Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-27, 14:16
  #12289
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Vallentuna brandstation ligger endast drygt 2 km från det nya Brasa-objektet, det känns betryggande.

Och ja, Brasa har bytt namn. De intresserade kan följa "D.R. Rent-spåret" så hittar ni det snart.
Carl Magnus Paulsson?
Citera
2015-02-27, 14:24
  #12290
Medlem
Japp
Citera
2015-02-28, 11:26
  #12291
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Om R*f*l inte bor i villan vid Gäddräparträsket (Superteflon tror att han bor i någon källare i Solna)och Brasa är skriven i Segeltorp(?) vem bor då i villan? Jag förstår inte manövern. Kan någon förklara?
Vet någon hur det gått med barackstaplingen i Albano? Fortfarande människor som betalar hutlösa hyror till Brasa?

Allt i den här tråden händer i så komplicerad ordning. Jag tror nu inte längre på mig själv.

Vi tar det i flera steg:

Vi vet redan att Barackerna i Albano måste flyttas nu under 2015, enligt det beslut som finns redovisat i tråden.

Innehavaren till Dr Rent: P*ulsson, C*rl M*gnus (*=a), dvs Brasa, ägde en fullt brukbar industrifastighet i Solna med beteckningen 'Ugnen 6'. Där staplades baracker upp på svajiga pelare i förkrigsbetong (som inte är K250). Barackerna skulle användas som kontorsmoduler. Som nödutgång monterades en livsfarlig trappa från andra våningen med bara ett handräcke. Inne i huset fanns endast en trappa till denna del av verksamheten. I källaren hade både vice VD och 'Head of operations' Nisse ett bostadsrum. I källaren fanns också enligt polisprotokoll fler bostadsrum.

Villan i träsket blev plötsligt en belastning för Brasa när han blev ensamstående, och snål som han är, blev han inneboende i Segeltorp. Vi kan också på goda grunder anta att han ogärna vill sälja villan, då han äger den tillsammans med Grandiåsa, och deras sambodelningsavtal ger honom rätten att förhala denna försäljning, så länge han vill, för att förhindra henne att få ut sina pengar. Han höll på i åratal och bråkade med sin före detta fru i Umeå om bodelningen, om den ens är klar i denna dag. Det är lite oklart. Att han vill konstra är dock solklart.

Ett samtal om 'olycksartad nedbränning' (aka 'brygglov') av fastigheten till Brasas favoritförsäkringsbolag, Trygg Hansa, gav vid handen att inte ens en mordbrand kunde lösa de ekonomiska problemen. Brasas ekonomiska superbiträde, Dyslexiexperten, avrådde också från att återanvända 'L's gamla kvarglömda pulkor, som denne inte fått med sig till SanJose vid flytten, för att dunkpulka diesel med. Rafael bodde nog vid det här laget i ett av övernattningsrummen i källaren i Solna. Så här långt trodde jag på mig själv. Det kommer att visa sig att jag har haft fel hela tiden.

Villan i träsket skulle naturligtvis enligt, affärsplanen, hyras ut till första bästa överbetalande 'Kapitalist Svin' som ville betala. Vi i tråden vet inte riktigt hur denna lösning lyckades, då vår källa rakt in i drömboendet vid Gäddräparträsket har varit passiv ett tag. Så här långt trodde jag också på mig själv.

(från allabolag: )

Citat:
D.R. Rent

BRANSCH
Jordbruk, Skogsbruk, Jakt & Fiske
- Skogsförvaltning

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Uthyrning av motorfordon, konsultverksamhet inom skogsbranchen.

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI
02101 - Skogsförvaltning
96090 - Övriga konsumenttjänster
68201 - Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade bostäder
77120 - Uthyrning och leasing av lastbilar och andra tunga motorfordon
68203 - Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade, andra lokaler

Det är tyvärr så att den informationen jag hade när jag drog dessa slutsatser var korrupt. SuperTeflon hade fel! En liten fågel har Twittrat i mitt öra att Tjänstemän från Solna Kommun besiktade det pågående bygget vid Ugnen 6 den 18 juni 2014.

Beslutet blev något nedslående:
2014-06-18 'Förbud mot användning av byggnad'.

2014-06-18 'Förbud mot fortsatt byggande samt, föreläggande om åtgärdande av brandsäkerheten'.
Så om inte Brasa bröt mot lagen, så kunde inte R*f*el bo i källaren. Jag hade fel helt enkelt. Vi förstår att munlädret gått varmt på Herr P*ulsson(a)/Brasa och kommunen lät sig nöjas med alla åtgärder som lovades att skulle vidtas.

