Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
OK, då tar vi det igen. Vad är kostnaden för platinumkortet?
Pellets, vet att du är bra på detta. Var kan man hitta bästa pris?
Leta på kortutgivarnas hemsida och du ser vad årskostnaden ligger på.
1500:- -> 6000:- , c:a.
SEB , Handelsbanken , Eurocard , American Express o.s.v.
Googla och du hittar årsavgifterna
Jag betalar 0:- i årsavgift då min årsomsättning på mitt konto (Mitt kort + 5 extra kort) är så pass hög.
Detta gör att jag betalar 0:- för Priority Pass , 0:- för min concierge service , 0:- för min reseförsäkring eftersom allt jag handlar belastas på mitt kort
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Det är här du går fel. Du kan använda Rovia Bucks till all världens hotell och flyg. Därav min fråga. Du har fortfarande inte fattat hela konceptet.
Vet att du kan mycket om resor. Tacksam om vi kan hålla oss till fakta.
Ok - då tar vi det igen
Svenska Semesterlagen gör att medelsvensson har 25 semesterdagar.
4 sammanhängande veckor har en arbetstagare rätt till att ta ut perioden Jun-Aug (Gammal kvarleva från Industrieran i Sverige , men fortfarande en LAG)
Om perioden inte går att komma överens om , har arbetgivaren veto att förlägga dessa 4 veckor.
Semesteruttag under annan period är ingen rättighet för en arbetstagare.
Om arbetet tillåter kan arbetsgivaren godkänna semestern , men om arbetsgivaren säger nej , så är det nej.
Varför hör detta ihop med Rovia Bucks (poäng)?
Jo , för att detta är anledningen till att svenska arbetare (allmänt kallad medelsvensson) inte reser utomlands mer än 1-2 gånger per år.
Tillika så är det begränsat av Dreamtrips att använda points o.s.v.
Härav är hela "Dreamtrips" produkten total katastrof för en vanlig medelsvensson eftersom man inte tjänar mer än 100 till 200 Sek per resa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Inte en massa svammel nu. Nu tar vi Rate Shrinker först. Om du läser FAKTA står det $50-$300. Sedan ett exempel på $150
Nu pratar vi Rate Shrinker och inget annat. Vilka resebyråer lämnar tillbaka mellanskillnaden om deras bokning av hotell eller flyg går ned i pris? Vilken/Vilka resebyråer?
Fakta är att hela kostnaden ligger mellan 0$-1000$ beroende på efterfrågan vid din egna avgång och den avgång du önskar byta till
http://www.apollo.se/bokning/tillval/av-och-ombokningsskydd
http://www.nazar.se/avbestallningsforsakring
http://www.ving.se/res-tryggt
Där är tre resebyråer efter en snabb googling , dock sämre villkor (samt att du måste i vissa fall köpa försäkring) eftersom jag inte hinner gå in på djupet.
Men dessa tre ger tillbaka mellanskillnaden. Hoppsan , dessutom cash , inte "Kalle Anka poäng"
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Vi skall räkna på detta tillsammans om du är redo att släppa ditt drama och hålla dig till en sak i taget. Börja med att svara på frågorna ovan.
Jag har aldrig haft ett drama , produkterna Dreamtrips Gold , eller Dreamtrips Platinum , av World Ventures är den sämsta produkten jag sett inom resebranschen.
Och absolut till den kostnaden av c:a 4.000 sek per år.
Det finns ingen anledning att Resebranchen skall oroa sig. Speciellt inte när man läser domslutet från Norge (där dom just nu är förbjudna att ha verksamhet) som tidigare länkats till.
Där framkommer det som tidigare nämnts flertalet gånger att 95% av omsättningen består av medlemsvärvning och 5% av resor.
Omsättningen per medlem och resa ligger på hutlösa 320:- Sek c:a...
Observera som jag flertalet gånger skrivit.
Jag skiter i MLM/Pyramidupplägget hos World Ventures
World Ventures har inte en produkt som kan konkurrera inom resebranchen