2012-07-07, 00:37
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Om Dr Åsa inte visste om att hon skrivit på som köpare eller inte säger en hel del om hur hon är och hur hon ev. tänker. De tankar som slår mig är följande har mäklarfirman gjort någon form av formfel genom att acceptera/inte acceptera Åsna:s underskrift? Går det att häva kontraktet pga formfel? Efter att ha rannsakat minnet djupt så kan också mäklarfirman ha begått olagligheter genom att acceptera ett eventuellt kontraktsförfarande som INTE har varit lagligt. Vid försöljningar av fastigheter där flera parter är inblandade direkt eller indirekt så ringer man alltid och kollar med den part som inte är närvarande så att fullmakt och underskrift etc stämmer överens med verkligheten.´(Arbetar med detta) Det är utan tvekan något som INTE stämmer och jag vägrar att tro på att hon inte var medveten. Lutar åt att det är en strategi hon kör med.
Jag instämmer helt!
När jag och maken köpte en sommarstuga så hade jag skrivit en fullmakt åt honom för att han skulle kunna företräda mig. Mäklaren hade full koll på detta och hade pratat med mig både i telefon och mailat mig fullmakterna för att maken skulle kunna skriva detta utan min närvaro (jag var bortrest).
DrÅsa måste ha vetat om hon stod som köpare eller INTE på Kevingefastigheten!
Citera
2012-07-07, 00:49
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Om Dr Åsa inte visste om att hon skrivit på som köpare eller inte säger en hel del om hur hon är och hur hon ev. tänker. De tankar som slår mig är följande har mäklarfirman gjort någon form av formfel genom att acceptera/inte acceptera Åsna:s underskrift? Går det att häva kontraktet pga formfel? Efter att ha rannsakat minnet djupt så kan också mäklarfirman ha begått olagligheter genom att acceptera ett eventuellt kontraktsförfarande som INTE har varit lagligt. Vid försöljningar av fastigheter där flera parter är inblandade direkt eller indirekt så ringer man alltid och kollar med den part som inte är närvarande så att fullmakt och underskrift etc stämmer överens med verkligheten.´(Arbetar med detta) Det är utan tvekan något som INTE stämmer och jag vägrar att tro på att hon inte var medveten. Lutar åt att det är en strategi hon kör med.
FUP B sid 149

ML köpte fastigheten ensam.
Citera
2012-07-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
FUP B sid 149

ML köpte fastigheten ensam.

Står det i FUP om det bara är Brasa som sagt att han köpt den ensam eller finns det papper som bevisar att han köpte den ensam?
Citera
2012-07-07, 01:21
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Står det i FUP om det bara är Brasa som sagt att han köpt den ensam eller finns det papper som bevisar att han köpte den ensam?
Det är en kopia av köpekontraktet.
Citera
2012-07-07, 01:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tycker det säger rätt mycket. Det finns väl inte en normal människa i världen som inte skulle gå på sin gifta partners rättegång, även om det så handlade om fortkörning eller våldtäkt. Å andra sidan är det ju Åsa Vilbäck vi pratar om, kvinnan som inte kunde bry sig mindre när hon själv blir kallad till förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Jag delar inte din uppfattning. Särskilt inte när den ena parten är "kändis". Män kan dessutom vara väldigt beskyddande av sin partner, helt enkelt kan Magnus ha sagt åt Åsa att hålla sig borta för att han inte vill utsätta henne för obehaget.
Man funderar ju på de här sakerna. Kvinnan som bland det första hon talar om - efter att ha försökt plantera avledningsspåret "brandplatsen" i media, börjar tala om "mitt varumärke". Det inkompetenta sättet att förhålla sig till varumärket i den här situationen, är att distansera sig på ett uppenbart sätt. Det har hon gjort såväl i ord som i utevaro från rättegång. Det är det egoistisk-reflexmässiga förhållningssättet. En femåring skulle inte ha gjort det bättre/värre.

Mer långsiktigt och mindre självcentrerat: Först hålla käften och ge fan i att fäktas för sina egoistiska intressen - att hon "kan börja om på andra ställen i världen" vad har det för relevans i den akuta situationen? Sedan gå på rättegången även om det är plågsamt - då - och imagemässigt först då - hade hon kunnat få ett skäl att distansera sig från den skyldige.

Äh fan, jag tycker hon verkar vara en djävla sopa som varumärkesbyggare. Genomegoistisk och kan inte kamouflera det längre tid än ca fem minuter. Folkets kärlek?
Citera
2012-07-07, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Mer långsiktigt och mindre självcentrerat: Först hålla käften och ge fan i att fäktas för sina egoistiska intressen - att hon "kan börja om på andra ställen i världen" vad har det för relevans i den akuta situationen? Sedan gå på rättegången även om det är plågsamt - då - och imagemässigt först då - hade hon kunnat få ett skäl att distansera sig från den skyldige.

