käkat båda i det syftet man ska äta dom. Och aldrig överdoserat, så jag vet inget om någon trippeffekt på dem.

Först fick jag sobril, jag blev lugn och skön, härligt. Fast det tog ganska lång tid innan ångesten gick över.

Jag påtalade detta för min läkare som då skrev ut Stesolid.

Det kändes som lightgrej jämnfört med Sobril.

Jag tror jag fick Sobril 10mg(g) och Stesolid 5mg(g)
Citera
2005-02-22, 14:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Jag har käkat båda i det syftet man ska äta dom. Och aldrig överdoserat, så jag vet inget om någon trippeffekt på dem.

Först fick jag sobril, jag blev lugn och skön, härligt. Fast det tog ganska lång tid innan ångesten gick över.

Jag påtalade detta för min läkare som då skrev ut Stesolid.

Det kändes som lightgrej jämnfört med Sobril.

Jag tror jag fick Sobril 10mg(g) och Stesolid 5mg(g)

Tycker du Stesolid är light jämnfört med Sobril ?
Citera
2005-02-22, 14:34
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Tycker du Stesolid är light jämnfört med Sobril ?

Ja, jag fick ingen nämnvärd effekt, kan det bero på att den var 5mg(g) istället för 10mg(g) som sobrilen kanske?
Citera
2005-02-22, 14:45
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Ja, jag fick ingen nämnvärd effekt, kan det bero på att den var 5mg(g) istället för 10mg(g) som sobrilen kanske?

Tja...
Det är nog inte fallet, Sobril inehåller (Oxasepam) och Stesolid (Diazepam), Diazepam är en starkare benzo än Oxasepam i styrka, jag har ingen lista .
Men dom borde nästa vara ganska lika 5mg diaz - 10mg oxa.

Men alla har ju sina favoriter, jag får inte heller ut så jätte mycket utav diazepam i små doser, Sobril eller Oxascand som jag käkat fick jag inte ut någonting utav, inte ens i stora doser ..
Jag gillar benzo i stil med Alprazolam(Xanor) Lorazepam(Temesta) Midazolam(Dormicum), men alla äro vi olika !
Edit: Och Flunitrazepam(Rohypnol/Fluscand) såklart också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in