Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det diskuterades om självmord bland män och orsakerna bakom. Och jag tycker att den artikeln tar upp det hela på ett bra och tydligt sätt.
Tycker inte jag såklart. Han nämner ingenting om mäns behov av att få slippa tala ut. Behov av att få vara ifred. Behov av att lösa saker själv och annat som andra psykologer är mycket medvetna om. Han verkar överhuvudtaget inte vilja erkänna skillnader mellan könen. Detta trots att hans erfarenhet mer eller mindre tvingar honom till det. Lite svårt att vilja bli hjälpt av någon som enbart tror på det positiva med att "tala ut" i kombination med droger.
Skulle jag tippa i alla fall.