2012-03-10, 19:35
Medlem
Vi får väl se vad som händer i natt.
Citera
2012-03-10, 19:47
Medlem
Trollmias avatar
Det som oroar mig lite är - om det nu har varit två explosioner - och enligt folk här på FB så har uttryckning varit i farten....

Men inte ett ord nånstans... jag har tittat på GP, SvD och Aftonbladet - inte ett ord om explosioner...

Uppenbarligen har det ju smällt i någon form.... (tänker på alla inlägg här på FB)

Var det bara ett par vädersmällar (åska) eller vill de styrande hålla det under locket en stund till?
Citera
2012-03-10, 19:59
Medlem
Om det rör sig om fyrverkerier så har där pangats med rejäla doningar. Sådana brukar inte höras så mycket. Dessutom så tror jag nästan alla kan skilja mellan fyrverkeri och bomb. Det låter inte helt likt.

Framför allt borde boende i området höra om smällen kom från marken eller luften.
Citera
2012-03-10, 21:19
Medlem
VonArsles avatar
såg fyrverkerier för ett par timmar sen..
Citera
2012-03-10, 21:20
Medlem
Mad Jacks avatar
Detta hade jag helt missat, och då bor jag ändå 200 meter från hållplatsen på Jungmansgatan. Jag som trodde att jag var lättväckt. Dags att omvärdera.
Citera
2012-03-11, 00:38
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Jävla fega innerstadsbor som kissar i brallorna så fort det skjuts fyrverkerier
Kom ut till Backa så ska ni få se när det smäller
Citera
2012-03-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Det som oroar mig lite är - om det nu har varit två explosioner - och enligt folk här på FB så har uttryckning varit i farten....

Men inte ett ord nånstans... jag har tittat på GP, SvD och Aftonbladet - inte ett ord om explosioner...

Uppenbarligen har det ju smällt i någon form.... (tänker på alla inlägg här på FB)

Var det bara ett par vädersmällar (åska) eller vill de styrande hålla det under locket en stund till?
--------------------------------------------------------------------------------
OKEY ALLIHOPA SÅ HÄr LIGGER DET TILL.... NEJ DET VAR INTE ÅSKAN!!!

Den första smällen runt 02-tiden var sannolikt en "hemmagjord" bomb av något slag som sprängdes nära Feskekörka närmare bestämt utanför Boplats lokaler i Rosenlund och detta vet jag av två skäl - dels var jag där strax efter och möttes av ett stort jättemoln av grå rök på Rosenlundsgatan men även för att Sec väktarbil kom då glaskrosslarm löstes ut i Boplats lokaler. Jag förstår att många kan ha både hört och känt denna explosion runtom GBG - ända till Mölndal och Hisingen då den var jävligt kraftig för oss som var i närheten -tryckvågen var rejäl och det kändes i mag-gropen!!! (konstigt nog krossades inga fönster i närheten men dom borde gått sönder efter den smällen...??)

Dessvärre var det varken gängrelaterat eller kopplat till händelsen natten innan på Gamle Port - utan detta var ett "bus-streck" som gjordes av två vuxna män (ca 25 år) som fick för sig att spränga lite "på fyllan ?" Detta vet jag eftersom de frågade min kompis vart de kunde ställa sig för att tända sin "bomb" fast min polare fattade inte att de menade allvar förrän efteråt och då var det försent

Den andra smällen vet jag inget om, men såg även jag att flera blåljus körde vid 02.30-03-tiden mot Järntorget/Masthugget och detta var EFTER incidenten på Styrbord-Babord(ca 01-tiden) så det hade inget med det att göra - och dom körde dessutom åt fel håll om dom nu skulle till Kungsportsplatsen

Men smäll nr 2 kanske var en liknade bomb som den första jag kände och samma killar som sprängde ännu en gång, på vägen hem vem vet? Hur som helst - det var varken åskan eller några fyrverkerier som smälldes igår natt så mkt kan jag utan att vara expert på explosiva saker bestämt hävda...

MEN visst är det lite märkligt att inget skrivs varken på polisens hemsida eller på GT,GP, Aftonbladets webb.

SÅ till alla er inom polisen som läser dessa trådar hälsa era överordnade att om Polisen informerar mer så slipper vi sitta på FB och spekulera tills någon efter mkt om och men reder upp det hela

Tack för ordet!
Senast redigerad av mr.mr.dobalina 2012-03-11 kl. 00:51.
Citera
2012-03-11, 01:08
Medlem
Jag bor i Lunden. Hade precis kollat klart på en film när jag hörde en smäll. Kollade på klockan och då var den 02.35.
Funderade på om det var en åsksmäll så jag gick in i köket för att se ut om det regnade ute. Upptäckte då ett stort rökmoln som vällde upp över hustaken på min innergård. Blev skraj och trodde typ att det brann på Danska vägen/St Pauligatan, så jag ringde 112.
De sa att de fått ett larm om en brand i Majorna och undrade om det var den röken jag såg.

