2012-07-06, 19:01
Bannlyst
Jag tycker synd om Åsa. Förskräckligt att bli uthängd på det sättet som skett här.
Citera
2012-07-06, 19:05
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitcooker
Jag tycker synd om Åsa. Förskräckligt att bli uthängd på det sättet som skett här.
Man får dock inte glömma att det var hon själv som gick ut i media och talade ut.

Vad vi vet idag, så var de uttalandena* aningen friserade till sin egen fördel.

*uttalandena, finns det ett sånt ord egentligen?

Edit: Ja, det gjorde det, men jag har aldrig behövt det tidigare. Fan vad denna tråd är allmänbildande.
Senast redigerad av Dr-Watson 2012-07-06 kl. 19:09. Anledning: Komplettering
Citera
2012-07-06, 21:09
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Har jag missat eller har ingen kommenterat och nämnt det som stod i Expressen extra igår?
"Nu börjar Åsas liv ensam med sin dotter
Hade jag ingen dotter skulle jag söka jobb utomlands.
På grund av brottet kommer hon de närmaste åren att tvingas kämpa för att klara tillvaron helt ensam med sin dotter (vilken katastrof, hur ska hon klara det som kanske en miljon andra kvinnor fixar i Sverige)
Jag kommer att lösa det för oss utifrån de förutsättningar som råder. Skadan har ju redan skett.
Alla mina drömmar har gått förlorade.
Åsa Vihlbäck kan äntligen gå vidare med sitt och dotterns liv efter fängelsedomen mot sambon Magnus."
Är ju bra om du redovisar varifrån du citerat! Eller är det dina egna fantasier?

Om nu texten stämmer så tyder det på att Åsa lämnar Magnus. En intressant fråga vi aldrig lär få svar på är om hon lämnar honom pga mordbranden eller pga fängelsedomen. Jag tror faktiskt på det senare. Märk väl att fängelsestraffet knappast är oöverkomligt långt. Han är ute om mindre än två år och det finns möjligheter att besöka fångar och han kommer så småningom få permission någon gång i månaden. Jag tror hon värderar sitt "varumärke" mer än Magnus.

Jag har viss empati med Magnus om det jag skrivit ovan stämmer. Visst han förtjänar ett straff, hårdare än det han fick, men det är något tragiskt med hela historien. Jag känner till lite äktenskap/förhållanden där hustrun varit så krävande att mannen hängt upp hela tillvaron på karriären, i ett fall med en då känd VD så tog han livet av sig. Om Magnus inte är en psykopat så kommer det vara en någorlunda märkt man som muckar från fängelset, som troligen insett hur hans sviktande moral och hederlighet slutligen lett honom till vägens ände men som även insett att det perfekta liv han strävat efter bara var en falsk hägring och att kvinnan som var en del av det aldrig brydde sig riktigt om honom utan mer av vad han kunde göra för henne. Det är en bitter läxa som få människor tvingas göra i hans ålder.
Citera
2012-07-06, 21:17
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken

Om nu texten stämmer så tyder det på att Åsa lämnar Magnus. En intressant fråga vi aldrig lär få svar på är om hon lämnar honom pga mordbranden eller pga fängelsedomen.

Det är ganska uppenbart att hon försökt distansera sig från honom så fort han åkte in. Hon besökte honom inte i häktet och skyllde på att hon inte kunde ta med sig hunden dit. Hon var spårlöst borta från rättegången. Vilket tyder på att hon tror att han är skyldigt som synden. När var det hon slutade twittra och uttala sig i media? Skulle tro att det var ungefär vid den tidpunkten hon valde att lämna det sjunkande skeppet. För det fanns inga indikationer på att äktenskapet höll på att spricka innan Magnus åkte in. Även om dom hävdar det i efterhand. I fupen märkt telefonavlyssning framgår av samtalet mellan Åsa och Magnus att Åsa var totalt ovetande om att hon inte stod med på köpekontraktet till villan. Dvs, fram till den tidpunkten trodde hon att hon skulle bli hälftenägare till en fastighet om 19 miljoner. Och det är liksom ingenting man ger sig in i om man samtidigt är på väg därifrån.
Citera
2012-07-06, 21:52
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det är ganska uppenbart att hon försökt distansera sig från honom så fort han åkte in. Hon besökte honom inte i häktet och skyllde på att hon inte kunde ta med sig hunden dit. Hon var spårlöst borta från rättegången. Vilket tyder på att hon tror att han är skyldigt som synden. När var det hon slutade twittra och uttala sig i media? Skulle tro att det var ungefär vid den tidpunkten hon valde att lämna det sjunkande skeppet. För det fanns inga indikationer på att äktenskapet höll på att spricka innan Magnus åkte in. Även om dom hävdar det i efterhand. I fupen märkt telefonavlyssning framgår av samtalet mellan Åsa och Magnus att Åsa var totalt ovetande om att hon inte stod med på köpekontraktet till villan. Dvs, fram till den tidpunkten trodde hon att hon skulle bli hälftenägare till en fastighet om 19 miljoner. Och det är liksom ingenting man ger sig in i om man samtidigt är på väg därifrån.
Väl skrivet. Alternativa förklaringar att hon inte gick på rättegången kan ju vara att hon känner sig illa till mods, kanske till och med att Magnus också skulle göra det. Det är ju inte självklart att den som inte går på sin anhörigs rättegång automatiskt tar avstånd från personen. Hennes frånvaro säger inget om hennes tankar om Magnus skuld. Jag tror dock att vilken psykiskt frisk människa som helst inser Magnus skuld, så även Åsa.
Citera
2012-07-06, 22:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Väl skrivet. Alternativa förklaringar att hon inte gick på rättegången kan ju vara att hon känner sig illa till mods, kanske till och med att Magnus också skulle göra det. Det är ju inte självklart att den som inte går på sin anhörigs rättegång automatiskt tar avstånd från personen. Hennes frånvaro säger inget om hennes tankar om Magnus skuld. Jag tror dock att vilken psykiskt frisk människa som helst inser Magnus skuld, så även Åsa.

