Citat:
Ursprungligen postat av MrEscimo
Jag bara sitter och småfunderar kring den del av denna soppa som en vanlig människa skulle förstå. Nämligen lån. Ponera att brasa och dråsna skulle köpt hela rasket och lånat vad det skulle bli ca 18 M. Dessutom hade dom redan lån på ett antal millar så det hade blivit ca 30 M i lån. Det motsvarar ca 1 M/år i räntor. Hur hade dom tänkt sig att det skulle gå ihop???
Så även om brandövningen på mitt/hennes/deras hus blev droppen som fick zeron att svämma över så vete katsingen om det inte hade brakat iaf. Eftersom brasa inte hade kunnat sälja tomten med någon större vinst. Dessutom behövde harryhuset en större och dyrare renovering även innan sotmålningen genomfördes om man skulle kunnat bo där.
I vilken värld går detta ihop med 2 läkarlöner och lite fixade mätarställningar???
Skulle jag ringa min bank och fråga efter dessa summor skulle dom inte sluta garva och be mig dra. Så i den kategorin vinner brasa en liten zero för att han lyckades lura snedbank med några glädjekalkyler.
Hur ligger det till med räntor och amorteringar på de ca 15 mille som är lånade om man läser tidslinjen? Tjänar man så bra på storboda så kanske jag skall ta hyra där med. Eller kan dyslexiadvokaten hjälpa honom ur dessa med?
Så även om brandövningen på mitt/hennes/deras hus blev droppen som fick zeron att svämma över så vete katsingen om det inte hade brakat iaf. Eftersom brasa inte hade kunnat sälja tomten med någon större vinst. Dessutom behövde harryhuset en större och dyrare renovering även innan sotmålningen genomfördes om man skulle kunnat bo där.
I vilken värld går detta ihop med 2 läkarlöner och lite fixade mätarställningar???
Skulle jag ringa min bank och fråga efter dessa summor skulle dom inte sluta garva och be mig dra. Så i den kategorin vinner brasa en liten zero för att han lyckades lura snedbank med några glädjekalkyler.
Hur ligger det till med räntor och amorteringar på de ca 15 mille som är lånade om man läser tidslinjen? Tjänar man så bra på storboda så kanske jag skall ta hyra där med. Eller kan dyslexiadvokaten hjälpa honom ur dessa med?
Glöm inte att det ligger minst en kennel med monsterhundar gravade bakom samarbetet med Snedbankkalle. Någon oredovisad hållhake måste absolut finnas, eftersom inte ens klantbanken Snedbank skulle godkänna dessa lån som vilar på svajiga säkerheter i gravlaxssåsindränkta porrklubbsindustrifastigheter med begagnade takstaplade byggfuttar utan hyresgäster och hyresintäkter.
Att finansiera detta enligt Lodjurens förslag, verkar inte skattemyndigheten så värst pigg på.
Jag sällar mig också till de som beklagar att Brasa växlat ned från perukstocken till dyslexiombudet. Det dunkelt tänkta göms nu bakom en sörja av språkfel som skulle få även bristfälligt utbildade språkpoliser att slå bakut.
Intressant också att EPF verkar råkat hävt även rätten till skadestånd av misstag om jag fattat Vresrosens inlägg rätt. Man anar att den humorbefriade Brasa drog lite extra på smilbanden när han skrev på denna juridiska godbit, med av upphetsning, darrande hand.
Att Brasa bråkar med INKOMPETENTA sjuksköterskor och nekar till detta i vanlig, obstinat, stil tyder väl bara på att han verkligen inte tagit någon lärdom av det som inträffar runt omkring honom, oskyldigt dömd eller missförstådd eller hur det nu förhåller sig. Han är troligen snabbt tillbaka i gamla kriminella hjulspår efter frigivning som redan påpekats i tråden.
Jag har funderat lite på värderingen. Det påstås att det togs fram flera olika värderingar från olika värderingsföretag när det begav sig i September och att den 'okulära besiktningen' som egentligen var en skrivbordsprodukt med 'randskador' korades till 'vinnare' och användes för Grandiåsas misslyckade inhopp i kredittiggarträsket med tillhörande äreräddningsförsök. Undrar om domstolen tar hänsyn till att det faktiskt finns även en annan lägre värdering för fastightens värde?
Tycker också att det är mycket intressant vad som hände när Sundsvallsmamman ringde SOS alarm. Brasa verkade ju ha en egen inspelning av samtalet på en kopia hemma enligt beslagsprotokollet i FUPen. Antagligen hade det skurit sig rejält mellan de två skattesmitande kirurgerna innan den ena tog sin tillflykt till Sundsvall och den andra sökte tröst i tändvätskeflaskan. 'Skuret är skuret' har det tidvis hetat i tråden. Uppenbarligen förekom det tydliga våldstendenser vid den här incidenten och jag tror inte att Brasa förtjänar annat än förakt när han uppenbarligen försökte sig på att misshandla årets folkbildare.