Ingenting hände så klart. Vi känner vår Brasa. Kommunens tjänstemän eller berörd myndighet, blev illa berörda, tröttnade och beslutade den 20 Oktober i fjol:

2014-10-20 Förbud mot fortsatt arbete av påbyggnad på fastighet. Löpande vite


Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Man skulle kunna tro att han bytt efternamn till "Rent":
http://dok.vallentuna.se/files/demok...a%202_1127.pdf


Nu blir det intressant på riktigt:

Citat:
§ 76
Försäljning av fastighet i Fågelsången, Bällsta 2:1127 (KS 2014.200)

Beslut

Näringslivs- och planutskottet beslutar att föreslå att
Kommunstyrelsen godkänner upprättat köpekontrakt gällande fastigheten Bällsta 2:1127 mellan
Vallentuna kommun och Dr Rent, org. 690505-8613, och uppdrar åt samhällsbyggnadschefen att
underteckna avtalet. Köpeskillingen är 2 030 000 kr.

Ärendet i korthet

Samhällsbyggnadsförvaltningen har upprättat ett köpekontrakt gällande fastigheten Bällsta 2:1127
mellan Vallentuna kommun och Dr Rent, org. 690505-8613. Tillträde sker en månad efter bygglov har blivit beviljat under förutsättning att köpeskillingen är betald.
Köpeskillingen är 2 030 000 kr, vilket motsvarar 350 kr per kvadratmeter. Del av fastigheten belastas av en allmän gång- och cykelväg för vilken ett servitutsavtal ska upprättas. En reducering av köpeskillingen har skett, dels på grund av gång- och cykelvägen och dels för att fastigheten är
svårtillgänglig. Köpeskillingen erläggs med 10 % som handpenning när avtal undertecknas samt
resterande del vid tillträdet.

Fastigheten avses att bebyggas med hotellverksamhet och lager.


Citat:
Ursprungligen postat av habet
Men va fan!
Har det där köpet i maj 2014 varit uppe i tråden tidigare?

Har man ingen kontroll i Vallentuna vilka man gör affärer med?
Hotell och lager, låter lite barackvarning.

Ni som befinner er i krokarna, vad händer?

Nej, den affären har vi inte sett något om, och Brasa lyckas dessutom, få igenom köpet på den svårtillgängliga tomten en månad innan Solna till slut tröttnar på hans barackstaplande på Ugnen 6. Lägg också märke till att han prutat på priset, ser det i alla fall ut som.

-Vi vet att barackerna i Albano måste flyttas i år. Bra prutmån där för Brasa.
-Vi vet att det finns baracker kvar på Vällstatippen(? Lite osäker på namnet).
-Vi vet att han antagligen får rensa taket i Solna från Baracker.
-Vi vet att han har en minigalleria i förvar i Näsby, nära Vallentuna.

Jag tror att farhågorna om 'modulbyggen' här i tråden är mer än överbefogade.

Det som vore intressant vore ju att få reda på hur Handläggarna i Vallentuna resonerade när de sålde fastigheten till en mordbrännare som äger en undermålig fastighet i Solna med brukandeförbud och bristfälligt brandskydd.

Uppdrag granskning kan väl också fråga varför man säljer en tomt som ska bli ett byggprojekt till ett företag som inte ens ägnar sig åt byggverksamhet enligt företaget själv. Ett företag som belagts med byggandeförbud i Solna. Vad hade hänt om handläggarna på de båda kommunerna hade kontaktat varandra innan beslutet fattades i Vallentuna? Kan någon på kommunen stava till 'Due Diligence'?

Finns det någon expert på kommunallagen i tråden? Kan detta vara olagligt?


Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
C*rl M*gnus P*ulsson(*=a)?

Vad i hela fridens namn skulle han byta namn för? Tyckte han Joakim stack i ögonen på skatteförvaltningen och ville byta till det mer rojalistiska Carl? Skäms han för att han är Norrlänning och ville framstå som mer från Skåne? Obegripligt måste jag säga.

En fullständigt akademisk fråga är ju dessutom hur källartrollen som 'jobbade tid mot framtida vinst' vid försäljning av Ugnen 6 har reagerat. Men det är nog mest tingsrätten som tror på den barnsagan. Fastigheten lär inte vara helt lättsåld i dagsläget. Vad säger Snedbankskalle om denna utveckling? Bu eller Bä för Brasas kreditvärdighet?
__________________
Senast redigerad av SuperTeflon 2015-02-28 kl. 12:00.
Citera
2015-02-28, 15:40
  #12292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Delar han lägenheten med ST? (Inte jag utan den stjärnmaskerade killen ovan).

