Jag förstår inte vad idrottsläraren vill ha för en musikanalys inom idrott, det låter ju inte som en analys du hade gjort av musik om du hade gått musiklinjen, tycker det verkar vara en jävligt flummigt framlagd uppgift.
Jag tror dock han menar att du ska göra en dans säg att du står och stampar på stället när kicken kommer in, nu kommer kanske ett svishande ljud förbi och då gör du en svepning med armen åt höger, sen kommer kanske en annan svepning och du gör den åt vänster. Sen markera du kanske cymbaler och hihats med händerna på olika sätt och fortsätter utveckla dansstegen för benen men låten är ju en 4/4 låt så det blir ju att bara röra benen efter dom slagen.
Det känns dock som din lärare kräver att du ska ha teckningskunskaper och allt möjligt inom idrott, tycker ändå han ska hålla sig till ämnet idrott och inte döma din idrottsförmåga för att du inte kan rita dansande figurer. För att teckna ut figurer som dansar så det ser vettigt är ju inte det lättaste om man då inte är bra på bild med. Annars gör du streckgubbar som viftar med armarna, sprattlar med benen eller vad som nu passar.
Snabbt exempel, jag kan ICKE rita med musen då blir det såhär
http://i41.tinypic.com/344tyix.jpg men du får ju följa den låt du fick så min tid stämmer ju inte. Du får ju göra rörelserna så dom stämmer överens med vad som händer i din låt.