Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Stalker
Nu hoppas jag att det inte behandlas som totalt OT eftersom jag endast vill styra skutan på rätt kurs och reda ut några begrepp.
Den förmenta stalkern är förmodligen Cecilia Beckrot (minns rättegången med nämndemannen som läckte på flashback, det var hon), hon har en alldeles egen OFANTLIG tråd här på FB, det som talar för detta är, 1 hon har en beef med dr Åsa av någon fullständigt outgrundlig anledning, 2 Hon är labil som fan, 3 Hon älskar anmälningskaruseller, 4 hon är gärna insyltad och läcker information åt alla håll och kanter, gärna genom att lägga upp diverse filer, spela in samtal, begära ut handlingar på tingsrätter m.m..
CB har haft cirkus 6000konton på flashback som blir bannade eftersom hon tycks perma bannad, tilläggas bör att hon säkert har haft lika många bloggar under annat namn. Därför är det rätt klokt att vara skeptisk mot nystartade konton som dyker upp i trådar som handlar om någon av hennes många hatobjekt. Likaså bör man ALLTID vara skeptiskt mot diverse påståenden på flashback.
Kan vi nu gå vidare i det här fallet/personerna och endast spekulera i stalkers när det gäller hypoteser om alternativa gärningsmän och ta övriga diskussioner om CB i CB tråden?
Bra! Vi kan ju göra ett seriöst försök.
Som jag ser det handlar skvallertråden om den häktade Magnus som sitter häktad, säkert på goda grunder, misstänkt för mordbrand och med fulla restriktioner. Därmed handlar tråden också om hans sambo, Dr Åsa, som han delar bostad om och har ett barn ihop med.
Det jag kraftigt reagerat på är alla dessa inlägg i denna tråd som produceras i stor mängd och i ett högt maniskt tempo från någon/några och som påstås vara vara bevis av mängder av olika slag blandat med en massa förnedrande skitprat och skvaller av låg och med klart illasinnad avsikt.
Det blir som att sparka gång på gång och dag efter dag på några som redan ligger ner.
(En sitter som sagt häktad med fulla restriktioner sedan länge med en troligtvis ganska chockad sambo som dessutom skall ta hand om sig själv och sitt barn under tiden)
Det blir något vettlöst i ett sådant sparkande efter ett tag. Kanske redan vid första sparken!
Sedan börjar det se rätt sjukt ut.
Att driva vidare den agendan och förse tråden med nya "bevis" och nytt skitprat för att fortsatt smutsa ner paret och fortsätta att "såpa banan" började att göra åtminstone mig och ett antal till rätt förvånade och misstänksamma. Behövs det verkligen om alla dessa "bevis" skulle finnas och om all detta skvaller och skitprat skulle stämma eller finns det någon som maniskt och gränslöst öser vidare som en galen stalker som besitter en inte obetydlig spetskompens inom kompetensområdet och som skulle kunna tänkas vara inblandad i branden på ett eller annat sätt?
Mitt svar är ett obetingat ja efter att ha noga följt denna tråd sedan starten och reaktionen på andras inlägg. Tydliga svar på detta ges allteftersom och anmälningarna till moderator är omedelbar om sådana belägg presenteras men påhopp av alla de slag är helt ok på Dr Åsa och hennes häktade sambo.