• 1
  • 2
2012-03-10, 13:01
Medlem
Aloha!

Gick en runda i stan idag och en tanke slog mig;

Är det okej för killar att faktiskt trimma sina ögonbryn?
Vart går gränsen när det börjar gå överstyr när det gäller utseendet?
Hur reagerar folk på att vissa (inte många) killar faktiskt sminkar sig?

Känner att jag har för mycket fritid denna lördagmorgon, men såg just ett par killar där jag, som kille, hade övervägt att trimma deras ögonbryn.

mvh
Citera
2012-03-10, 13:12
Medlem
nicodeas avatar
Det är väl klart det är ok att som kille trimma ögonbrynen om dom är för stora och buskiga och växer ihop osv. Gör rätt mycket åt utseendet om man är välvårdad i övrigt.
Men smink det går fetbort, är riktigt fjolligt
Citera
2012-03-10, 13:19
Medlem
danzos avatar
Ja om du har ett McDonalds märke är det okej att göra det, och som ovanstående säger så kan man trimma dom om dom är på gränsen att växa ihop....
Citera
2012-03-10, 13:20
Medlem
VonUllas avatar
Har du som kille MC.Donaldsmärke mellan ögonen tycker jag det är Ok att ta bort.
Citera
2012-03-10, 13:26
Medlem
Jag brukar raka av mig ögonbrynen helt. Blir så vackra när de växer ut igen. =)
Citera
2012-03-10, 13:35
Medlem
Towans avatar
Jag noppar mellan brynen för att förhindra unibrow, och ibland ansar jag lite runt ögonbrynen för att det inte ska se för buskigt ut.
Citera
2012-03-10, 13:36
Medlem
acerblazerlols avatar
Då jag rakar mig brukar jag få ta och småpeta lite mellan ögonbrynen med hyveln för att det inte ska växa igen helt, mer än så gör jag ej, en man ska ha kraftiga ögonbryn.
Citera
2012-03-10, 13:43
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Då jag rakar mig brukar jag få ta och småpeta lite mellan ögonbrynen med hyveln för att det inte ska växa igen helt, mer än så gör jag ej, en man ska ha kraftiga ögonbryn.

Kraftiga behöver nödvändigtvis inte betyda unibrow och neandertalarögonbryn, dock.
Citera
2012-03-10, 13:50
Medlem
Magee89s avatar
Visst en kille ska helst inte ha snyggare ögonbryn än mig (jag är tjej) men nog fan ska han trimma, noppra, så de inte blir ett ögonbryn, sen ska de helst inte vara helt vild vuxet heller. Det är skillnad på att bry sig om sitt yttre och att överdriva och vara fjollig, kvinnlig eller Daniel Paris.
Citera
2012-03-10, 14:02
Medlem
Originalets avatar
Jag noppar dem emellanåt när jag vill se skaplig ut. Det jag använder för hyn är täckstift, då jag börjar bli riktigt trött på acne. Visst kan det anses som en form av smink men jag skulle inte sminka mig för övrigt.
Citera
2012-03-10, 16:24
Medlem
Det är absolut okej för en kille att noppa ögonbrynen. Unibrow eller allmänt buskiga ögonbryn (typ Robert Pattinsons) är otroligt ocharmigt och fult. Förstör mycket av utseendet.
Citera
2012-03-10, 21:18
Medlem
Kariminells avatar
Absolut, ger ett vårdat utseende bara man inte tar för mycket. Har du ett unibrow så är det extremt viktigt att du inte gör mellanrummet mellan ögonbryna för stort. Det kan se riktigt illa ut, med mina ögonbryn växer det på toppen, därför använder jag nästrimmern för att reducera hårväxten, på så sätt blir mina ögonbryn mer symmetriska och fina. Men jag är väldigt försiktig med hur mycket hår jag tar bort, jag skulle aldrig göra något med formen med mina ögonbryn, aldrig någonsin.

Edit: Jag har extremt tjocka ögonbryn, men jag är välsignad med en fin form på ögonbrynen, därför passar de mitt ansikte finfint.

Edit nummer två: Hade aldrig kunnat byta ut mina ögonbryn mot smalare om det hade funkat, hade aldrig passat i några andra ögonbryn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in