2012-03-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Med det låter fortfarande roligare att vara "Träskbo", när de själva inte kan bestämma sig för om de är sambo eller särbo

Vet du mer om vad som hade hänt när Dråsa inte ville göra rätt för sig när hennes hund hade skadat (dödat?) någon grannes hund/husdjur? Hon vägrade att infinna sig på något förhör? Tycker jag låter som ett beteende för de som inte är så intresserade av vad grannarna tycker om dem. Umgås de mycket med sina grannar i området eller verkar de så ensamma som det framskymtar här i tråden?
Jag har inte hört om nån av grannarna har polisanmält, och inte heller om heller om den har dödat nån jycke men jag tror inte det för då skulle ju morsan ha sagt det. Mina föräldrar är ju en äldre generation, tror inte de har så stor koll på hur Åsa och Magnus umgänge med grannarna ser ut. Tyvärr! :-(
Citera
2012-03-25, 20:16
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Hur som haver.

Den som vill ha lite mer info kan ju vända sig till mig i PM.

Nu vill jag veta om det är troligt att åtal väcks om två veckor eller om det blir en till häktningsförhandling?
M lär fira både påsk och pingst i häktet. Och midsommarfirandet blir inte på Värmdö eller i Kevinge.
Citera
2012-03-25, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
M lär fira både påsk och pingst i häktet. Och midsommarfirandet blir inte på Värmdö eller i Kevinge.

Ja han lär få sitta häktad minst 1 månad. Inte sjutton kan de slänga in ett åtal till den 5 april redan. Förundersökningen är alldeles för stor och omfattande för att hinnas med på så kort tid.
Citera
2012-03-25, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Systrarna Delselius har sitt café/värdshus i Grisslinge, bara så att ingen letar ihjäl sig i Hemmesta.

Är inte så hemma i trakterna, fiket låg i alla fall rätt nära Åsas ställe. Tog kanske en kvart att hitta till hennes hus från fiket.
Citera
2012-03-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Jag har inte hört om nån av grannarna har polisanmält, och inte heller om heller om den har dödat nån jycke men jag tror inte det för då skulle ju morsan ha sagt det. Mina föräldrar är ju en äldre generation, tror inte de har så stor koll på hur Åsa och Magnus umgänge med grannarna ser ut. Tyvärr! :-(

Hon vägrade infinna sig till förhör efter hon blivit anmäld för att släppa lös sin hund på ett naturreservat eller dylikt. Hon tyckte tydligen att det räckte med att hon på telefon meddelade att hon varit hemma den dan. Polisen kunde dock ej godta deta som förhör, då de ju itne vet vem som är på andra sidan luren. Hon skrev om detta på sin blogg och tyckte det var slöseri med samhällets resurser. (En av de första artiklarna du år upp när du googlar dr Åsa). Stämmer ju med att grannarna tycker den lössläppta hunden är jobbig.

Jäkligt högfärdigt av henne. En rättskaffens mänska hade svängt förbi poliskontoret och avsatt 5 minuter av sin dyrbar tid för att förklara sig.
Citera
2012-03-25, 20:43
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nu räcker det med internt tjafs om era djävla avatarer hit och vem som är vem dit. Den här tråden ska handla om Lundberg och Dr Åsa, skärpning för helvete.

Varningar är utdelade.

/Moderator
Citera
2012-03-25, 20:56
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Systrarna Delselius har sitt café/värdshus i Grisslinge, bara så att ingen letar ihjäl sig i Hemmesta.

Kul med fika-tips, även om det lär dröja ett tag innan en Doktor Magnus Lundberg reality-tour blir ekonomiskt lönsamt (allt under mottot "se hans hem innan det brinner upp").

M:s nya försvarsstrategi påminner för övrigt rätt mycket om hans gamla: han blånekar och ljuger så det står härligt till. Samtidigt har han en plan-B i beredskap: det han gjorde var inte så farligt och i alla fall inte brottsligt. Jag tänker på hans märkliga agerande när det gäller tenta-fusket. Påståendet att han inte ville få tentan godkänd i efterhand (utan få ut en kopia) faller på sin egen orimlighet. Om han har tentan, varför vill han se kopian? Och varför ändrar man inte bara svaren utan även poängsättningen? När domstolen uppenbarligen ser igenom hans rätt tunna förklaringar byter han strategi: eftersom tentan inte kan anses vara en urkund har han inte gjort sig skyldig till urkundsförfalskning. Även där får han ju på nöten av domstolen.

Hur som helst, om det kommer till åtal misstänker jag att det blir en mycket utdragen rättegång.
Citera
2012-03-25, 21:17
Medlem
ulvenas avatar
Hans försvar var ju "att om jag nu tände på så var det ju ändå mitt hus" är ju det man mest reagerar på och sen när jag pratar med folk om just det verkar ett flertal tro att det är okej, typ det är mitt hus så jag gör som jag vill med det. Att bränna ner ett hus vare sig man äger det eller inte rubriceras alltid som mordbrand om man inte har tillstånd.
Sen var det ju inte hans hus ännu så han hade kanske dålig koll på både bränder och ägandeförhållanden.
Citera
2012-03-25, 21:24
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Hans försvar var ju "att om jag nu tände på så var det ju ändå mitt hus" är ju det man mest reagerar på och sen när jag pratar med folk om just det verkar ett flertal tro att det är okej, typ det är mitt hus så jag gör som jag vill med det. Att bränna ner ett hus vare sig man äger det eller inte rubriceras alltid som mordbrand om man inte har tillstånd.
Sen var det ju inte hans hus ännu så han hade kanske dålig koll på både bränder och ägandeförhållanden.

Det uttalandet tycker jag säger mer om hur korkad hans advokat är än MLs inställning.

Advokaten SKALL ha kontroll på vad som sägs i rätten, och vad det kan få för konsekvenser. De har väl gått igenom vad de skall säga innan de sitter i rättssalen? Vad han var misstänkt för kom väl inte heller som en överraskning, så advokaten skulle haft bättre koll på om man får eller inte får elda upp sitt eget hus, och så råkade det ju inte vara MLs hus heller för den delen.

Skitdålig advokat!
Citera
2012-03-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punchglass
Alltså lämnade han inte frun när hon var gravid, vilket har påståtts här i tråden. Har inte fått ihop det tidsmässigt bara. Tycker karln ser allmänt läskig ut, något med ögonen. Förstår inte hur någon normal kvinna har sett något i honom... Men som det också sagts i tråden så har han talets gåva och en stor charm. men jag vill bestämt hävda att de ALLRA FLESTA kvinnor skulle se rätt igenom honom ganska snabbt...

Rätt ska vara rätt, även om det nästan känns som en akademisk fråga eftersom han "mental sätt" lämnade henne redan när hon var gravid. Men det som stämmer är att otroheten under fruns graviditet uppdagades när det yngsta barnet var någon/några månader gammal och då lämnade Magnus också fysiskt sin fru.
Citera
2012-03-25, 21:48
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Det uttalandet tycker jag säger mer om hur korkad hans advokat är än MLs inställning.

Advokaten SKALL ha kontroll på vad som sägs i rätten, och vad det kan få för konsekvenser. De har väl gått igenom vad de skall säga innan de sitter i rättssalen? Vad han var misstänkt för kom väl inte heller som en överraskning, så advokaten skulle haft bättre koll på om man får eller inte får elda upp sitt eget hus, och så råkade det ju inte vara MLs hus heller för den delen.

Skitdålig advokat!
Det här har behandlats hundra gånger i tråden. Läs! Advokaten gör det advokaten ska göra, nämligen försvara sin klient. Tycker du åklagare också är värdelösa när de gör olika alternativyrkanden?
Citera
2012-03-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Den där bilden är ju från 2001-08-18. Så det är väl hans barn nr 1 och hennes barn nr 2. Alltså inte hans andra barn som exet väntade när ML lämnade henne för 5 år sen eller något pga Dr Åsa. Rätta mig om jag har fel.

Du har rätt, det stora barnet där är MLs styvbarn. Jag tror faktiskt att BB-bilden med den sista bebisen ML fick med exet är borttagen, men den gick att googla fram för ett par dagar sedan.Orsaken till att just den bilden och inte den andra, tagits bort kan ju vara att man på den ser tydligt hur alla ser ut idag, både förstfödde sonen och även Ulrika som inte är särskilt lik sig (anser jag) ifrån den första BB-bilden. Sedan är det en makaber bild med dagens ögon sedda, för alla ser verkligen skitglada ut på den, även ML (bilden torde tagits i anslutning till den tid när ML med bebis på armen, sparkade på det liggande exet)

Eller så är det en slump att hela sidan med alla bebisar födda då försvunnit, men det verkar konstigt.
Senast redigerad av Wildis 2012-03-25 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in