Jag tycker det säger rätt mycket. Det finns väl inte en normal människa i världen som inte skulle gå på sin gifta partners rättegång, även om det så handlade om fortkörning eller våldtäkt. Å andra sidan är det ju Åsa Vilbäck vi pratar om, kvinnan som inte kunde bry sig mindre när hon själv blir kallad till förhör.
Citera
2012-07-06, 22:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag tycker det säger rätt mycket. Det finns väl inte en normal människa i världen som inte skulle gå på sin gifta partners rättegång, även om det så handlade om fortkörning eller våldtäkt. Å andra sidan är det ju Åsa Vilbäck vi pratar om, kvinnan som inte kunde bry sig mindre när hon själv blir kallad till förhör.

Gifta är dom väl ändå inte?
Citera
2012-07-06, 22:20
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Gifta är dom väl ändå inte?

Är dom inte det? Jag förutsatte att dom var det? Men det kanske dom inte är? När jag tänker närmare efter, om dom var gifta skulle inte pressen snacka så mycket om Åsas sambo. Hah, a thing like that...
Citera
2012-07-06, 22:32
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Jag delar inte din uppfattning. Särskilt inte när den ena parten är "kändis". Män kan dessutom vara väldigt beskyddande av sin partner, helt enkelt kan Magnus ha sagt åt Åsa att hålla sig borta för att han inte vill utsätta henne för obehaget.
Citera
2012-07-06, 23:32
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Jag delar inte din uppfattning. Särskilt inte när den ena parten är "kändis". Män kan dessutom vara väldigt beskyddande av sin partner, helt enkelt kan Magnus ha sagt åt Åsa att hålla sig borta för att han inte vill utsätta henne för obehaget.
Eller vågar han inte riskera att näbbet glappar.
Citera
2012-07-07, 00:16
Medlem
Flisan007s avatar
Att inte DrÅsa visste om huruvida hon skrivit på som köpare till fastigheten eller ej är absurt.
Antingen är hon närvarande och gör det vid köpetillfället, eller har hon skrivit en fullmakt om att Magnus får företräda henne.
Citera
2012-07-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Att inte DrÅsa visste om huruvida hon skrivit på som köpare till fastigheten eller ej är absurt.
Antingen är hon närvarande och gör det vid köpetillfället, eller har hon skrivit en fullmakt om att Magnus får företräda henne.

Om Dr Åsa inte visste om att hon skrivit på som köpare eller inte säger en hel del om hur hon är och hur hon ev. tänker. De tankar som slår mig är följande har mäklarfirman gjort någon form av formfel genom att acceptera/inte acceptera Åsna:s underskrift? Går det att häva kontraktet pga formfel? Efter att ha rannsakat minnet djupt så kan också mäklarfirman ha begått olagligheter genom att acceptera ett eventuellt kontraktsförfarande som INTE har varit lagligt. Vid försöljningar av fastigheter där flera parter är inblandade direkt eller indirekt så ringer man alltid och kollar med den part som inte är närvarande så att fullmakt och underskrift etc stämmer överens med verkligheten.´(Arbetar med detta) Det är utan tvekan något som INTE stämmer och jag vägrar att tro på att hon inte var medveten. Lutar åt att det är en strategi hon kör med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in