Psykologi förklarar mänskligt beteende. Grandiåsna kan inte välja att vara mindre självcentrerad. Grandiåsna ÄR starkt självcentrerad, har dålig impulskontroll, talar först och tänker sedan, ganska känslokall vad gäller andra människor, vill mycket gärna få bekräftelse, förlitar sig på kortsiktiga strategier och mindre på konsekvens, hon säger och gör det som är kortsiktigt "rationellt" .... sjukdomsbilden hos både Brasan och Dråsna har ju beskrivits i tråden ganska väl.

Vad en hypotetisk människa skulle gjort, som vore helt rationellt och efterklokt i den situation Dråsna befall sig i, är något som kan diskuteras i ekonomiska fora

En analytisk strategi att tillämpa på Dråsna vore att sammanställa hennes olika påståenden över tid, och studera hur dessa ändrar sig, och bristen på konsekvens ... då ser man om vad DRåsna LJUGER, när hon ljuger och varför hon ljuger ...
Citera
2012-07-07, 02:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Psykologi förklarar mänskligt beteende. Grandiåsna kan inte välja att vara mindre självcentrerad. Grandiåsna ÄR starkt självcentrerad, har dålig impulskontroll, talar först och tänker sedan, ganska känslokall vad gäller andra människor, vill mycket gärna få bekräftelse, förlitar sig på kortsiktiga strategier och mindre på konsekvens, hon säger och gör det som är kortsiktigt "rationellt" .... sjukdomsbilden hos både Brasan och Dråsna har ju beskrivits i tråden ganska väl.
Nej, för fan - hon är sedan länge programmerad. Hade hon programmerats med en gnutta större raffinemang, hade hon dock kunnat kamouflera sin egoism en liten aning.

Citat:
Vad en hypotetisk människa skulle gjort, som vore helt rationellt och efterklokt i den situation Dråsna befall sig i, är något som kan diskuteras i ekonomiska fora
T.ex. där. Ämnet skulle också platsa under "vett och etikett" och "vanligt folkvett".

Citat:
En analytisk strategi att tillämpa på Dråsna vore att sammanställa hennes olika påståenden över tid, och studera hur dessa ändrar sig, och bristen på konsekvens ... då ser man om vad DRåsna LJUGER, när hon ljuger och varför hon ljuger ...
Det har ju inte gjorts riktigt systematiskt, men i början av tråden, dagarna efter häktningen, behandlades ämnet ganska grundligt, allteftersom hennes motsägelser radade upp sig.
Citera
2012-07-07, 08:12
Medlem
dansunds avatar
http://stureplan.se/sok/Åsa+Vilbäck
Citera
2012-07-07, 10:06
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund

Här lyser parets vilja att smälta in igenom, men det blir som vanligt fel. Orkade titta på 3 bilder, Lexington - Stars and stripestop, båtbarinvigning - navystilen och Harry Potter - slängkappa det blir nästan patetiskt. De rutinerade rävarna var klädda som vanligt dom.
Citera
2012-07-07, 10:07
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Man undrar vad Brasa har gjort med ögonbrynen.... Har han noppat dem? Ser klart bögigt ut i alla fall.
Citera
2012-07-07, 10:39
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det inkompetenta sättet att förhålla sig till varumärket i den här situationen, är att distansera sig på ett uppenbart sätt. Det har hon gjort såväl i ord som i utevaro från rättegång. Det är det egoistisk-reflexmässiga förhållningssättet.

Nu hänger jag inte riktigt med i din logik. Det bästa hon skulle kunna göra rent varumärkesmässigt är ju just det hon har gjort. Dvs, sluta twittra, sluta uttala sig i media, inte dyka upp på rättegången, inte ge dom en chans att komma åt henne, helst försvinna från jordens yta tills dammet har lagt sig. För det finns ingenting i hennes varumärke som skulle kunna ha förbättrats med hennes närvaro och uttalanden. Det bästa för henne skulle vara att sticka på semester några år och hoppas att folk har glömt allt det där med mordbranden när hon kommer tillbaka. Dock, när hon gör det visar hon ju också vilken billig och egofixerad slyna hon är, som håller sitt "varumärke" högre än sin man och deras förhållande. Hon säljer ut honom just för att hans situation drar ned hennes image. "Allt är förstört".
Citera
2012-07-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Nu hänger jag inte riktigt med i din logik. Det bästa hon skulle kunna göra rent varumärkesmässigt är ju just det hon har gjort. Dvs, sluta twittra, sluta uttala sig i media, inte dyka upp på rättegången, inte ge dom en chans att komma åt henne, helst försvinna från jordens yta tills dammet har lagt sig. För det finns ingenting i hennes varumärke som skulle kunna ha förbättrats med hennes närvaro och uttalanden. Det bästa för henne skulle vara att sticka på semester några år och hoppas att folk har glömt allt det där med mordbranden när hon kommer tillbaka. Dock, när hon gör det visar hon ju också vilken billig och egofixerad slyna hon är, som håller sitt "varumärke" högre än sin man och deras förhållande. Hon säljer ut honom just för att hans situation drar ned hennes image. "Allt är förstört".

Det tog ju slut mellan dem i januari eller?

Borde hon be honom att ta henne tillbaka för att inte framstå som en uppmärksamhetstörstande slyna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in