Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Fast så enkelt är det ju inte. Man väger in en massa saker i ordet man. T.ex egenskaper som ibland bygger på könsnomer och samhällets normer. Så visst existerar könsnormer i allra högsta grad. Huruvida det skapar meningslösa diskussioner eller inte är upp till människor själv att bestämma. Men med tanke på att det gnälls en hel del här på fb om just könsnomer och om hur män förväntas vara så är diskussionerna iaf viktiga för många. Inte minst för pojkarna här på fb!!!
Det finns inga könsroller, bara sociala normer. Resten är biologiskt och allt däremellan psykiska problem.
Titta på skotittaren som verkar vara ett lysande bevis på hur dagens genusskolor fungerar. Han har varken ingen könsuppfattning eller identitet d.v.s rena smörgåsbordet för en psykolog.