2012-03-10, 13:43
Medlem
Kyiwvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Sluta gnälla, gilla läget, eller gör slut. Nåt mellanting funkar inte i längden.
Utmärkta råd. Åt henne!
Citera
2012-03-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
Hur kan det vara millimeterrättvisa han är ute efter när han betalar precis ALLT?
Det enda han vill är att hon betalar NÅNTING !

Vad hade hon gjort om han inte gått med på att flytta ihop när hon ville det?
Tror du hon hade suttit hemlös och svultit på gatan?
Det tror nämligen inte jag.
Tror absolut hon löst sin ekonomiska situation om hon haft press på sej.
Nu har hon noll press, är fortfarande arbetslös och vill nu inte betala ett korvöre.
Det går bakåt och inte framåt.
Ställer han inga som helst krav kommer hon inte göra ett skit och fortsätta moocha på honom.

Hade dom varit tillsammans länge och redan bott ihop när hon förlorade jobbet hade det varit en annan sak.
Men nu flyttade dom ihop ENDAST för att hon hade ekonomiska bekymmer.
Ts ville inte det då han bodde billigt och hade bra koll på sina pengar.
Trots det gick han med på det och vad har hänt?
Jo just ingenting, förutom att hon vill betala ÄNNU mindre av deras GEMENSAMMA kostnader.

Dom är varken gifta eller har barn och är troligtvis rätt unga.
Då kan man inte kräva att bli försörjd till 100% in i evigheten.

Hon vill ju visst betala nånting, men inte hälften av matkostnaderna - rakt av, varje månad. Jag tolkar det iaf som att hon visst vill betala för sig - det hon kan. TS säger också att hon inte slösar bort pengar.

Men visst det handlar väl om mognadsgrad, han säger han älskar henne och att hon har ett gott hjärta och älskar honom. Nånstans verkar de ha ett bra förhållande.

Men om han väljer att se så här mycket till ekonomi så är han inte mogen ett samboskap. Spelar npn tusenlapp så stor roll om man har hittat den man älskar mest i hela världen?
Endera full transparens i ekonomin med förtroende mellan varandra, eller så blir det sånt här tjafs och bråk vilket i slutändan kanske leder till att man tappar nåt värdefullt.

Och visst, i slutändan kan det också visa sig att hon visst utnyttjar honom - med frihet att välja hur mycket hon vill betala så kanske hon slutar helt med att betala för sig.
Mognadsgraden kan vara kass från hennes sida med. Men hon måste kunna säga ifrån (som hon nu gjort) utan att få det kastat mot sig. Faktum är - hur illa man än kan se på det - hon har inte så mycket pengar att röra sig med. Tyvärr.
Citera
2012-03-10, 13:48
Medlem
Diablo1118s avatar
Beror på hur du själv ser ut...Är du en 1 och hon en 10 gör du helt rätt!
Citera
2012-03-10, 14:34
Medlem
Gwahas avatar
Anställ henne! Låt hon sköta hushållet, pappersjobb, laga mat och städa.
Citera
2012-03-10, 14:35
Medlem
h0lles avatar
Eh, jag kanske låter som en toffel men jag hade försörjt henne och gjort allt som går för att få henne att vara positiv och glad och således få ett jobb fortare. Nu är jag singel och jag tror att hade jag hittat en arbetslös käring med lite vett i skallen så hade jag sparat pengar snarare än att det hade blivit en utgift.

1. Jag hade inte sprungit på krogen 4-6 ggr /mån a' 500-1500kr
2. Hon hade fått laga mat och handla så jag kunde ha lunchlåda och frukost med mig till jobbet varje dag, där hade man sparat tusenlappar istället för att köpa frukost på macken.
(Ja det är saker jag skulle kunna lösa själv men jag kan och har råd, därför gör jag det)

Se det som förr i tiden, då var käringen ofta hemma och försörjde hushållet.
Citera
2012-03-10, 14:38
Medlem
4-Gotts avatar
Vem fan går o fikar när man e arbetslös o i stor brist på pengar? Kläder med för den delen går fett bort. Det är deppigt men så är det att vara vuxen och ansvarsfull, man får offra sig.

Tjejen din låter bekväm av sig och det känns som du blir orättvist behandlad.

Men självklart tycker jag du gjorde rätt i att ge henne tak över huvudet.
Citera
2012-03-10, 16:14
Medlem
RagnarHarInteFisits avatar
"Mår just nu skit på grund av att hon hela tiden ger mig dåligt samvete. Hon får mig att känna mig som en stor egoist." Typiskt utnyttjande få offret att må dåligt utan anledning så h*n ska ge efter mer du borde söka upp personlighetsstörningar så mycket som 1/10 lider av det. Självklart måste det inte handla om "sjukdom" men att utnyttja är ett tydligt narcissistiskt drag.
Edit: http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/index.htm en ganska bra sida som har hjälpt mig en hel del iaf.
Senast redigerad av RagnarHarInteFisit 2012-03-10 kl. 16:22.
Citera
2012-03-10, 16:23
Medlem
KekeTGs avatar
Skulle definitivt hållit fast vid att hon ska betala sin mat, hon låter riktigt bortskämd också. Du får lära henne ett och annat om att vara nöjd och acceptera läget.
Citera
2012-03-10, 18:21
Medlem
Säg att ni handlar mat för 3000 kr/mån varav hon betalar 1500 kr. Det är allt hon behöver betala för boende,hemförsäkring,el,telefon,internet,mat osv. Tycker hon det är dyrt så lär hon inte vilja betala hälften av samtliga utgifter i hushållet när hon får jobb. Ett tips är att byta kanal när något program med housewife i programtiteln börjar. Tydligen blir vissa tjejer bänga av sånt. Eller får du lura henne med att ta en pizza på hemvägen från jobbet och äta lika lite som hon till middag .
Citera
2012-03-10, 18:53
Medlem
SilentBleedings avatar
Din flickvän är en bortskämd jävla idiot! Förstår hon inte vad du ger henne då kan du be henne flytta ut. Även om du älskar henne så måste du förstå att hon utnyttjar dig. Tror du hon skulle göra exakt samma sak för dig? Fundera lite på det.

Jag personligen skulle slagit näven i bordet. Hon kommer att krypa tillbaks ändå.
Citera
2012-03-10, 19:05
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentBleeding
Din flickvän är en bortskämd jävla idiot! Förstår hon inte vad du ger henne då kan du be henne flytta ut. Även om du älskar henne så måste du förstå att hon utnyttjar dig. Tror du hon skulle göra exakt samma sak för dig? Fundera lite på det.

Jag personligen skulle slagit näven i bordet. Hon kommer att krypa tillbaks ändå.
Det var en väldigt intressant fråga. Om du var arbetslös, skulle hon vara beredd att försörja dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in