Citat:
Precis, då kan han skylla på det och slipper skryta om att läkarlegget blev indraget i själva verket.
Ursprungligen postat av MrEscimo
Jag skulle inte bli förvånad om denna tumme kommer att figurera i diverse sammanhang och tvister i framtiden. Det är ett stort men att inte ha en fungerande tumme och detta renderar skadestånd och ersättning för nedsatt arbetsförmåga, invaliditet osv. Att det har hänt betvivlar jag inte, men hur?
Alla andra fingrar ger dålig ersättning men inte en tumme. Ex kan han hävda att hans framtida karriär som kirurg är körd osv. Samt att han kan stämma kriminalvården för brister i säkerheten och då få pengar och i sitt tycke upprättelse. Jag är övertygad om att brasa är kapabel att åsamka sig en skada för att vinna ersättningar och favörer. Så varför inte en tumme. Att det sker nu är nog bara slumpen. Tvistemålet kommer ju i alla fall att avgöras förr eller senare.
Tummen upp för ett nytt kapitel i vår såpa.
Alla andra fingrar ger dålig ersättning men inte en tumme. Ex kan han hävda att hans framtida karriär som kirurg är körd osv. Samt att han kan stämma kriminalvården för brister i säkerheten och då få pengar och i sitt tycke upprättelse. Jag är övertygad om att brasa är kapabel att åsamka sig en skada för att vinna ersättningar och favörer. Så varför inte en tumme. Att det sker nu är nog bara slumpen. Tvistemålet kommer ju i alla fall att avgöras förr eller senare.
Tummen upp för ett nytt kapitel i vår såpa.
Citat:
Tror jag med att någon senior advicer har gått in och stöttat GrundHulten . Leffe har nog insett att här finns det poäng att vinna (och kanske peng)
Ursprungligen postat av SuperTeflon
TO led ju som det hette när det begav sig av någon utvecklad variant av rättspaté eller rättspotatis eller vad det nu hette. Man bör väl märka att Brasa valt att växla ned sin ambition nu när han själv måste betala kalaset och nöjer sig med dyslexiombudet. Det blir alltså ingen expertfight på någon nämnvärt hög nivå utan snarare någon slags juridisk motsvarighet till paralympics i gärsgårdsserien. En del inblandade kan inte stava, några kan inte lagen och några kan inte tänka med skadad tumme....Man har helt enkelt tummat betänkligt på verkshöjden i detta drama.
Jag lutar lite åt att någon på Silber**s advokatkontor med lite fler stjärnor på axlarna (ej att förväxla med asterisker) gått in och hjälpt praoeleven med skrivelsen då man inser det mediala värdet i den här tvisten. Därför inte så många fel enligt mig.
Har jag fattat det rätt att TH sänker sina krav mot Brasa?
Synd att "tummen" redan är ett registrerat varumärke! (Någon slags barnboksfigur med armar, ben och papillarmönster med ett mycket infantilt förhållningssätt mot sin omgivning.)
Varför försöker Brasa förhala förhandlingen? Vinner han över huvud taget något på det?
Jag lutar lite åt att någon på Silber**s advokatkontor med lite fler stjärnor på axlarna (ej att förväxla med asterisker) gått in och hjälpt praoeleven med skrivelsen då man inser det mediala värdet i den här tvisten. Därför inte så många fel enligt mig.
Har jag fattat det rätt att TH sänker sina krav mot Brasa?
Synd att "tummen" redan är ett registrerat varumärke! (Någon slags barnboksfigur med armar, ben och papillarmönster med ett mycket infantilt förhållningssätt mot sin omgivning.)
Varför försöker Brasa förhala förhandlingen? Vinner han över huvud taget något på det?
Från SnedbanksKalles utmärkta arkiv:
Citat:
2. Rättsutlåtande daterat 2013-03-07 upprättat av Professor Marcus Radetzki, till styrkande av att Trygg-Hansa har övertagit försäkringstagarens rätt att kräva ersättning av ML, att skadan skall värderas med utgångspunkt i den skadade byggnadens dagsvärde och därmed utan beaktande av marknadsvärdet på den fastighet på vilken byggnaden är belägen. Rättsutlåtandet åberopas även till styrkande av att svaranden inte äger rätt att göra avräkning från detta värde med stöd av principen compensatio lucri cum damno.
Alltså, när Magnus 'köpte' fastigheterna första gången värdera dom Harrys kåk till 12-13 miljoner och pulkabacken till ca 6 miljoner. Det måste väl betyda att de eventuella övervärde (marknadsvärde, dagsvärde, försäljningssumma kalla det vad ni vill) som Eva F nu har fått (om nu nånting är sålt, jag är lite halvskeptisk) ligger helt och hållet på Pulkabackstomten. Har Magnus alltså haft dubbeltur? Hade kåken brunnit ner helt och hållet hade väl värdet minskat till tomtkostnaden och iom att han köpte båda fastigheterna i ett paket så spelar det ingen roll var övervärdet finns? Dessutom verkar det ju helt orimligt att försäkringsbolaget skall drabbas av det förändrade värdet. Om dom nu inte har överreagerat med reparationer, så ingår det väl i deras skyldigheter gentemot försäkringstagaren att täcka huset samt se till att det inte skadas mer av väder o vind och måste då har rätt till ersättning av den som har orsakat skadan. Oaktat vad man tycker om stora försäkringsbolag så blir det ju till syvende och sist, försäkringskollektivet inom Trygg Hansa som sitter med Svarte Petter i så fall.

Man kan ju undra hur förtjusta föräkringssäljarna inom t ex Trygg Hansa och Länsförsäkringar är nästa gång någon ur klanen Lundberg/Wihlbeck vill teckna en försäkring?
. Alternativt har KV trots att han enligt bevakningskameran haft rätt helt enkelt inte brytt sig om det