Citat:
Just den formuleringen kan jag inte hitta i köpekontraktet från Vincent, däremot nedanstående:
Ursprungligen postat av Uphill
Jag förstår uppriktigt sagt inte varför ni håller på och debatterar äganderätten här, sida upp och sida ner. Som om det skulle kunna vara något kontroversiellt.
Har någon kastat ett getöga på köpekontraktet?
En standardformulering som används i "alla" kontrakt är
"Äganderätten övergår till köparen först sedan kvitterat köpebrev överlämnats".
Så hur någon skulle kunna lura i en tingsrätt eller någon annan att han/hon äger något för att han/hon erlagt en handpenning är helt intelligensfritt.
Handpenningen är ju bara en reservation för att inte någon annan skall ta affären.
Den är ju inget köp!
Köpeavtalet är inte heller ett köp. Det är bara ett avtal om att ett köp skall göras, mer eller mindre bindande.
Som sedan bekräftas/slutförs med ett köpebrev.
Har någon kastat ett getöga på köpekontraktet?
En standardformulering som används i "alla" kontrakt är
"Äganderätten övergår till köparen först sedan kvitterat köpebrev överlämnats".
Så hur någon skulle kunna lura i en tingsrätt eller någon annan att han/hon äger något för att han/hon erlagt en handpenning är helt intelligensfritt.
Handpenningen är ju bara en reservation för att inte någon annan skall ta affären.
Den är ju inget köp!
Köpeavtalet är inte heller ett köp. Det är bara ett avtal om att ett köp skall göras, mer eller mindre bindande.
Som sedan bekräftas/slutförs med ett köpebrev.
Citat:
så nog borde Magnus&co vetat om det.
#6 Äganderättens övergång
Parterna är överens om att övergången av äganderätterna till fastigheterna övergår först på tillträdelsedagen
Parterna är överens om att övergången av äganderätterna till fastigheterna övergår först på tillträdelsedagen
Det här har jag hävdat hela tiden. Så fort tråden gått på sparlåga, så dök det upp inlägg från denne:
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Antistalk är ett internettroll, ett envist sådant. En Bagdad Bob. Som en moderat partisekreterare. vi har sett liknande symptomen i fotöljdiagnoserna av ML, någon som vägrar acceptera fakta och ser allt som hen vill det ska vara. Hen sympatiserar nog med brottslingen, tänker att hen nog skulle gjort något liknande? Men vad skulle tråden varit utan den krydda som är Anti? Hen har nog bidragit en del till att sätta dit Lundberg genom att vara envis och reta andra till att leta efter mer fakta och bevis och poliser och skattegubbar läser helt säkert den här tråden. Så ML borde vara ganska ilsk på Antistalk.
Bara det att personen kallar sig för antistalk säger ju allt, dock har vi ju inte fått höra _så_ mycket om den stalker som antistalk velat placera i denna historia...
Bara det att personen kallar sig för antistalk säger ju allt, dock har vi ju inte fått höra _så_ mycket om den stalker som antistalk velat placera i denna historia...
KronKalle hit o KronKalle dit, hur går det får Åsa o BankKalle? Får dom ihop några 17 miljoner till på måndag?:
. Men vad skulle då hända om KFM tar fastigheterna som säkerhet och sedan avgör domstolen till UL´s fördel, kommer fastigheten (pantbreven) kvarstå som säkerhet trots att ML inte har rätt till den? Mitt resonemang bygger ju förstås på att pantbrevet följer med fastigheten men det gör den kanske inte, eller?
Tack för att du sakligt reder ut alla trådar. Det är sannerligen inte helt enkelt att hänga med i alla överklaganden hit och dit. Jag avsåg de båda fastigheterna varav den ena bebos av Magnus x och två barn. Även om de inte glasklart framgick, my bad.
Nä, det är inte lätt hänga med. Man tyckte det var mycket, för några veckor sen eller kanske egentligen redan i mars-maj. Sedan dess har det blivit ännu mer att hålla ordning på. ML är nog inte sysslolös i häktet. Fyra tvister som pågår eller är i antågande. Och så brottmålet.