2012-03-09, 00:57
Medlem
SeMeNoMores avatar
Kom på tanken att istället för en FAQ kunde man ta en tråd där jag och de som vill och kan, kan svara på snabba frågor om opium och kanske även närliggande preparat.

Så vad du vill, ställ en fråga!
Citera
2012-03-09, 09:47
Medlem
qwertyhushs avatar
Jag undrar hur fan man kommer över skiten??
Citera
2012-03-09, 10:17
Medlem
HerrFrobergs avatar
Opiumpipor verkar inte vara allt för vanliga i handeln, hade det funkat att röka opium i t.ex den här: http://www.smoketower.com/sv/product...Smokepipe-24cm

Jag har rökt opium på folie tidigare och det funkar ju iof, men det ser inte så elegant ut
Citera
2012-03-09, 11:59
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyhush
Att abryta ett opiummissbruk handlar om uthållighet. Klarar du att hålla emot opiumsuget i 1-2 veckor beroende på hur nergrävd du är så klarar du resten och i framtiden kan du så småningom ta upp dit opiumrökande igen. Det är mycket enklare att abryta ett opiummissbruk än vad det är att avbryta tex ett haschmissbruk eller spelmissbruk. Bara håll dig borta från vänner med massa problem under den period du känner abstinens så hindrar du dig själv för att delta i sessioner som komme förlänga avvärjningstiden.
Citera
2012-03-09, 12:00
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Opiumpipor verkar inte vara allt för vanliga i handeln, hade det funkat att röka opium i t.ex den här: http://www.smoketower.com/sv/product...Smokepipe-24cm

Jag har rökt opium på folie tidigare och det funkar ju iof, men det ser inte så elegant ut
De flesta rökdon fungerar. Optimalt ska skålen vara rund och hög så man inte spiller ut allt det goda när man skickar runt pipan. Därför är också en större pipa att föredra.

Stor, tung och klumpig rekomenderar jag!
Citera
2012-03-09, 13:44
Medlem
Indos avatar
Är opium ruset annorlunda än tillexempel Morfin Meda?
Citera
2012-03-09, 15:26
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Att abryta ett opiummissbruk handlar om uthållighet. Klarar du att hålla emot opiumsuget i 1-2 veckor beroende på hur nergrävd du är så klarar du resten och i framtiden kan du så småningom ta upp dit opiumrökande igen. Det är mycket enklare att abryta ett opiummissbruk än vad det är att avbryta tex ett haschmissbruk eller spelmissbruk. Bara håll dig borta från vänner med massa problem under den period du känner abstinens så hindrar du dig själv för att delta i sessioner som komme förlänga avvärjningstiden.

Jag tror ju h*n menade hur man får tag i det. Men jag kan ha fel.
Citera
2012-03-09, 16:54
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Är opium ruset annorlunda än tillexempel Morfin Meda?
Alla opiaters rus känns ungefär lika.
Citera
2012-03-09, 17:06
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag tror ju h*n menade hur man får tag i det. Men jag kan ha fel.
Självklart

Det finns tre alternativ.
1, Köp det av langare*
2, Köp det på internet av intershoppar
3, Odla själv.

Mer info;
Citera
2012-03-10, 13:08
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Alla opiaters rus känns ungefär lika.
Ja det vet jag,har provat allt från Kodein/tramadol till Dolcontin/oxycontin och allt därimellan.
Det var dock en här få flashback som beskrev opiumruset som: "Lite dimmigare än andra opiater". Det var därför jag blev lite fundersam =)
Citera
2012-03-10, 19:02
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Ja det vet jag,har provat allt från Kodein/tramadol till Dolcontin/oxycontin och allt därimellan.
Det var dock en här få flashback som beskrev opiumruset som: "Lite dimmigare än andra opiater". Det var därför jag blev lite fundersam =)
Det är möjligt att det kan variera lite för att det bättre ska fungera som medicin, alltså att man blandar med andra preparat.
Opiumruset är väldigt "dimmigt" och bekvämt, hur man upplever diverse opiatbaserade mediciner utöver det kan nog vara ganska individuellt.
Själv känner jag ingen större skillnad om man doserar rätt.
Citera
2012-03-11, 23:49
Medlem
Cornholio.s avatar
Vad jag förstår så fungerar det inte att röka opium ur en vanlig cannabis eller tobaks pipa!? Jag har förståt att man ska ha en speciell opium pipa för detta. Hur röker man opium bäst? Hur tillverkar man bäst/enklast en opiumpipa? Fungerar det bra att röka på aluminiumfolié? Fast inget jag skulle föredra för det känns så jävla horse. Opium är det ju lite mer stil och klass på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in