2012-06-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunter73
Rätt komiskt och rätt uppenbart varför de hamnat i slasken. Verkar vara en behändig fjälla den där Wiren..
Det är väl inte Camilla som skrivit mailet utan någon som vill jävlas med henne
Om det är hon som skrivit mailet kan hon väl bekräfta det själv.
Iofs har hon varit i kontakt med Dråsa om sina stalkerteorier.........
Många galna turer i denna soppa.
Citera
2012-06-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
Nej, precis - det var inte särskilt svårt att kolla. Men om du kollar Alligator Bemannings org.nr på BGC så får du inte fram något bg-nummer alls.

Tillägg: Alltså m.a.o. gå bakvägen och sök på org.numret istället för på bg-numret på BGC.

Kan vara så att BGC inte tillåter sök på personnummer (iom att det är egna firmor kopplade till personnummer) men däremot gör det med organisationsnummer (handelsbolag, kommanditbolag, aktiebolag etc.)

På den famösa hemsidan

http://www.mamut.net/alligatorbemanning/company.htm

framgår dessutom Ekängsgatan 8 som adress för "företaget" och DrÅsa samt DrBrasa har sina namn på sidan dessutom så nog kan vi konstatera att både firman och BG-kontot är kopplat till dem.
Citera
2012-06-13, 15:16
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
Vad konstigt!!
Ja, det tyckte de också. Det skall gå, även från deras hemsida.
Nu har jag inget BG själv, så jag kan inte kolla.
Citera
2012-06-13, 15:34
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Kan vara så att BGC inte tillåter sök på personnummer (iom att det är egna firmor kopplade till personnummer) men däremot gör det med organisationsnummer (handelsbolag, kommanditbolag, aktiebolag etc.)

På den famösa hemsidan

http://www.mamut.net/alligatorbemanning/company.htm

framgår dessutom Ekängsgatan 8 som adress för "företaget" och DrÅsa samt DrBrasa har sina namn på sidan dessutom så nog kan vi konstatera att både firman och BG-kontot är kopplat till dem.

Ja, kanske kan det ha med att göra att det är personnr, jag vet faktiskt inte .... Men enligt Dr-Watson som har varit i kontakt med BGC så tyckte ju även dom själva att det var konstigt ... och det borde dom kanske inte göra om det inte skulle gå att söka på org.nr som tillhör enskild firma (dvs personnr) ...

Någon tvekan om att den här hemsidan och firman tillhör DrÅsa/Brasa har det nog inte funnits. Det var bara det här bg-numret som ställde till det då jag blev frågande när jag sökte på Alligators Bemannings org.nr på BGC's hemsida.
Citera
2012-06-13, 15:39
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Ja, det tyckte de också. Det skall gå, även från deras hemsida.
Nu har jag inget BG själv, så jag kan inte kolla.

Bra att du kollade med BGC!! Det konstiga är att dom själva tyckte att det var konstigt, men fel kan det ju bli överallt.

Tillägg: Som om den här soppan med Brasa/Dråsa inte redan hade tillräckligt med konstigheter.
Senast redigerad av couguar 2012-06-13 kl. 16:04.
Citera
2012-06-13, 15:43
Medlem
Försökte reda ut detta med kontona. Det finns minst tre BG-konton de kan använda. Dessa konton är i sin tur kopplade till ett eller flera bankkonton (man kan ha fler än ett BG kopplat till sitt bankkonto)

Via BGC (adressen från http://www.mamut.net/alligatorbemanning/company.htm ):
ALLIGATOR BEMANNING
EKÄNGSGATAN 8
702 25 ÖREBRO
BGNR: 5546-1602

http://www.allabolag.se/740620NOIJ/Alligator_Bemanning
(Firman står på DrÅsa / hennes personnummer)

DR ÅSA HANDELSBOLAG
TEGNÉRLUNDEN 4
113 59 STOCKHOLM
ORGNR: 969739-8239
BGNR: 5524-7670

http://www.allabolag.se/9697398239/Dr_Asa_HB
(DrÅsa och DrBrasa är bolagsmän)

Dr Rent
Smedsvägen 23
139 33 VÄRMDÖ
BGNR: 5448-2575

http://www.allabolag.se/690505SNID/D_R_Rent
(Firman står på DrBrasas personnummer)

Plusgirot verkar inte ha något av ovan hos sig.

Ser jag rätt är det DrBrasas mobilnr som kontakt på bemanningshemsidan. Jag funderar dessutom på vem det är som betalat ut pengar från DrBrasas konto som finns i FUP:ens tilläggsprotokoll under tiden han har suttit häktad med fulla restriktioner...

De kontoreferenser som finns i FUP:ens bankutdrag är mestadels Swedbank Umeå (84202......), något Swedbank-konto i Örebro samt ett som är kopplat till Sparbanken Nord där referensen KYL/FRYS verkar vara populär samt belopp typ 19.995 kr o.s.v. (Kan ju iofs vara DrBrasa som betalar grejor till/för Nisse eller renoveringen av DrBrasas pappas lägenhet men är för snål för att sätta över 20.000 jämnt )

...och vem sköter bokföringen i firmorna, HB:et och Wihlbeck Holding AB???
Citera
2012-06-13, 15:54
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
...och vem sköter bokföringen i firmorna, HB:et och Wihlbeck Holding AB???
Det har jag också undrat över. När man tittar på kontoutdraget i FUP, så är det en rejäl snurr på posterna, och det tar sin tid att bokföra detta.
Hinner verkligen Drbrasa med detta?
Dråsa skulle nog också ha svårt att hinna med. Revisionsbyrå möjligen?
Som påpekats tidigare, så är det rörelser på kontot som redovisats i FUP även efter att Drbrasa testar enrummare, och det gissar jag att det är Dråsa som sköter om.
Citera
2012-06-13, 15:58
Medlem
Konsult TTs avatar
Aftonbladet om dagens förhandling i tingsrätten: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14973621.ab

Citat:
Bevisen radas upp mot Magnus Lundberg
Fortsätter att neka till brott

/ TT
Citera
2012-06-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Aftonbladet om dagens förhandling i tingsrätten: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14973621.ab

/ TT

Bara en riktig hårding borde kunna neka trots den tunga bevisningen.
hur skulle man själv ha reagerat i hans ställe om man varit skyldig, eller oskyldig. Masn hade nog varit byxis i bägge fallen.
Citera
2012-06-13, 16:38
Bannlyst
"Dels har man fångat honom på övervakningskameror då han köpte nio flaskor tändvätska.

Magnus Lundberg köpte också en pulka, på Biltema, som polisen tror han använde för att dra tändvätskan till huset."

nio flaskor tändvätska = 9 kilo. Som transporteras med pulka?

Varenda jvla detalj i denna såpa är absurd
Citera
2012-06-13, 16:45
Medlem
Dr-Watsons avatar
Nedanstående tycker jag iaf är mycket märkligt.

FUP Tilläggsprotokoll sid 44 och framåt, kontoutdrag.

12-02-06 Automatuttag -8 000kr
12-02-06 Automatuttag -7 000kr
Summa: 45 000kr

Detta återkommer igen.

12-02-21 Automatuttag -8 000kr
12-02-21 Automatuttag -7 000kr
Summa: 45 000kr

Vad skall han göra med 45 000kr i kontanter vid två olika tillfällen?

Han har kontokort knutit till samma konto, samt verkar ha kredit hos många företag då han betalar räkningar till dessa från sitt konto.

Svarta löner med tre veckors mellanrum?
Citera
2012-06-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
....
nio flaskor tändvätska = 9 kilo. Som transporteras med pulka?

Glöm inte de extradunkar med diesel han tankade vid Jarlaplan... Han har ju skotrar så jag kan tänka mig att han tidigare använt en pulka eller släde för att dra omkring med bensindunkar när det är skotertankningsdags... och det framstod säkerligen som en lysande idé när han stod på Biltema och fick syn på pulkorna.

Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Varenda jvla detalj i denna såpa är absurd

Persongalleriet går inte av för hackor heller, Morgan Månstråle, Nisse, Puma etc.... Dessutom finns en IT-forensiker från polisen med som heter Gryningstidh i efternamn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in