Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det var mycket imponerande jobbat ! Då det nu verkar som att ekobrottsmyndigheten och skattverket jobbar hårt (utan övertid) med att slå ner på allt som de hittar vad är prognosen tidsmässigt innan de är klara? Om Ås(na) drar innan den undersökningen är klar lär hon ju bli efterlyst i olika varianter och om hon då arbetar i Dubai och dem får reda på det.......vill de ha efterlysta läkare?
Måste läkare från andra länder visa upp intyg från PBR från gamla hemlandet?
Finns det någon på forumet som känner till om Grandiås(n)a varit på Dubai:s ambassad?
Det dröjer säkert länge innan de kan presentera ett åtal mot DrÅsa. Hon kan beläggas med reseförbud och tvingas frånlämna sitt pass, men då ska brottet anses som grovt. Eller typ risk för förnyad brottslighet.
Hon kan säkert åka idag till Dubai om hon har pass till sej och dottern, vid ankomsten får hon turistvisum direkt. När visumet löper ut kan hon ta sej till ex-vis Qatar ellr Bahrain och få visum där, därpå kan hon möjligen söka förnya nytt turistvisum för Dubai. Det är inget som egentlligen hindrar att hon söker anställning medans hon är där på turist visum. Hon får dock inte börja jobba förrän arbets-tillståndet är klart, som hon tydligen måste åka hem o söka hemma i Sverige p Dubais ambassad. Hon behöver väl diverse intyg från tidigare arbetsgivare osv, att visa upp vid ansökan, plus löfte om anställning i Dubai.
Är hon rädd för att bli stoppad på Arlanda får hon välan åka tåget te Köpenhamn o ta flyget därifrån.
Ffast å sin sida tror jag att Dubai är ett sidospår, läkarkåren där är nog litta gammaldags mansdominerad (särskilt på chefsnivå) och kanske inte accepterar kvinnliga ensamstående ogifta utländska läkare lika lätt. Hon kan dra en vals att hon är änka ellr nåt sånt, ja, jag vet inte...
Jag tror eko-brottarna p Skatteverket tycker historien är så rörig med transaktioner hit o dit att för att få DrÅsa fälld för eko-brott de behöver ngn typ av ett erkännande från ngn av de inblandade.
Men att eko-brottarna tagit pengar i kvarstad från DrÅsas bankkonto ger ju en fingervisning om att de tycker hon är skum, Nåja det är ju inget brottsligt att ngn bandit skulle sätta in pengar på ens eget konto, om man inte var införstådd att det var svarta pengar, pengars som ska undanhållas från skatt alltså......