2012-03-15, 23:59
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Fast så enkelt är det ju inte. Man väger in en massa saker i ordet man. T.ex egenskaper som ibland bygger på könsnomer och samhällets normer. Så visst existerar könsnormer i allra högsta grad. Huruvida det skapar meningslösa diskussioner eller inte är upp till människor själv att bestämma. Men med tanke på att det gnälls en hel del här på fb om just könsnomer och om hur män förväntas vara så är diskussionerna iaf viktiga för många. Inte minst för pojkarna här på fb!!!

Det finns inga könsroller, bara sociala normer. Resten är biologiskt och allt däremellan psykiska problem.

Titta på skotittaren som verkar vara ett lysande bevis på hur dagens genusskolor fungerar. Han har varken ingen könsuppfattning eller identitet d.v.s rena smörgåsbordet för en psykolog.
Citera
2012-03-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Som att öppna ett paket på julafton - och få något fint dessutom! Tack!

En present ifrån mig!
Ni feminister gillar väl sådant där...
Citera
2012-03-16, 00:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det finns inga könsroller, bara sociala normer. Resten är biologiskt och allt däremellan psykiska problem.

Titta på skotittaren som verkar vara ett lysande bevis på hur dagens genusskolor fungerar. Han har varken ingen könsuppfattning eller identitet d.v.s rena smörgåsbordet för en psykolog.

På vilket sätt är jag ett lysande bevis?

Vad jag vet så känner du inte mig.

Och om du läser vad jag skriver så är ju jag som sagt mycket säker på att jag är en heterosexuell man och vem jag är.
Citera
2012-03-16, 00:04
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
På vilket sätt är jag ett lysande bevis?

Vad jag vet så känner du inte mig.

Och om du läser vad jag skriver så är ju jag som sagt mycket säker på att jag är en heterosexuell man och vem jag är.

Men du vet ju inte hur en man är?
Citera
2012-03-16, 00:06
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Men du vet ju inte hur en man är?

Jag vet inte vad din definition vad en man är.

Min definition är en person som har kuk.
Citera
2012-03-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

En present ifrån mig!
Ni feminister gillar väl sådant där...

Tack, men jag törs inte. Är det nåt otäckt så vill jag inte ha det på näthinnan, det tar så lång tid att få bort.
Citera
2012-03-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Tack, men jag törs inte. Är det nåt otäckt så vill jag inte ha det på näthinnan, det tar så lång tid att få bort.
nä, elak är jag inte. ta en titt du
Citera
2012-03-16, 00:13
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:

Fast nu är ju inte könsnormer och könsroller samma sak
Citera
2012-03-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
nä, elak är jag inte. ta en titt du

Haha, hon hade en blond barbie i hårbandet!

Den var jättefin, tack!
Citera
2012-03-16, 00:27
Medlem
skotittares avatar
Och Stiffnipples, vad menar du egentligen med genusskolor? Vad jag vet har jag inte gått i någon sådan. Och om du menar våra vanliga kommunala skolor så var det en väldans massa år sedan jag gick i en sådan.
Citera
2012-03-16, 00:29
Medlem
Att pissa med det jävla morgonståndet!

Ja, och det hade ju känts fint att få ha rätt i nån enda diskussion ibland.
Citera
2012-03-16, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det där biologistiska tramset kan du gärna behålla för dig själv.

Precis, och allt detta prat om "gravitation" och "Jorden är inte centrum av universum" tramset kan dom också hålla för sig själva! Jag är då inte besläktad med apor!

Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in