Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Det som oroar mig lite är - om det nu har varit två explosioner - och enligt folk här på FB så har uttryckning varit i farten....
Men inte ett ord nånstans... jag har tittat på GP, SvD och Aftonbladet - inte ett ord om explosioner...
Uppenbarligen har det ju smällt i någon form.... (tänker på alla inlägg här på FB)
Var det bara ett par vädersmällar (åska) eller vill de styrande hålla det under locket en stund till?
--------------------------------------------------------------------------------
OKEY ALLIHOPA SÅ HÄr LIGGER DET TILL.... NEJ DET VAR INTE ÅSKAN!!!
Den första smällen runt 02-tiden var sannolikt en "hemmagjord" bomb av något slag som sprängdes nära Feskekörka närmare bestämt utanför Boplats lokaler i Rosenlund och detta vet jag av två skäl - dels var jag där strax efter och möttes av ett stort jättemoln av grå rök på Rosenlundsgatan men även för att Sec väktarbil kom då glaskrosslarm löstes ut i Boplats lokaler. Jag förstår att många kan ha både hört och känt denna explosion runtom GBG - ända till Mölndal och Hisingen då den var jävligt kraftig för oss som var i närheten -tryckvågen var rejäl och det kändes i mag-gropen!!! (konstigt nog krossades inga fönster i närheten men dom borde gått sönder efter den smällen...??)
Dessvärre var det varken gängrelaterat eller kopplat till händelsen natten innan på Gamle Port - utan detta var ett "bus-streck" som gjordes av två vuxna män (ca 25 år) som fick för sig att spränga lite "på fyllan ?" Detta vet jag eftersom de frågade min kompis vart de kunde ställa sig för att tända sin "bomb" fast min polare fattade inte att de menade allvar förrän efteråt

och då var det försent
Den andra smällen vet jag inget om, men såg även jag att flera blåljus körde vid 02.30-03-tiden mot Järntorget/Masthugget och detta var EFTER incidenten på Styrbord-Babord(ca 01-tiden) så det hade inget med det att göra - och dom körde dessutom åt fel håll

om dom nu skulle till Kungsportsplatsen
Men smäll nr 2 kanske var en liknade bomb som den första jag kände och samma killar som sprängde ännu en gång, på vägen hem vem vet? Hur som helst - det var varken åskan eller några fyrverkerier som smälldes igår natt så mkt kan jag utan att vara expert på explosiva saker bestämt hävda...
MEN visst är det lite märkligt att inget skrivs varken på polisens hemsida eller på GT,GP, Aftonbladets webb.
SÅ till alla er inom polisen som läser dessa trådar hälsa era överordnade att om Polisen informerar mer så slipper vi sitta på FB och spekulera tills någon efter mkt om och men reder upp det hela
Tack för ordet!