2015-02-14, 14:13
Medlem
ursprungligens avatar
@Dixon75

Du glömde att länka till den nöjda resenären som skrivit i tråden om sin Dreamtrip!

Nej, just det! Hen finns inte! Noll vittnesmål totalt, inte ens ett påhittat av sekttomtarna själva!
Citera
2015-02-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej , det ingår inte , det är tidigare hänvisats till i tråden

Ingenting , det ingår i den årliga avgiften för Platinumkortet

www.prioritypass.com -> Gratis i årsavgiften till platinumkortet

OK, då tar vi det igen. Vad är kostnaden för platinumkortet?

Pellets, vet att du är bra på detta. Var kan man hitta bästa pris?

Citat:
För att antalet semesterdagar inte räcker till för att använda alla dessa (Fotfarande endast 25 semesterdagar). Dessutom att det är begränsat av WV att använda antalet

Det är här du går fel. Du kan använda Rovia Bucks till all världens hotell och flyg. Därav min fråga. Du har fortfarande inte fattat hela konceptet.

Vet att du kan mycket om resor. Tacksam om vi kan hålla oss till fakta.

Citat:
Jag håller mig till fakta..

Var är Dreamtrips med priser?

Just ja , du kan inte visa dom igen eftersom du är fullt medveten om att vi slår priserna genom snabba sökningar på nätet.

Inte en massa svammel nu. Nu tar vi Rate Shrinker först. Om du läser FAKTA står det $50-$300. Sedan ett exempel på $150

Citat:
Har redan visat travelports verktyg , och finner ingen anledning till att rapa samma sak igen
Vilka resebyråer som använder deras tjänst får du kontakta Travelport om , detta eftersom jag inte kan outa mig själv.

Nu pratar vi Rate Shrinker och inget annat. Vilka resebyråer lämnar tillbaka mellanskillnaden om deras bokning av hotell eller flyg går ned i pris? Vilken/Vilka resebyråer?

Citat:
Conciergeservicen ingår i årsavgiften till Platinumkortet , tillika som Priority Pass gör. Med flera tjänster , så där har du den produkt som WV i princip skall konkurrera med och det kan dom inte...

Vi skall räkna på detta tillsammans om du är redo att släppa ditt drama och hålla dig till en sak i taget. Börja med att svara på frågorna ovan.
Citera
2015-02-14, 15:13
Medlem
Hej hopp
Kan Dixon75 kolla priset för min ständigt återkommande resa ARN-CPH (ex 25-27 februari), avresa 8-snåret och hemresa 17.00 (+- 1 timme)
Scandic webers, men rådhusplatsen och sydhavnen funkar i värsta fall.
Tack, tack
Citera
2015-02-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Hej hopp
Kan Dixon75 kolla priset för min ständigt återkommande resa ARN-CPH (ex 25-27 februari), avresa 8-snåret och hemresa 17.00 (+- 1 timme)
Tack, tack

Vi gör såhär för att du skall förstå produkten och fördelarna.

Leta upp det bästa flygdeal och bästa hotelldeal som passar dig och posta detta. Sedan skall jag visa hur mycket bättre pris du hade fått med WV.

Det är denna logik som många missar och jag förstår att det kan vara rörigt.

Väntar på ditt svar.
Citera
2015-02-14, 16:49
Medlem
ursprungligens avatar
Jag får backa. Jag fick följande i ett PM:

Hej du har ju efterlyst reseberättelser. Här kommer min Dreamtrip:

Jag har betalat tusentals kronor till ett företag som heter Worldventures. Trots att en halelujagubbe stod och mässade, när man skulle gå med, att man skulle tjäna en massa pengar genom att betala in en massa avgifter, så har jag inte sett några pengar än. Tydligen ska de komma om några år och vara jättemånga. När jag möter mina gamla vänner på gatan går de över på andra sidan och vänder bort blicken. De vill inte längre prata med mig efter att jag tvingat med dem till halelujagubben.

Jag bestämde mig för att åka på en sån där dreamtrip som halelujagubben hade mässat om. Det var jättekrångligt att logga in på bokningssiten och resan var dyrare än den kostade på vanliga bokningsiter, det såg jag, men eftersom jag tänkte på alla jättemånga pengar jag skulle få, så bokade jag ett billigt paket med flyg + hotell 3 nätter på Hawaii. utcheckning var på lördag. Ett litet seminarium om hur bra Worldventure skulle vara ingick också i priset.

