2012-07-10, 20:41
Medlem
Dr-Watsons avatar
Har det inte hänt något som är värt att skvallra om?

Hur ser det ut i Albano? Står byggfuttarna kvar?

Ligger hemmesta för fäfot, eller klipper källartrollen gräsmattan?
Citera
2012-07-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Har det inte hänt något som är värt att skvallra om?

Hur ser det ut i Albano? Står byggfuttarna kvar?

Ligger hemmesta för fäfot, eller klipper källartrollen gräsmattan?

Jag åker förbi byggfuttarna i Albano flera gånger i veckan och dem ser mycket ledsna ut. Den stora grävskopan står kvar utanför. Har Ås(n)a ansökt om rivningslov? Itifrån ser det verkligen ut som om att byggfuttarna blir mer och mer övergivna.

Får en känsla av att hyran kanske inte inkasseras
Citera
2012-07-10, 21:02
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Jag åker förbi byggfuttarna i Albano flera gånger i veckan och dem ser mycket ledsna ut. Den stora grävskopan står kvar utanför. Har Ås(n)a ansökt om rivningslov? Itifrån ser det verkligen ut som om att byggfuttarna blir mer och mer övergivna.

Det bor väl endast studenter där, och de flesta har väl åkt till hemorten över sommaren.

Det är väl ett par år kvar av det tillfälliga bygglovet, så det är ingen panik att riva eller rensa området.
Citera
2012-07-10, 21:07
Medlem
Citat:
Det bor väl endast studenter där, och de flesta har väl åkt till hemorten över sommaren.

Det är väl ett par år kvar av det tillfälliga bygglovet, så det är ingen panik att riva eller rensa området.

Jag tror att det även bor andra där också. Två av fönstren var igensatta med byggplywood...har varit det i snart tre veckor........Varför står det då en STOR och hungrig grävskopa utrtanför?

Den ser ut som om den bara väntar på att få sätta tänderna i byggfuttarna.........men vänta......ska dem inte klällsorteras ????

Något säger mig att det kan finnas §§§§ i ett tillfälligt bygglov som gör att det kan dras in med kort varsel.........ska Brasa få ännu en räkning?
Citera
2012-07-10, 21:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Varför skulle man flytta för att hyran inte inkasseras?
Desto större anledning att bo kvar.
Det är vä inte olagligt att betala hyran svart, bara att ta emot den svart.
Underhållet kanske blir mer och mer eftersatt, tvättmaskiner och annat slutar fungera och det kan vara en orsak att flytta.
Citera
2012-07-10, 21:20
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Jag tror att det även bor andra där också. Två av fönstren var igensatta med byggplywood...har varit det i snart tre veckor........Varför står det då en STOR och hungrig grävskopa utrtanför?

Den ser ut som om den bara väntar på att få sätta tänderna i byggfuttarna.........men vänta......ska dem inte klällsorteras ????

Något säger mig att det kan finnas §§§§ i ett tillfälligt bygglov som gör att det kan dras in med kort varsel.........ska Brasa få ännu en räkning?
Det kanske var en vild studentfest vid skolavslutningen, eller ett inbrott.

Hela området skall bebyggas med nya studentbostäder, enligt den plan som jag tidigare länkat till i tråden. Det kanske är lite förberedelser inför det som grävskopan skall användas till?

Såvida den inte är stulen och dumpad där. Vi har ju läst lite om maskiner som blivit föremål för viss häleriförseelse.

Bygglovet var tidsbegränsat till 2014, om jag inte minns fel. Alla beslut om den nya studentområdet är inte heller tagna, så det dröjer ett tag till innan de kan börja bygga. Där byggfuttarna är belägna nu, hindrar inte heller för att påbörja arbetena, då området är stort. De får säkert stå kvar till bygglovet går ut, men det förutsätter förstås att Drbrasa kan betala hyra för marken där han ställt futtarna.
Citera
2012-07-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle man flytta för att hyran inte inkasseras?
Desto större anledning att bo kvar.
Det är vä inte olagligt att betala hyran svart, bara att ta emot den svart.
Underhållet kanske blir mer och mer eftersatt, tvättmaskiner och annat slutar fungera och det kan vara en orsak att flytta.

Vet du hur SUNKIGT byggfuttarna står i Albano? Jag skulle inte gå ut där efter mörkrets inbrott.
Om Byggfuttarna blir utan hyresvärd...kan det bli tillhåll för ......kunder till polisen och kriminalvården.........och då bygglovet är tillfälligt kan säkert någon instans ansöka om att det tillfälliga bygglovet avslutast MYCKET tidigare. Om inte hyresvärden i sin tur betalar räkningarna för vatten osv stängs dessa av snabbt och då blir det inte kul att bo där.

Någon som vet ?

Är det någon som vet ifall Byggfutarna har betalat markhyran de står på`?
Senast redigerad av Televerket2 2012-07-10 kl. 21:30.
Citera
2012-07-10, 23:32
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Bra att du såg och fixade. Dokumentsamlingen kan komma att revideras, om nya dokument dyker upp, så hoppas moderatorer kan länka in nytt då. Kan sända PM också för säkerhets skull då.

