Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Finns det någon expert här som vet hur vanligt det är med permission för att klippa håret? Kommer det inte statligt kontrollerade frisörer till anstalten och klipper på plats? Alltså inte kokaininpudrade kändisfrisörer utan godkända diton. Kanske någon av medinternerna skulle kunna bistå med ett skattefritt klipp? Får vi anta att Clementinen inte var med och överklagade beslutet, då han ju som bekant har en ytterst problematisk relation med sin egen frisör.
Tyvärr tillhör inte anstalsklippning mina expertområden

men det finns säkert någon sådan expert här ja.
Men jag kom på en annan sak, angående det du
lyfte fram om
advokatkostnaderna.
Om Skatteverket kallade advokatkostnaden 2010
Vändmakaren 4 för "
tvist" så kan det nog inte handla om överklaganden av bygglov, vilket jag spekulerade om nyss.
Förvaltningsbesvär är inte detsamma som tvist. Undrar om ML hade någon hyrestvist med någon av dom som hyrde antingen dom fyra rummen i huset eller en av källarlägenheterna? (Eller så har bara SV slarvat och kallat allt för tvist, oavsett om det handlade om tvist i civildomstol eller förvaltningsärenden.)
Men annars kan ju någon hyra ha uteblivit, eller en hyresgäst har i efterhand låtit pröva hyresnivån i hyresnämnden?
TILLÄGG: 2010. Borde vara taxeringsår 2010. ML kanske tvistade och lät Clementinen skicka skrivelser till Transportstyrelsen/polisen/åklagarkammaren om
skattemärket som inte kunde sättas på Vändmakaren 4:s tjänstebil, förrän hela bilen var tvättad?
Fast det kallas ju inte heller för tvist. Undrar var det var för en tvist.
Eller så citerade bara SV någon formulering av ML. ML kanske kallar förvaltningsbesvär för tvist.