Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-27, 13:37
  #109
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer58
Hallå! Opiumtinkturen finns nu att beställa hos APL via ditt lokala Apotek eller Apoteket via telefon. Dessa små tjusiga 30 ml flaskor är min favvo. Jag tycker det är klart bättre än Oralt Morfin 5 mg/ml i brunögat! Vet inte varför men det kör som fan och evkipotensen med Moffe stämmer inte för mig i alla fall. 2.5-3.0 ml tinktur slog bättre an 60 mg moffe i röven + 40 mg i truten. Och då pratar jag om 60 mg ända upp i strupen kändes det som Och tinkturen tog jag alltid oralt med sprutan som kommer med. Min dosering var också med hyfsad tolerans. Före det körde jag 700-1000 mg Tram per dag i 1.5 år. Rävgift Bara skit i jämförelse. Nice när man ska sluta...

Som ni hör kan det rekommenderas av en enkel man som jag.
Jag grinade floder när det tog slut under lång tid för jag har kört det till frukost, lunch och middag länge Har väl sänkt 50 talet flaskor circus.

Lycka till och må väl.
Nja inte direkt bara att gå dit och beställa rakt av va? Inte så enkelt. Måste väl få undantag av läkaren för att få recept och sen om jag förstått det rätt aå speciel/licens-tillverkas det efter det?
Tror inte Fass listar tinktur drån APL som tillgängligt ens?
Eller hur menade du med allt detta? Vad var din väg dit till att få det så?

Mvh//SyNatt
Citera
2015-08-01, 11:54
  #110
Medlem
smellyproofs avatar
Vet någon hur man kan få ut rent morfin och kodein av opium? Tog några kapslar och mådde bra. Sen nästa dag tog jag några till men mådde skit? Typ stimulerad, misstänker att jag fick i mig andra ämnen. Thebaine ska tydligen bidra till en stimulerande känsla.
Citera
2015-08-02, 01:03
  #111
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Vet någon hur man kan få ut rent morfin och kodein av opium? Tog några kapslar och mådde bra. Sen nästa dag tog jag några till men mådde skit? Typ stimulerad, misstänker att jag fick i mig andra ämnen. Thebaine ska tydligen bidra till en stimulerande känsla.
Jag fick bättre resultat av att endast klippa kapslarna och koka te på det. Om jag malde ner dom till smet och gjorde te så fick jag en mer stimulerande känsla. Så jag tror att tebain finns mer i "skalet" och morfin/kodein mer i saften. Men jag gissar bara här.

Illamående utöver "opiat-illamående" gick inte att undvika så rekommenderar endast det här till fattiga knarkare.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-08-02 kl. 01:09.
Citera
2015-08-04, 12:06
  #112
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Ja det vet jag,har provat allt från Kodein/tramadol till Dolcontin/oxycontin och allt därimellan.
Det var dock en här få flashback som beskrev opiumruset som: "Lite dimmigare än andra opiater". Det var därför jag blev lite fundersam =)
Jo tycker absolut att det är dimmigare. Kanske beror på att opium är en naturprodukt och innehåller många fler ämnen utöver morfin och kodein. Men det är underbart i vilket fall.
Citera
2015-08-08, 20:27
  #113
Medlem
SvartAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Jag fick bättre resultat av att endast klippa kapslarna och koka te på det. Om jag malde ner dom till smet och gjorde te så fick jag en mer stimulerande känsla. Så jag tror att tebain finns mer i "skalet" och morfin/kodein mer i saften. Men jag gissar bara här.

Illamående utöver "opiat-illamående" gick inte att undvika så rekommenderar endast det här till fattiga knarkare.

Är det inte thebain som upprör magen? Jag har för mig att mängden minskar när man torkar kapslarna.
Citera
2015-08-26, 20:39
  #114
Medlem
Brmcs avatar
Ponera att man köper opium. För enkelhetens skull säger vi att det är 1 g. Ska man lägga hela grammet i pipan och fjutta på bloss efter bloss eller ska man dela upp det i mindre bitar?
Citera
2015-08-29, 15:07
  #115
Medlem
svampen211s avatar
Hur är det med vaporizer? Jah hört att det ska va ett av dem bästa alternativet i teorin, men inte hört från någon som provat. Funderar på att köpa portabel vaporizer från smoketower tror ni det kommer funka att röka i?