Kan direkt säga att det inte var fråga om några fyrverkerier, utan det var en riktigt kraftig smäll och stor rökutveckling på det.
För min del låter det mer som en gänguppgörelse än pojkstreck.
Först Gamle Port, sen det här. Och INGENTING i media om det. Solklart att Polisen döljer något, antagligen för att inte spä på det hela.

Strax innan kl. 14 idag var jag på Avenyn och då cirkulerade en polishelikopter ovanför samt att två Polispiketbussar körde nedför Avenyn. Ingen aning om varför, men det känns bara oroligt i Gbg just nu...
Citera
2012-03-11, 01:27
Medlem
Endsiegs avatar
Har kriget nått Göteborg nu ??
Citera
2012-03-11, 01:49
Medlem
Trodde fan det var ryssen som sprängt en mini-atombomb, skulle precis ta livet av mina barn så dom skulle slippa dö av radioaktivitet! Tur att ni tar ansvar och tänker till när varken media eller polisen gör det åt oss.

Jag bara fruktar dagen dom slutar sända väderprognoser.. lär ju skita på sig när det börjar regna, springer man snabbt till båten liksom eller kommer det att sluta?
Citera
2012-03-11, 02:12
Medlem
ÄNTLIGEN trovärdig information!
Jag befann mig i går i kallebäckstrakterna nära Mölndalsvägen. Hörde tydligt första smällen kl. 02:00Det var en ordentlig smäll. Andra smällen runt 02:35 Var där jag befann mig ännu kraftigare då den tillochmed kändes i marken! Så självklart var de INTE fyrverkerier för dom får ju inte marken att skaka.

Men det låter trovärdigt att kl. 02:00 bomben var som mr.mr.dobalina skriver utanför boplats lokaler vid Rosenlund. Eftersom du sätt rök och din polare verkar ha träffat på typerna som gjorde det oxå.

Det låter oxå trovärdigt att kl. 02:35 bomben är den som SummerCamp skriver om. Eftersom jag kände denna smäll i marken så måste den ju varit närmre mig. Vilket stämmer med vad du skriver.

Liten fundering kring motiven, 02:35 bomben som smällde vid Danska vägen/St Pauligatan. Det är väll nästan precis där det ligger ett socialkontor? om de är samma personer som ligger bakom båda bomberna från i går kan motivet vara att de är förbannade på samhället o har tråkigt därav väljer de utanför boplats pga. svårigheter att få lgh? Och Socialkontoret säger ju säg själv, nog många som känt att de vill spränga skiten i luften i bland, men de är väll mest bara tankar för det flesta.
Vad som är konstigt är att smällen vid gamle port hörde ja inte ett skit av och jag var vaken när de smällde. Och den smällen har de ju rapporterats ordentligt om. Eftersom jag hörde och kände de nya bomberna så måste de ju ha varit kraftigare explosioner en den som var natten innan. Och ändå helt tyst i medierna och från polisen. MYCKET DÅLIGT AV MEDIA OCH POLISEN ATT INTE INFORMERA OM DETTA! VI HAR FAN RÄTT ATT VETA!
Senast redigerad av satsuki 2012-03-11 kl. 02:18.
Citera
2012-03-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummerCamp
Kan direkt säga att det inte var fråga om några fyrverkerier, utan det var en riktigt kraftig smäll och stor rökutveckling på det.
För min del låter det mer som en gänguppgörelse än pojkstreck.
Först Gamle Port, sen det här. Och INGENTING i media om det. Solklart att Polisen döljer något, antagligen för att inte spä på det hela.

Ja, bilbomb antaglien. kan ju knappast ha varit nån som la ett par raketer i en papperskorg iallafall, för dom funkar väl bara i luften.. Och hade det varit några kids som busade, hade det nog stått överallt i media.

Citat:
Ursprungligen postat av SummerCamp
Strax innan kl. 14 idag var jag på Avenyn och då cirkulerade en polishelikopter ovanför samt att två Polispiketbussar körde nedför Avenyn. Ingen aning om varför, men det känns bara oroligt i Gbg just nu...
Fan vad skumt. Ännu konstigare är att polishelikoptern åker över mitt hus, i riktning mot majorna och slottskogen, i princip varje dag. Varför just mitt hus liksom ? Råkar det bara ligga under deras patrull rutt ? Knappast! Ännu konstigare är att samma dag som jag första gången började misstänka att dom var ute efter mig eller nån i mitt hus, så såg jag en polisbil vid skånegatan, och jag är säker på att en av dom tittade på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in