Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Definierar dig utifrån ditt kön? Nej du. Det är ju du som är fullständigt galen på att gruppdefinera allting, män också. Du är faktiskt lite paranoid. Eller handlar det här om att det vore lättare att bära anmärkningar och responser som inte är riktade till dig personligen utan till ditt kön. Fattar du inte att jag skriver till just dig. Du skriver en hoper personliga fantasier och kräver att jag ska fatta det gäller hela ditt kön. Men det gäller ju dig personligen. Ser du inte hur ologiskt du skriver. Just du, just i detta inlägg. Slingra dig inte nu och skyll på alla kvinnor.
Eh, vad?
Det är du som svarar på ett inlägg om att kvinnor oftare än definieras utifrån sitt kön än män. Du hamnar snett direkt när du på inlägget svarar;
"Vet inte om jag ser samma skillnad men är det inte svårare att stå ensam och bli kallad idiot?"
Du anser att inte att kvinnor oftare definieras utifrån sitt kön. Gott så. Sedan fastnar du i en diskussion om vad som är värst för den enskilde individen - att i egenskap av sitt kön utmålas som en idiot (tillsammans med alla andra idioter) eller att helt ensam utmålas som en idiot. En diskussion som inte har ett dugg med saken att göra. Du snurrar vidare i nonsens om kollektivt ansvar och gruppstämpling. Du. Inte jag.
Du skriver till just mig säger du. När du använder tillmälen som hen och flicka lilla kombinerat med en nedlåtande klapp på huvudet gör du dock intet annat än att just definiera mig utifrån mitt kön. Du använder min könstillhörighet för att förnedra och förklena. Därigenom skitar du även ner andra henom och småflickor. Att du inte kan se kopplingen är emellertid föga förvånande. Jag kan inte göra annat än att beklaga och tänka att din intellektuella nivå ligger någonstans i höjd med fotknölarna.
Ja. Jag. Fattar. Att. Det. Är. Mig. Som. Person. Du. Pratar. Om. Men fattar du att du genom att uttrycka dig som du gör även pissar på andra kvinnor?
Slingra mig och skylla på andra kvinnor? Say what? Du är verkligen bra dum i huvudet. Här skulle jag kunna kalla dig pojkvasker och klappa dig på huvudet eller lätt äcklat kalla dig gubbtjyv och därmed dra dina bröder i smutsen. Men det gör jag inte, serru. Jag säger att
du är ett särdeles korkat exemplar. En pappskalle.
.
.
.
Punkt till jobbigastemedattvarakvinnalistan; Att ständigt definieras utifrån kön. En fitta är en fitta är en fitta.