Tack Lodjuren för ditt fantastiska arbete!!

Som jag uppfattar det finns det ett stort intresse här i tråden för att länksamlingen och tidslinjen uppdateras löpande. Jag hoppas verkligen att moderator hjälper till med det, så att tråden även i fortsättningen kommer att vara aktiv - det är flera i tråden som är otroligt duktiga på att gräva och det vore synd om det grävandet stannade av.
Senast redigerad av couguar 2012-07-10 kl. 23:36.
Citera
2012-07-11, 00:05
Medlem
Citat:
Det var mycket imponerande jobbat ! Då det nu verkar som att ekobrottsmyndigheten och skattverket jobbar hårt (utan övertid) med att slå ner på allt som de hittar vad är prognosen tidsmässigt innan de är klara? Om Ås(na) drar innan den undersökningen är klar lär hon ju bli efterlyst i olika varianter och om hon då arbetar i Dubai och dem får reda på det.......vill de ha efterlysta läkare?

Måste läkare från andra länder visa upp intyg från PBR från gamla hemlandet?

Finns det någon på forumet som känner till om Grandiås(n)a varit på Dubai:s ambassad?

Det dröjer säkert länge innan de kan presentera ett åtal mot DrÅsa. Hon kan beläggas med reseförbud och tvingas frånlämna sitt pass, men då ska brottet anses som grovt. Eller typ risk för förnyad brottslighet.

Hon kan säkert åka idag till Dubai om hon har pass till sej och dottern, vid ankomsten får hon turistvisum direkt. När visumet löper ut kan hon ta sej till ex-vis Qatar ellr Bahrain och få visum där, därpå kan hon möjligen söka förnya nytt turistvisum för Dubai. Det är inget som egentlligen hindrar att hon söker anställning medans hon är där på turist visum. Hon får dock inte börja jobba förrän arbets-tillståndet är klart, som hon tydligen måste åka hem o söka hemma i Sverige p Dubais ambassad. Hon behöver väl diverse intyg från tidigare arbetsgivare osv, att visa upp vid ansökan, plus löfte om anställning i Dubai.

Är hon rädd för att bli stoppad på Arlanda får hon välan åka tåget te Köpenhamn o ta flyget därifrån.

Ffast å sin sida tror jag att Dubai är ett sidospår, läkarkåren där är nog litta gammaldags mansdominerad (särskilt på chefsnivå) och kanske inte accepterar kvinnliga ensamstående ogifta utländska läkare lika lätt. Hon kan dra en vals att hon är änka ellr nåt sånt, ja, jag vet inte...

Jag tror eko-brottarna p Skatteverket tycker historien är så rörig med transaktioner hit o dit att för att få DrÅsa fälld för eko-brott de behöver ngn typ av ett erkännande från ngn av de inblandade.

Men att eko-brottarna tagit pengar i kvarstad från DrÅsas bankkonto ger ju en fingervisning om att de tycker hon är skum, Nåja det är ju inget brottsligt att ngn bandit skulle sätta in pengar på ens eget konto, om man inte var införstådd att det var svarta pengar, pengars som ska undanhållas från skatt alltså......
Citera
2012-07-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ja, just det. Där satt den ja. När de väl har börjat gräva, så kommer de att slå ner på allt de hittar, och det är man själv som har bevisbördan på det motsatta.

Har den domen presenterats här?
Det lär knappast finnas någon dom ännu. Först ska Skatteverket utreda och sedan ska de skriva ett beslut (som är helt offentligt) i skattemålet. Innan dess kommer knappast civilrättslig dom i skattebrottsmålet. Förmodligen överklagas skattemålet till Förvaltningsdomstolen också. Sådant här tar sådan tid att Sverige har dömts för fördragsbrott mot mänskliga rättigheter vilket förhoppningsvis får domstolarna och Skatteverket att skynda på.
Citera
2012-07-11, 00:16
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Det lär knappast finnas någon dom ännu. Först ska Skatteverket utreda och sedan ska de skriva ett beslut (som är helt offentligt) i skattemålet. Innan dess kommer knappast civilrättslig dom i skattebrottsmålet. Förmodligen överklagas skattemålet till Förvaltningsdomstolen också. Sådant här tar sådan tid att Sverige har dömts för fördragsbrott mot mänskliga rättigheter vilket förhoppningsvis får domstolarna och Skatteverket att skynda på.
Fy fan vad skönt.

Jag är inte den enda som har blivit snurrig. Välkommen i klubben.

https://www.flashback.org/sp38249233
Citera
2012-07-11, 01:17
Medlem
Citat:
Jag tror inte Dråsa flyttar utomlands i första taget. Det är alltför många ouppklarade trådar vad det gäller ekonomin som fortfarande hänger i luften. Jag gissar att hon just nu har fullt upp med att sätta sig in i alla krångliga affärer som ML har sysslat med.
Det torde vara en utmaning som kräver ett läshuvud fullt i klass med det som krävs för att klara av läkarutbildningen, så det kan bli intressant att se hur GrandiÅsa går i land med detta, om hon nu antar utmaningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in