2012-03-12, 18:04
Medlem
rillemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag upphör aldrig att förvånas över att vissa kvinnor som uppenbarligen är nog intelligenta att utöva ett komplicerat och respekterat yrke (överläkare) och samtidigt även har andra förutsättningar och begåvningar som gör att de ex kan ha en mediakarriär kan vara så fullständigt blåsta, viljelösa och omdömeslösa att de inte bara har relationer utan skaffar barn (!) med uppenbara sociopater och låter dessa avskum dra ner dem i all möjlig skit.

Dvs det är inte nödvändigtvis någon trasig WT-brud som utsatts för övergrepp etc i barndomen vi talar om här utan snarare dess raka motsats.

Skulle för övrigt inte förvåna mig ett dugg om "Doktor Åsa" själv är involverad i branden och så småningom kan ses sitta snyftande i en rättsal om hur hon hjärntvättats av sin man och känt stor och allvarlig fruktan etc.

Underbart skrivet, speciellt det sista du skrev har man ju sett ett flertal gånger hända!
Citera
2012-03-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.J
Åsa bor i rätt hus på fel tomt. Åsa bor i ett träsk och har hamnat i ett ekonomiskt träsk. Huset hon bor i verkar bättre än det är för de oinsatta, ser ut som ett sjöställe.

Menar du ett sånt här hus?
Citera
2012-03-12, 18:12
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag skrev inlägget nedan tidigare i tråden men fick ingen respons på orsakerna till att man anhöll och sedan häktade ML på den starkare misstankegraden. Någon fler orsak som ni kan komma på till att det är just han som är gripen?

Tja.. Han kanske hade mobiltelefonen på och denna har då reggat sig mot närliggande mobilmaster vid tidpunkten för branden,vilket då binder honom till plats och tidpunkt för branden.

Sådana här uppgifter om mobiltrafik och loggningar tar polisen alltid ut från operatörerna är rena guldgruvan för dom som bevis.
Citera
2012-03-12, 18:14
Medlem
kristibruds avatar
Kan Åsa bli av med legitimationen om hon döms för medhjälp till mordbranden?
Citera
2012-03-12, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Tja.. Han kanske hade mobiltelefonen på och denna har då reggat sig mot närliggande mobilmaster vid tidpunkten för branden,vilket då binder honom till plats och tidpunkt för branden.

Sådana här uppgifter om mobiltrafik och loggningar tar polisen alltid ut från operatörerna är rena guldgruvan för dom som bevis.

Därför ska man aldrig ha mobil/dator/bil/kontokort/svartsjuk fru/ om man ska göra bus.
Citera
2012-03-12, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja han verkar onekligen ha en hel del problem. Undrar just om det var denna affär hans x-fru tidigare relaterade till i en länkad intervju. Jag kan tänka mig att en sån här kille som verkar kunna dupera sin omgivning med sitt snack (någon i tråden liknade honom vid en bilhandlartyp )inte riktigt hade önskat denna tråd på FB. Oavsett utgång i rätten så är det mycket som kommit upp till ytan som knappast gagnar hans framtida affärer.

Jag tycker både Åsa och Magnus verkar vara lite av den obehagliga sorten. Jag kommer inte bli förvånad om jag innan ve slut får läsa att någon slängt in en bensindunk på grannen Baldrings tomt eller förråd. Han har ju tidigare deklarerat att han varit i samtal med polisen men att han inte kunde/ville berätta vad det handlade om.

Varför skulle någon slänga in en bensindunk hos Baldrings? Frejmande eller tror du han är skyldig?
Citera
2012-03-12, 18:30
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Någon som vet vilka andra affärer som var inblandade i köpet av Eva Fischers villa?
Det där är ju helt klart det absolut viktigaste i hela tråden.
Får vi reda på det så har vi säkerligen motivbilden. Vore mkt intressant att luska runt i. Någon som har koll på hur man ta reda på detta?
Citera
2012-03-12, 18:31
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Kan Åsa bli av med legitimationen om hon döms för medhjälp till mordbranden?

En läkare torskar legget "om [han/hon] i eller utanför yrkesutövningen har gjort sig skyldig till ett allvarligt brott som är ägnat att påverka förtroendet för honom eller henne..."

Så det kan hon kanske, nu orkar inte jag ta reda på praxis i frågan, så jag svarar "kanske" Detsamma gäller för att få ett legg så jag tycker att det är rätt konstigt att någon som fällts för urkundsförfalskning medan han gick på läkarlinjen lyckas få ett läkarlegg.
Citera
2012-03-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
En läkare torskar legget "om [han/hon] i eller utanför yrkesutövningen har gjort sig skyldig till ett allvarligt brott som är ägnat att påverka förtroendet för honom eller henne..."

Så det kan hon kanske, nu orkar inte jag ta reda på praxis i frågan, så jag svarar "kanske" Detsamma gäller för att få ett legg så jag tycker att det är rätt konstigt att någon som fällts för urkundsförfalskning medan han gick på läkarlinjen lyckas få ett läkarlegg.

Om jag inte minns fel ska det ha varit fara för liv och lem för att man skall mista läkarlegget. Detta pga att en utbildningsplats kostar ca 1 miljon kronor och att det är läkarbrist. Det är m a o slöseri med skattepengar att knuffa ut småkriminella doktorer ur läkarkåren, de kan ju göra ett gott jobb ändå (men mördare göra sig icke besvär).
Citera
2012-03-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Får vi reda på det så har vi säkerligen motivbilden. Vore mkt intressant att luska runt i. Någon som har koll på hur man ta reda på detta?
Jag vill gärna tro att det är fastighetsaffärer och isåfall egna.
Huset i Värmdö, hyresfastighet Humlegården, skriven i Örebro. Vad kan det mer finnas för något som kanske gick snett?
Citera
2012-03-12, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Jag försökte luska idag när jag pratade med mäklaren men han var väldigt trött på frågor om huset som bara ställt till med elände. Tyckte lite synd om honom. Han ville inte berätta något om andra spekulanter eller budgivningar. Han hade hörts av polisen. Han verkade dock inte tröttare än att han frågade om jag var sugen på att köpa något hus eller sälja någon lägenhet för då fick jag gärna höra av mig för en värdering
Citera
2012-03-12, 18:44
Medlem
Magnus måste ha haft en medhjälpare. Jag menar kan en person utan lårmuskler verkligen bära tunga bensindunkar själv? Han lär inte ha tagit många löpsteg. Verkar ont om testosteron – inget putar bakom badbrallorna

http://i34.tinypic.com/160e9vl.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in