• 1
  • 2
2012-03-09, 14:09
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
En skånsk polis är misstänkt för hets mot folkgrupp och är omplacerad till inre tjänst efter saker han skrev på facebook. I förlängningen riskerar han jobbet.

Citat:
Det var en privatperson som tipsade polismyndigheten efter att ha upptäckt uttalanden som uppfattades som grovt rasistiska och dessutom förstått att den som skrev förmodligen var polis i yttre tjänst i Skåne. Vid en intern granskning kunde Skånepolisens ledning belägga att det var så.

— Min bedömning är att det rör sig om ett starkt rasistiskt uttryckssätt, säger Mårten Unbeck, som inte vill berätta i detalj vad som stod på facebooksidan.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...ookrasism.html

Är det nån som vet vad det i detalj stod på facebooksidan?
Citera
2012-03-09, 14:11
Medlem
Aviarts avatar
"Jag tycker SD har ganska vettiga ideér" ?

Om man ska vara ärlig så tror jag inte det var något "grovt rasistiskt" eftersom deras bedömningar om vad som är "grovt" är mycket felaktiga.
Citera
2012-03-09, 14:15
Medlem
kalkys avatar
Det var lite överdrivet att anmäla honom faktiskt, även om jag inte är någon polis älskar själv.
Citera
2012-03-09, 14:17
Medlem
IntoTheVoids avatar
Skulle verkligen vara kul att veta vad snuten skrev. Men i dagens läge är man ju fullblodad rasist om skriver "Kaffe och en nergerboll, jävligt gott"..
Citera
2012-03-09, 14:18
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Det var lite överdrivet att anmäla honom faktiskt, även om jag inte är någon polis älskar själv.

Hur vet du det? Vet du vad han skrev? Det kan ju faktiskt vara så att han uttryckt sig ytterst olämpligt.
Citera
2012-03-09, 14:21
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Hur vet du det? Vet du vad han skrev? Det kan ju faktiskt vara så att han uttryckt sig ytterst olämpligt.

Men antagligen eftersom att han är polis så lär han ju ändå kunna stå och tänka på vad det är han skriver.
Tror inte direkt att han skulle skriva öppet att han inte är förtjust i visa kulturer och att han hatar kebab-Hassan nere på grillen.
Citera
2012-03-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Skulle verkligen vara kul att veta vad snuten skrev. Men i dagens läge är man ju fullblodad rasist om skriver "Kaffe och en nergerboll, jävligt gott"..
Tycker folk (särskilt media) överdriver när det gäller rasism. Det är mest de som inte färgad som skriker rasism överallt. Jag är själv mörk och ser ingen i att folk kallar mig för neger. Men så fort man säger neger så explodera media. Ibland funderar jag om det är meningen att folk skulle hatta oss mer, för det är svårt att ha ett normalt konversation med en svensk eftersom de inte vet vad de ska säga för allt man såger till en mörk hyad eller invandrare är rasistisk.
Citera
2012-03-09, 14:42
Medlem
Det skulle faktiskt vara oerhört intressant att få veta. Synd att de inte vill gå ut med det.
Citera
2012-03-09, 15:11
Medlem
Hoylers avatar
hahaha skriv fel sak på facebook, och ditt jobb ryker!
Citera
2012-03-09, 15:31
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
hahaha skriv fel sak på facebook, och ditt jobb ryker!

Ja detta är ju inget nytt fenomen.
Tycker media skriver om folk som får foten pga facebook var och varannan dag.
Citera
2012-03-09, 15:53
Bannlyst
Kan polisen inte påstå att det var någon annan som skrev på vederbörandes konto? Har de bevis på att det var polisen i fråga som skrev? Jag tänker på hur det fungerar med t.ex. fildelning och fartkameror.
Citera
2012-03-09, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
"Jag tycker SD har ganska vettiga ideér" ?

Om man ska vara ärlig så tror jag inte det var något "grovt rasistiskt" eftersom deras bedömningar om vad som är "grovt" är mycket felaktiga.

Så sant, grov misshandel är en vanlig misshandel och misshandel är slagsmål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in