Japp, det gör han. Samt med ST's sambo och barn. Liten lägenhet, en trea tror jag.
ST har suttit inne för narkotikabrott så de träffades säkert på kåken...
Citera
2015-02-28, 16:55
  #12293
Medlem
Vem bor i villan på Värmdö?
Citera
2015-03-01, 22:29
  #12294
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Carl Magnus Paulsson?

Aha! Tilltalsnamnet är tydligen Carl, nu för tiden.....

(Källa: Ratsit)
Citera
2015-03-02, 08:41
  #12295
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Aha! Tilltalsnamnet är tydligen Carl, nu för tiden.....

(Källa: Ratsit)

Man tycker lite synd om de som lider av hans nya initialer. De hade förtjänat ett bättre affischnamn.

Är det någon som vet hur det går till rent praktiskt när man inte får bruka sin egen fastighet och inte heller bygga om den så den går att använda igen. Det blir lite som moment 22. Säljer kvarndammen fastigheter också? Kanske porrklubben kan köpa tillbaka fiskrenserifabriken.
Citera
2015-03-03, 12:15
  #12296
Medlem
johan66s avatar
Varför ett så pass ovanligt namn som Paulsson?
Jag har aldrig stött på någon person med det namnet, medan jag träffat tiotals Lundbergare.
Pettersson eller Johansson hade inte stuckit ut så mycket.

Kan det röra sig om en slags "freudiansk felsägning" av Eva Paulsson Fischer? Alltså det första son-namn som dök upp?

Skulle vi här på Flashback kunna hedra DrBrasa genom att byta ut hans gamla smeknamn?
Jag föreslår det gamla soldatnamnet Härd, givetvis utan doktorstitel numera.
"Egen härd är guld värd" - fast det blev kanske inte riktigt så för Härd.

Har Brasa skaffat någon ny flamma ännu, efter att Dråsa lämnat?
Citera
2015-03-03, 14:33
  #12297
Medlem
Om man byter namn till något som redan finns måste det vara ett namn som man har i släkten. Paulsson kan vara mammas flicknamn. Paulsson sticker förmodligen ut mindre än om han hade hittat på ett eget typ Eldfängd eller Röklund .
Citera
2015-03-03, 19:39
  #12298
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan66
Varför ett så pass ovanligt namn som Paulsson?
Jag har aldrig stött på någon person med det namnet, medan jag träffat tiotals Lundbergare.
Pettersson eller Johansson hade inte stuckit ut så mycket.
Paulsson är knappast exceptionellt ovanligt. Möjligen bedömer exdoktorn att det är ett namn gångbart i fastighetsbranschen.
Citera
2015-03-03, 20:16
  #12299
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Allt i den här tråden händer i så komplicerad ordning. Jag tror nu inte längre på mig själv.

Vi tar det i flera steg:

Vi vet redan att Barackerna i Albano måste flyttas nu under 2015, enligt det beslut som finns redovisat i tråden.

Innehavaren till Dr Rent: P*ulsson, C*rl M*gnus (*=a), dvs Brasa, ägde en fullt brukbar industrifastighet i Solna med beteckningen 'Ugnen 6'. Där staplades baracker upp på svajiga pelare i förkrigsbetong (som inte är K250). Barackerna skulle användas som kontorsmoduler. Som nödutgång monterades en livsfarlig trappa från andra våningen med bara ett handräcke. Inne i huset fanns endast en trappa till denna del av verksamheten. I källaren hade både vice VD och 'Head of operations' Nisse ett bostadsrum. I källaren fanns också enligt polisprotokoll fler bostadsrum.

Villan i träsket blev plötsligt en belastning för Brasa när han blev ensamstående, och snål som han är, blev han inneboende i Segeltorp. Vi kan också på goda grunder anta att han ogärna vill sälja villan, då han äger den tillsammans med Grandiåsa, och deras sambodelningsavtal ger honom rätten att förhala denna försäljning, så länge han vill, för att förhindra henne att få ut sina pengar. Han höll på i åratal och bråkade med sin före detta fru i Umeå om bodelningen, om den ens är klar i denna dag. Det är lite oklart. Att han vill konstra är dock solklart.

