Lite sammanfattning av ett år:
https://anonfiles.com/file/c9fa8d34eb42de256d88d673259a1824
Rabatter och prisgarantier har gett $ 631. Med en snittkurs på 8kr/$ är detta ca 5 000 kr.
Jämför alla mina flyg och hotell med skyscanner, flygresor, momondo och trivago för att få bästa pris. Har inte Rovia bästa pris så använder jag garantierna.
Inga DT-points kvar. Har använt alla för att boka Dreamtrips. Alltså ingen kostnad för min del att vara medlem. Har delbetalat mina resor med förskottsbetalningen.
Sedan får jag som Dreamtripsmedlem tillbaka rabatter på alla bokningar. Ni ser själva mina bokningar i januari. $1 är lågprisflyg och de andra är hotellrum.
Prisgarantierna kan du får gratis på rovia.com, men det är bara Dreamtrips-medlemmar som kan få rabatterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Ja du , problemet som Dixon och alla andra Dreamtrips , World Ventures sektmedlemmar är att dom inte kan hänvisa till att man får pengar tillbaka via "Rate Shrinker" eftersom den får alla medlemmar via Rovia.com GRATIS!
Japp. Rate Shrinker och Price Pledge kan du få gratis. Det borde alla använda. Alla andra sajter blåser dig på pengar....
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Läs - sök...
(FB) Varför är pyramidspel olagliga? (Varför är pyramidspel olagliga?)
Pyramidspel: "Fejkad produkt" och endast fokus på att registrera nya säljare och representanter. Dessa som du får under dig genererar dig bonus och du får bonus på hur många dom registrerar o.s.v.
EMgoldex är ett lysande exempel , även World Ventures i denna tråden eftersom det som dom åberopar är deras produkt (Medlemskapet) egentligen till 80% är en gratis produkt som du får gratis när du registrerar dig på
www.rovia.com
MLM: Det finns en produkt som du säljer och får bonus på beroende på hur mycket du lyckas sälja. MEN det är även ett pyramidinslag där du får bonus beroende på hur många nya säljare du regitrerar , hur mycket dom säljer , deras rekryterade säljare och deras föräljning o.s.v.
Oftast alldeles för dyra produkter eftersom deras största förtjänst ligger i att sälja DvD filmer , seminarium , "hjälppaket" o.s.v.
Exempel: Zinzino , Vemma , Herbalife , Amway o.s.v.
Medlemskapet är produkten. Det är detta som missuppfattas hela tiden.
För att kunna tjäna pengar måste du också vara representant. Det är detta som kostar $ 100 i insats och sedan $ 11 i månaden.
Jag som medlem kan inte tjäna några pengar. Jag är bara nöjd kund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
WV i Plus på svt just nu och den polisanmälan som lotteriinspektionen nu går vidare med i Sverige. Ligger väl på Play før den som är i Sverige.
"Vi gør inte polisanmälan om det inte finns uppenbara skäl att misstänka brottslig verksamhet."
Självklart skall Lotteriinspektionen polisanmäla om det finns misstankar. Dock är det så att WV redan varit uppe i Europadomstolen och fått sin plan godkänd. Detta innebär att polis och åklagare kommer att lägga ned anmälan. Konceptet är redan godkänt och klart inom EU.
Att inte SVT har koll på detta innan sin sändning är minst sagt pinsamt.
SVT har inte varit i kontakt med bolaget i USA. De har försökt prata med representanter som är förbjudna att uttala sig i företagsfrågor.
Till sist kan man undra vad Mathias Andersson egentligen gjorde hos Lotteriinspektionen när han själv är inblandat i ett MLM som är anmält dit. Samma MLM har tappat representanter till WV. Undrar vad detta kommer att kosta när man använder statlig TV för att vinna personlig vinst?