Citat:
Ursprungligen postat av Resurz
Hej...Tycker du det är nyreggat 2011 .Jag har ett konto till som är verifierat av mods. Jag håller med dig om att Peder själv ser till att hålla lågan levande.Jag ville bara förklara hur det går till i en förening.
Jag förstår inte varför han postar här .Som jag sa han har inga skyldigheter till det.En ekonomisk redogörelse är dom tvungna att göra annars får dom Skatteverket på sig och det är ju inte så kul.
Deklaration måste lämnas.Jag hoppas att dom får ordning på allt för dom behövs .Det har vi ju sett bevis på .
Helt klart behövs dessa frivilliga krafter och de gör ett fantastiskt jobb. Ingen här, inte ens jag, har klagat på dessa utan tvärtom lyft fram dessa fantastiska människor inte minst nu senast i Boden.
Problemmet är den centralstyrning som finns och som motiveras med att föreningen inte ska kunna tas över av andra och det ska minska risken för förskingring.
Låt den lokala ledningsgruppen sköta sina sök och ev. bedömningar det är de värda. Utan dessa är MPS ett tomt skal och inget annat.
Jag anser att ledningsgruppen riks har redan specifika område att jobba med såsom dyk- hundgrupper. Styrelsen har väl andra uppgifter än att lägga näsan i blöt nästan allt.
Jag anser att MPS är för viktig för att låta sabbas av några mediakåta personer.