Rökte de i cambodia på folie men fick knappt någon effekt. Rökte en hel del, tillslut blev less på de för ja inte fick någon effekt och drog i mig massa tram och polaren svalde resten av biten men fick ingen nämnvärd effekt så antagligen dåligt opium.

Men om ja ska röka de igen vill jag göra rätt!
Citera
2015-11-21, 19:43
  #116
Medlem
ShouldBeFines avatar
Fan bra att det finns en frågetråd men inga svar på frågorna :P

Var ligger LD50? Jag har tagit 0.3-0.5g RENT opium (alltså inga slaggprodukter alls, han som sålde det till mig har gjort detta i över 20 år).
Citera
2015-11-21, 20:26
  #117
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Fan bra att det finns en frågetråd men inga svar på frågorna :P

Var ligger LD50? Jag har tagit 0.3-0.5g RENT opium (alltså inga slaggprodukter alls, han som sålde det till mig har gjort detta i över 20 år).
Dödlig dos på opiater är väldigt beroende av tolerans. Har ingen aning vad som skulle vara farligt för dig men du gör klokt i att inte dricka någon alkohol eller ta någon annan drog.
Citera
2015-11-22, 16:28
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur är det med vaporizer? Jah hört att det ska va ett av dem bästa alternativet i teorin, men inte hört från någon som provat. Funderar på att köpa portabel vaporizer från smoketower tror ni det kommer funka att röka i?

Rökte de i cambodia på folie men fick knappt någon effekt. Rökte en hel del, tillslut blev less på de för ja inte fick någon effekt och drog i mig massa tram och polaren svalde resten av biten men fick ingen nämnvärd effekt så antagligen dåligt opium.

Men om ja ska röka de igen vill jag göra rätt!

Det fungerar bra att röka opium i min MFLB, men jag är inte så säker på hur och vida det är bra för själva pipan. Opiumet fastnar liksom i nätet, men med lite isopropylalkohol så går det bort. Man får vara försiktig. Man bör även ha fräsha batterier, men det fungerade så bra att jag rökte flera gånger i min mflb i somras. Så det är väl svaret på den frågan.

Mvh
Citera
2015-11-22, 16:42
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Jag fick bättre resultat av att endast klippa kapslarna och koka te på det. Om jag malde ner dom till smet och gjorde te så fick jag en mer stimulerande känsla. Så jag tror att tebain finns mer i "skalet" och morfin/kodein mer i saften. Men jag gissar bara här.

Illamående utöver "opiat-illamående" gick inte att undvika så rekommenderar endast det här till fattiga knarkare.

Ett tips kan vara att börja göra te på en mindre mängd och låta magen vänja sig vid det. Därefter kan man koka mer utan minsta illamående.

Jag gör te på stora giganteum kapslar och börjar med en kapsel, väntar en timma och sedan kokar jag på en kapsel till osv. Det fungerar klockrent varje gång och jag blir aldrig illamående.
Men jag tycker giganteum kapslar fungerar bäst, köpte små huvuden från ebay en gång och dom var rena skiten - inte värt pengarna.
Nej, så här ska huvudena se ut: http://www.bilddump.se/bilder/201511...58.144.185.JPG OBS, bilden ligger bara kvar i 150 timmar.

Ha det bra gott folk
Citera
2016-05-28, 10:02
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Att abryta ett opiummissbruk handlar om uthållighet. Klarar du att hålla emot opiumsuget i 1-2 veckor beroende på hur nergrävd du är så klarar du resten och i framtiden kan du så småningom ta upp dit opiumrökande igen. Det är mycket enklare att abryta ett opiummissbruk än vad det är att avbryta tex ett haschmissbruk eller spelmissbruk. Bara håll dig borta från vänner med massa problem under den period du känner abstinens så hindrar du dig själv för att delta i sessioner som komme förlänga avvärjningstiden.

Jävla idiot, tror du på detta själv eller!? Jag har sett folk som försökt sluta med opium som rökt dagligen från morgon till kväll i flera år och det är ingen trevlig avtändning kan jag säga..
Att sluta röka hasch däremot klarar vemfan som helst av.

Men du påstår ju också att alla opiater är sååå lika varandra så du tycker väl att herion också är jättelätt att sluta med efter att ha missbrukat ett par år?
__________________
Senast redigerad av ageton 2016-05-28 kl. 10:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback