2012-04-13, 17:28
  #985
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Fittansommissade, du missar målet. Återigen. För bara 234567564e gången. Ja naturligtvis mår pojkar och unga män i sin sexuella utveckling mycket bättre av att feminism och böglobbyism problematiserar sönder dem och demoniserar deras inneboende manlighet. Eller hur?

Nu tar jag kontakt med soss. Dina 2 stackars pojkar får du tamejfaan inte behålla och göra hens av. Barnmisshandel.

Var det så känsligt att jag var kritisk till din favvosöderbög Fröken Siepen?
Haha humor har du iaf .
Jag har påtalat för dig och alla andra här inne att jag inte uppfostrar mina barn i feministisk anda. Däremot diskuterar vi en del om livet i stort. Att det är okej att göra och tänka precis hur man vill oavsett kön.
Ps. Det ringer på dörren. Spännande :-)
Citera
2012-04-13, 17:28
  #986
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
..och vad vill du säga med den?

Det diskuterades om självmord bland män och orsakerna bakom. Och jag tycker att den artikeln tar upp det hela på ett bra och tydligt sätt.
Citera
2012-04-13, 17:34
  #987
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Haha humor har du iaf .
Jag har påtalat för dig och alla andra här inne att jag inte uppfostrar mina barn i feministisk anda. Däremot diskuterar vi en del om livet i stort. Att det är okej att göra och tänka precis hur man vill oavsett kön.
Ps. Det ringer på dörren. Spännande :-)
öppna inte, det e soc, som ska röva bort dina barn! tänk på att alla sockärringar är feminister, vilket ödets ironi
Citera
2012-04-13, 18:59
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det diskuterades om självmord bland män och orsakerna bakom. Och jag tycker att den artikeln tar upp det hela på ett bra och tydligt sätt.

Tycker inte jag såklart. Han nämner ingenting om mäns behov av att få slippa tala ut. Behov av att få vara ifred. Behov av att lösa saker själv och annat som andra psykologer är mycket medvetna om. Han verkar överhuvudtaget inte vilja erkänna skillnader mellan könen. Detta trots att hans erfarenhet mer eller mindre tvingar honom till det. Lite svårt att vilja bli hjälpt av någon som enbart tror på det positiva med att "tala ut" i kombination med droger.
Skulle jag tippa i alla fall.
Citera
2012-04-13, 19:03
  #989
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tycker inte jag såklart. Han nämner ingenting om mäns behov av att få slippa tala ut. Behov av att få vara ifred. Behov av att lösa saker själv och annat som andra psykologer är mycket medvetna om. Han verkar överhuvudtaget inte vilja erkänna skillnader mellan könen. Detta trots att hans erfarenhet mer eller mindre tvingar honom till det. Lite svårt att vilja bli hjälpt av någon som enbart tror på det positiva med att "tala ut" i kombination med droger.
Skulle jag tippa i alla fall.

Jag har aldrig hört en psykolog som säger att det är bra att hålla inne med sina problem.
Jag tycker att det låter som en väldigt märklig lösning på ett problem som faktiskt kan sluta i döden.
Citera
2012-04-13, 19:05
  #990
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag har aldrig hört en psykolog som säger att det är bra att hålla inne med sina problem.
Jag tycker att det låter som en väldigt märklig lösning på ett problem som faktiskt kan sluta i döden.
nej men du kanske inte heller är så bevandrad inom psykologin. och du kanske tror att alla människor löser alla problem oavsett art genom att "prata ut". om så vore fallet, varför är då psykologutbildningen fem år lång?
Citera
2012-04-13, 19:08
  #991
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
nej men du kanske inte heller är så bevandrad inom psykologin. och du kanske tror att alla människor löser alla problem oavsett art genom att "prata ut". om så vore fallet, varför är då psykologutbildningen fem år lång?

Jag är väldigt påläst när det kommer till psykisk ohälsa och har även en del inblick inom psykologin. Och just att tala om problemen är ju lite a och o när det kommer till terapi.
Hur man gör det kan dock skilja sig åt såklart. Och det är självklart viktigt att inte forcera patienten på något sätt. Var sak tar sin tid.
Citera
2012-04-13, 19:13
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag är väldigt påläst när det kommer till psykisk ohälsa och har även en del inblick inom psykologin. Och just att tala om problemen är ju lite a och o när det kommer till terapi.
Hur man gör det kan dock skilja sig åt såklart. Och det är självklart viktigt att inte forcera patienten på något sätt. Var sak tar sin tid.
Ok. Klart du ska få tala ut. Berätta, vad har du på hjärtat Herr Skotittare? Vad tynger dig?
Citera
2012-04-13, 19:16
  #993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag har aldrig hört en psykolog som säger att det är bra att hålla inne med sina problem.
Jag tycker att det låter som en väldigt märklig lösning på ett problem som faktiskt kan sluta i döden.

Men det skrev jag inte heller. Däremot är det lätt att förstå att mannen söker sig ut från hemmet och t ex super om kvinnan inte har vett att tillfredställa just behovet av att INTE prata.
Citera
2012-04-13, 19:18
  #994
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Men det skrev jag inte heller. Däremot är det lätt att förstå att mannen söker sig ut från hemmet och t ex super om kvinnan inte har vett att tillfredställa just behovet av att INTE prata.

Nu pratade ju jag om att man kanske skulle tala ut med en expert (en psykolog till exempel) och inget annat.
Citera
2012-04-13, 19:19
  #995
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag är väldigt påläst när det kommer till psykisk ohälsa och har även en del inblick inom psykologin. Och just att tala om problemen är ju lite a och o när det kommer till terapi.
Hur man gör det kan dock skilja sig åt såklart. Och det är självklart viktigt att inte forcera patienten på något sätt. Var sak tar sin tid.
nej exakt, så att hen inte blir kränkt
Citera
2012-04-13, 19:21
  #996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag är väldigt påläst när det kommer till psykisk ohälsa och har även en del inblick inom psykologin. Och just att tala om problemen är ju lite a och o när det kommer till terapi.
Hur man gör det kan dock skilja sig åt såklart. Och det är självklart viktigt att inte forcera patienten på något sätt. Var sak tar sin tid.
Ha, ha. Du låter djupt psykologiskt insiktsfull och teoretiskt skolad. Kvacksalvare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in