Ett samtal om 'olycksartad nedbränning' (aka 'brygglov') av fastigheten till Brasas favoritförsäkringsbolag, Trygg Hansa, gav vid handen att inte ens en mordbrand kunde lösa de ekonomiska problemen. Brasas ekonomiska superbiträde, Dyslexiexperten, avrådde också från att återanvända 'L's gamla kvarglömda pulkor, som denne inte fått med sig till SanJose vid flytten, för att dunkpulka diesel med. Rafael bodde nog vid det här laget i ett av övernattningsrummen i källaren i Solna. Så här långt trodde jag på mig själv. Det kommer att visa sig att jag har haft fel hela tiden.

Villan i träsket skulle naturligtvis enligt, affärsplanen, hyras ut till första bästa överbetalande 'Kapitalist Svin' som ville betala. Vi i tråden vet inte riktigt hur denna lösning lyckades, då vår källa rakt in i drömboendet vid Gäddräparträsket har varit passiv ett tag. Så här långt trodde jag också på mig själv.

(från allabolag: )



Det är tyvärr så att den informationen jag hade när jag drog dessa slutsatser var korrupt. SuperTeflon hade fel! En liten fågel har Twittrat i mitt öra att Tjänstemän från Solna Kommun besiktade det pågående bygget vid Ugnen 6 den 18 juni 2014.

Beslutet blev något nedslående:
2014-06-18 'Förbud mot användning av byggnad'.

2014-06-18 'Förbud mot fortsatt byggande samt, föreläggande om åtgärdande av brandsäkerheten'.
Så om inte Brasa bröt mot lagen, så kunde inte R*f*el bo i källaren. Jag hade fel helt enkelt. Vi förstår att munlädret gått varmt på Herr P*ulsson(a)/Brasa och kommunen lät sig nöjas med alla åtgärder som lovades att skulle vidtas.

Ingenting hände så klart. Vi känner vår Brasa. Kommunens tjänstemän eller berörd myndighet, blev illa berörda, tröttnade och beslutade den 20 Oktober i fjol:

2014-10-20 Förbud mot fortsatt arbete av påbyggnad på fastighet. Löpande vite




Nu blir det intressant på riktigt:






Nej, den affären har vi inte sett något om, och Brasa lyckas dessutom, få igenom köpet på den svårtillgängliga tomten en månad innan Solna till slut tröttnar på hans barackstaplande på Ugnen 6. Lägg också märke till att han prutat på priset, ser det i alla fall ut som.

-Vi vet att barackerna i Albano måste flyttas i år. Bra prutmån där för Brasa.
-Vi vet att det finns baracker kvar på Vällstatippen(? Lite osäker på namnet).
-Vi vet att han antagligen får rensa taket i Solna från Baracker.
-Vi vet att han har en minigalleria i förvar i Näsby, nära Vallentuna.

Jag tror att farhågorna om 'modulbyggen' här i tråden är mer än överbefogade.

Det som vore intressant vore ju att få reda på hur Handläggarna i Vallentuna resonerade när de sålde fastigheten till en mordbrännare som äger en undermålig fastighet i Solna med brukandeförbud och bristfälligt brandskydd.

Uppdrag granskning kan väl också fråga varför man säljer en tomt som ska bli ett byggprojekt till ett företag som inte ens ägnar sig åt byggverksamhet enligt företaget själv. Ett företag som belagts med byggandeförbud i Solna. Vad hade hänt om handläggarna på de båda kommunerna hade kontaktat varandra innan beslutet fattades i Vallentuna? Kan någon på kommunen stava till 'Due Diligence'?

Finns det någon expert på kommunallagen i tråden? Kan detta vara olagligt?




Vad i hela fridens namn skulle han byta namn för? Tyckte han Joakim stack i ögonen på skatteförvaltningen och ville byta till det mer rojalistiska Carl? Skäms han för att han är Norrlänning och ville framstå som mer från Skåne? Obegripligt måste jag säga.

En fullständigt akademisk fråga är ju dessutom hur källartrollen som 'jobbade tid mot framtida vinst' vid försäljning av Ugnen 6 har reagerat. Men det är nog mest tingsrätten som tror på den barnsagan. Fastigheten lär inte vara helt lättsåld i dagsläget. Vad säger Snedbankskalle om denna utveckling? Bu eller Bä för Brasas kreditvärdighet?

Vad krävs för att någon skall få näringsförbud??
Man kan ju tycka att den här sällen borde ha uppnått detta med råge.
Citera
2015-03-04, 22:15
  #12300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Aha! Tilltalsnamnet är tydligen Carl, nu för tiden.....

(Källa: Ratsit)
Tänkte kanske kalla sig Carl M. Paulsson så att verkliga berömda män i fastighets- och byggbranschen som Mats O. Paulsson får byta namn för att inte förväxlas med brasan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback