2012-06-02, 09:37
Medlem
Magnus har sten koll på precis allting, han spelar lite dum och han kan inte svara på dom flesta frågorna, för det kommer slå tillbaka på han själv senare, det mesta han sysslar med är i gråzonen och inte lagligt.

Därför han bara svävar med svaren. Han har antagligen under hela sitt liv mer eller mindre bluffat sig till allting och det verkar ha escalerat från en läkarexamen-bilbrand och till kevinge villan, allt brottsligt han gjort genom åren har fått honom att känna sig oövervinlig och ingen kan ta honom det är likadant med alla brottslingar, kommer man undan några ggr så är det bara att köra på.

Angående bilbranden av volvon. borde inte gps, volvos info gps eller hans mobil gå att spåra
till platsen eller anses det vare en bagatel från polisen sida i sammanhanget.

Nästan ingen person medger ett brott, kolla alla kändisar, politiker alla nekar
till dödsbädden, många gånger hade kanske ett medgivande lönat sig, iallafall Magnus fall
nu gräver dom så djupt att han mer eller mindre torskar på allt han gjort genom åren.
Senast redigerad av S-D 2012-06-02 kl. 09:42.
Citera
2012-06-02, 10:03
Medlem
SuperTeflons avatar
Någon som kan juridik kanske kan svara på det här också?

Att hälla ut ett fat på 200 liter med bl.a. spillolja rakt ut på marken vid strandkanten, eftersom det är billigare än att betala och lämna in det för destruering, borde väl bryta mot miljöbalken?

Det är väl naivt att tro att allt ska brinna upp då det mesta hinner rinna ned i marken och förgifta det närliggande vattnet för de i träsket redan för miljöhot så utsatta gäddorna innan man tänder Brasan?

Varför vågar inte åklagaren slå ett slag för miljön också? Detta är väl ett fullbordat solklart brott?

Man har ju redan i FUP:en visat på ett visst miljötänk när man återvunnit gamla vimmelbilder på Dr Brasa istället för att slösa skattepengar och miljöresurser på att ta nya bilder.

Edit: Dr Brasa har också medgivit detta brott till skillnad mot de andra brotten i FUP:en ("Det blev lite tokigt här" som han brukar säga.)
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-02 kl. 10:21.
Citera
2012-06-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Då är vi i två. Jag tror inte heller att Åsa lider av någon personlighetsstörning i medicinsk bemärkelse. Hon är mediakåt och uppmärksamhetstörstande, men det är ju var och varannan människa i dagens samhälle. Hon har bara varit lite duktigare på att få sin nuna att synas överallt än de flesta andra mediakåta C-kändisar.

Nu frågar jag inte dig Byline bara utan kopplar vidare utifrån ditt inlägg.

Att Dr Åsa vill skapa ett stort företag och vara framgånsrik ska det klassa henne som personlighetsstörd? Skulle man säga samma sak om en man?

Är det inte normalt att vilja bli framgångsrik och ha ett varumärke om man är kvinna?
Citera
2012-06-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Tycker det är lite lustigt att många av de som bestämt hävdat att Åsa ska ha varit hjärnan bakom det hela nu backar och istället säger att det är mer troligt att hon har varit naiv, godtrogen, och kanske manipulerad. Nått som faktiskt vi som träffat henne har hävdat från start.

Nu tillhör inte jag den grupp du pekar mot, men vad är det som säger att hon inte är delaktig på något sätt. De har inköpt huset/tomten under hösten. Det går flera månader innan någon bränner ned huset. Rent teoretiskt har de haft gott om tid på sig att gå igenom hur de ska agera inför kommande polisutredning om de skulle bli misstänkta. De kan ju iskallt ha räknat med att de blir telefonavlyssnade ett tag efter branden. Det här avtalet som upprättats, hur man åker iväg till annan ort, hur man gör intervjuer i tidningar och pekar ut en alternativ brasa på sin egen tomt. Jag funderar lite över vad det är Magnus vill att paret ska fullfölja i telefon med Åsa. Något har de dessutom gått igenom ett hundratal gånger ( tomten ) men vem vet vad det handlar om.

Åsa verkar vara en peson med ett stort kontrollbehov och det får inte jag ihop med någon som bara följer med strömmen. Det är hon som upprättar veckoscheman med märkliga tidsangivelser som t ex 16.43 till Magnus som han sen väntas godkänna och returnera, det är hon som delar upp tillgångarna i huset och det är Åsa som villigt lägger ut dimridåer i media om Magnus personlighet.
Citera
2012-06-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Nu tillhör inte jag den grupp du pekar mot, men vad är det som säger att hon inte är delaktig på något sätt. De har inköpt huset/tomten under hösten. Det går flera månader innan någon bränner ned huset. Rent teoretiskt har de haft gott om tid på sig att gå igenom hur de ska agera inför kommande polisutredning om de skulle bli misstänkta. De kan ju iskallt ha räknat med att de blir telefonavlyssnade ett tag efter branden. Det här avtalet som upprättats, hur man åker iväg till annan ort, hur man gör intervjuer i tidningar och pekar ut en alternativ brasa på sin egen tomt. Jag funderar lite över vad det är Magnus vill att paret ska fullfölja i telefon med Åsa. Något har de dessutom gått igenom ett hundratal gånger ( tomten ) men vem vet vad det handlar om.

Åsa verkar vara en peson med ett stort kontrollbehov och det får inte jag ihop med någon som bara följer med strömmen. Det är hon som upprättar veckoscheman med märkliga tidsangivelser som t ex 16.43 till Magnus som han sen väntas godkänna och returnera, det är hon som delar upp tillgångarna i huset och det är Åsa som villigt lägger ut dimridåer i media om Magnus personlighet.

Att man har stort kontrollbehov hindrar inte att man blir förd bakom ljuset.
Citera
2012-06-02, 11:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag är verkligen inte läkarutbildad men har också vågat mig på att ställa en diagnos på doktorsparet.

Jag har noga läst fupen och undrar om de inte också uppfyller de kliniska kriterierna för att lida av ett svårt fall, möjligen det svåraste dokumenterade fallet i svensk medicinsk historia någonsin av: grav skatteallergi korsad med patologisk snålhet?
Citera
2012-06-02, 11:26
Medlem
couguars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-D
Magnus har sten koll på precis allting, han spelar lite dum och han kan inte svara på dom flesta frågorna, för det kommer slå tillbaka på han själv senare, det mesta han sysslar med är i gråzonen och inte lagligt.

Därför han bara svävar med svaren. Han har antagligen under hela sitt liv mer eller mindre bluffat sig till allting och det verkar ha escalerat från en läkarexamen-bilbrand och till kevinge villan, allt brottsligt han gjort genom åren har fått honom att känna sig oövervinlig och ingen kan ta honom det är likadant med alla brottslingar, kommer man undan några ggr så är det bara att köra på. / ..... /

Nästan ingen person medger ett brott, kolla alla kändisar, politiker alla nekar
till dödsbädden, många gånger hade kanske ett medgivande lönat sig, iallafall Magnus fall
nu gräver dom så djupt att han mer eller mindre torskar på allt han gjort genom åren.

Jag håller med, så tror jag också att det är.

Jag har inte läst fupen, men en annan sak som jag inte förstår är nedanstående avtal? Om man ska flytta isär gör man väl istället en bodelning och skriver under ett bodelningsavtal? I nedanstående avtal är samtliga belopp lite "väl jämna" kan jag tycka och är inte vitesbeloppen väl höga? Med tanke på att ML (om jag har förstått det rätt) ännu inte har kommit överens med sin f.d. fru om den bodelningen plus att ML verkar tycka att det är värt besväret att bränna ner en bil för att tjäna/"spara" några tusenlappar så får jag inte det här till att gå ihop. Kan det inte vara så att dom har gjort upp det här avtalet utifall om att det skulle gå åt pipan med branden i ett försök att då isf kanske ha möjlighet att kunna "säkra" en del pengar?

Att inte ÅW med ett enda ord har nämnt branden i sina twitterinlägg fram tills dess att polisen hämtade ML är också minst sagt anmärkningsvärt.

Och de avlyssnade telefonsamtalen från de 2012-03-05 mellan ÅW och ML är också märkliga ... kan ÅW verkligen varit så ovetande över om hon har skrivit under något avtal eller inte?? Hon måste väl ha koll på om hon har skrivit under något/några papper och isf vad hon skriver under för papper?? Det rör sig ju ändå om affärer i mångmiljonklassen.

Citera
2012-06-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Mange visar att han har järnkoll på vem som äger Harry Scheins villa..

(sid 304 i den 536 sidiga fuppen)

Nu har jag läst lite av förhören, och det som förvånar mig är att Doktor Brasa har så fantastiskt dålig koll på alla projekt och konton och pengatransaktioner och hyresgäster. Han kan ju knappt redogöra för någonting utan att tveka och undra och ändra sig. Spontant känns det som att detta understryker den kraftiga impulsivitet han har i sig, att han vill göra tusen grejer samtidigt, det är fullt ös medvetslös som är hans företagspolicy. Det måste ju finnas mängder och åter mängder med fel och försummelser i den mannens redovisning.

Min tidigare bild har varit att han i grund och botten är en hårdnackad klippare med stenkoll på vart alla pengar rullar in (han har det utseendet på något vis). men nu börjar en ny nyans av virrig pajasentreprenör uppe i det blå sakta träda fram allt starkare, börjar bli lite tragiskt nästan. Får känslan att han är en beroendepersonlighet, och hans drog är pengar och projekt.

Jag funderar på om han är beroende av någon drog eller alkohol, någon som har någon vettig källa på det? Har man tagit blodprov på MGM i samband med gripandet tro.

Jag sätter en hundring på att den dagen Brasa kliver ut ur fängelset som en fri man kommer han ha en bibel i handen och vara bokad som gäst hos Malou. In ny insiktsfull Brasa 2.0 kommer tala ut.

Ja man undrar ju efter att ha läst förhören, klilen blånekar, men samtidigt har han ju gett upp. Att döma av svaren i förhören verkar han helt slutat anstränga sig att försöka förmedla någon slags trovärdighet. Dom får nog ta och hålla ett extra öga på Brasa i häktet nu.

Vill även jag passa på att tacka för alla som bidrar till att tråden återfått sin forna kvalitet och glans Jag höjer ett fredagsglas över att Antistalk-eran är över och förbi.

Sannolikheten att Brasa är kändis efter detta är större än för Dråsa. Jag kan också tänka mig Brasa hon Malou, "Halleluja, I have sinned and now I found god". I USA är det en jätte lukrativ buisseness.

Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Ja precis, håller med, bipolaritet/hypomani. Jag kan säga att jag har stråk av det själv, inte bipolaritet men hypomani, så jag reagerar verkligen på hans totala oreda och tusen järn i elden. Det tragiska är att han verkar vara helt utan insikt.

Just för den bristande insikten nu kommer han bli älskad efter lyckad rehabilitering, när han till slut får insikt. Han kommer bli folkkär.

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo

Åsa
verkar vara en peson med ett stort kontrollbehov och det får inte jag ihop med någon som bara följer med strömmen. Det är hon som upprättar veckoscheman med märkliga tidsangivelser som t ex 16.43 till Magnus som han sen väntas godkänna och returnera, det är hon som delar upp tillgångarna i huset och det är Åsa som villigt lägger ut dimridåer i media om Magnus personlighet.

Jag tror att Birkaboo sammanfattar analysen. Det handlar mycket om är en stark kvinna som håller reda på sin slarver till man.
Inte ovanligt alls.

Jag har varit inne på samma linje, men Birkaboo beskriver Dråsas roll i belysning av masrresparres analyas av Brasa. Då börjar jag få ihop det.
Citera
2012-06-02, 12:25
Medlem
Är brorsan Frans också läkare? Jag har hört rykten om att så är fallet. Att Frans och Magnus kamperat ihop under öknamnet bröderna Daltons. Är förövrigt grymt imponerad av förhörsledarna. Jag skulle bryta ihop på kort tid om man skulle vara tvungen att sitta och förhöra en sådan jubelidiot som Magnus..
Citera
2012-06-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Jag är verkligen inte läkarutbildad men har också vågat mig på att ställa en diagnos på doktorsparet.

Jag har noga läst fupen och undrar om de inte också uppfyller de kliniska kriterierna för att lida av ett svårt fall, möjligen det svåraste dokumenterade fallet i svensk medicinsk historia någonsin av: grav skatteallergi korsad med patologisk snålhet?

Din diagnos är lika bra som de medicinska som aldrig ändå bli korrekta, det tvistas om olika slutsatser som experterna kommer fram till medan rättvisas mal på.

Det intressanta med medicinska diagnoser är att de inte spelar den roll man tror eller hoppas på. Frihetsberövande, fängelse, häktet, dårhuset alla alternativen är inlåsning. Man blir inlåst och det är just det som är straffet.
Citera
2012-06-02, 12:43
Medlem
Preputiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Nu frågar jag inte dig Byline bara utan kopplar vidare utifrån ditt inlägg.

Att Dr Åsa vill skapa ett stort företag och vara framgånsrik ska det klassa henne som personlighetsstörd? Skulle man säga samma sak om en man?

Är det inte normalt att vilja bli framgångsrik och ha ett varumärke om man är kvinna?
Du kan läsa mina och DrNemos tidigare inlägg i frågan. Det är bara spekulationer. Man kan självklart inte ställa en diagnos på en person utan att träffa denne. Vad gäller personlighetsstörningar så är det väl förekommande. Inte går man väl till psykiatern för att få veta att man är psykopat eller narcissist? Dessa personer är som oftast välfungerande och framgångsrika. Diagnoserna framkommer som oftast i sinnesutredningar av brottslingar, precis en sån undersökning som DrBrasa kommer genomgå.

Till sist kan upplysa dig om att det är ett välkänt fenomen att chefer, företagsledare som så oftast är män inte sällan kan diagnosticeras som psykopat eller narcissist. Det är ju personlighetsdrag som brist på empati, grandios självbild som gör att dessa personer når så långt i livet. Dessa personer är som oftast charmerande men du vill inte ha dom som din fiende. Så detta har naturligtvis ingenting att göra med att Dråsa är kvinna, bara det faktum att hon råkar vara "framgångsrik".

Det kommer en Flashback-diagsenos på DrBrasa senare och jag kan lova dig att han är betydligt sjukare än Dråsa (den stackaren)

Ps då detta är en skvallertråd ska man ta det som skrivs med en nypa salt. Det gäller framförallt diagnoser som ställs.
Citera
2012-06-02, 12:52
Medlem
Dr-Watsons avatar
2012-0201-BG6303-2
Plånbok ( 1 st)
Plånbok innehållande kredikort (4 st Swebank, 1 st Länsförsäkringar,OK-Q8, Bauhaus, Bygg-max) mfl, körkort utfärdat Lundberg, körkort på Åsa Vilbäck, pengar 976 kr ( 1 st femhundra kr sedel, 4 st hundrakr sedlar, 1 st femtiokr sedel, 1 st tjugokr sedel)

Varför hade han bådas körkort i sin plånbok? Märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in