Flygresan och 4-stjärnigt hotell 3 dagar gick på 29.370 Kr för min sambo och mig. Det var ganska exakt 3000 Kr mer än på andra siter, men jag skulle ju få jättemånga pengar i kickback som halelujagubben hade lovat. Jag fick stampa farsans gamla guldklocka och låna 7 sms-lån för att ha råd att betala resan. Jag fick nästan ont i tummen av allt sms:ande. Men nu skulle det bli resa av!

Min soc-kärring gick med på att skjuta upp ett månadssamtal och min sambo och jag tog med passen, två limpor Gula Blend och lite annat krafs och drog till Skavsta. Taxin kostade 1340 kr. I Staden London skulle vi byta till ett flyg som gick jättelångt bort ända till landet USA. När vi kom till flygplatsen Stansted så insåg vi att vi också var tvungna att ta oss till flygplatsen Heathrow.

Vi fattade inte varför siten hade bokat så, men det skulle visst vara billigast på något sätt. Rovias site hade till och med fått något världsmästarpris tydligen. Det hade halelujagubben sagt på ett av alla möten i en källare i Hägersten, inte långt ifrån där vi bodde. Mötena var bra, men man fick inte röka i källaren, då ventilationen inte var lika bra.

Taxin till Heathrow kostade 178 pund. Det lät i alla fall billigare än taxin till Skavsta. Nu bar det av på en jättelång flygning till staden New York. Tyvärr var det rökförbud på planet så varken jag eller Conny, min sambo, kunde röka några Gula Blend. När vi kom fram på New Yorks flygplats fick vi vänta 18 timmar på anslutningsflyget till Los Angeles, det är också en stad i landet USA. Som tur var hade de rökruta på flygplatsen. USA är bra!

Det tog lite tid att flyga till Los Angeles också, och trots att varken jag eller Conny är direkt pinnsmala har vi väl aldrig sett så mycket feta personer på samma flyg. Jag tror de flesta var Amerikaner. Planet var lite försenat i starten, då det var väldigt mycket handbagage som skulle stuvas runt, så piloten missade sin slot-tid, bara för det. Vi blev stående på plattan 3 timmar innan vi kunde lyfta. Tydligen blåste det på nosen på planet sa piloten, så vi blev kvar i luften en timme mer än beräknat.

På flygplatsen i Los Angeles så missade vi våran 45 minuters-transfer till anslutningsflyget till Honolulu med 3 timmar och 15 min. Vi fick en ny biljett nästa morgon på samma bolag. Jag ringde då till concierge-tjänsten som halelujagubben hade skrutit så mycket om. Tyvärr fattade de inte svenska, så Conny och jag fick betala fullt pris på ett flygplatshotell. Det blev 260 dollar. Tydligen hette raten på hotellet A-Rack, något den inbyggda modulen i skrytprogrammet Rateshrinker inte rådde på.

Hotellet var jättetrevligt, för de hade rökrum, och Conny och jag hade tur att få ett av dem. Det låg ut mot startbanan och varje gång ett plan startade eller landade så vaknade vi. Jag tror inte vi sov mer än 90 sekunder i taget, men de hade jättesnyggt askfat på rummet.

På morgonen försökte vi gå in i loungen på flygplatsen då det inte ingick frukost på hotellet, med de stoppade oss trots att halelujagubben sa att alla beundrade Worldventure och att alla var lite rädda för oss, eftersom vi skulle ta över allt resande snart. Det gick ganska bra att röka lite gula Blend i rökrutan också, istället för frukost. Jag ville ändå banta lite eftersom jag tänkte på alla feta på planet igår.

Flighten till Honolulu var riktigt trevlig och när vi landade så hängde de på oss såna där ’leis’ , eller vad det heter, sådana där plastblomsterband de har på Buttericks ni vet. Transfern till hotellet ingick inte och taxichauffören skulle ha 140 USD för besväret att köra upp till baksidan av vulkantopparna.

Vi hade tur igen och fick ett rökrum, utsikten var mot ett ännu högre berg, men lutade man sig ut över balkongräcket kunde man i alla fall se himmelen. Våra Gula Blend var slut nu, och det gick inte att köpa GB på hotellet. Vi fick sunka ner oss lite och röka Lucky Strike i stället, det är sånt man kommer ihåg från sin semester.

Egentligen var vi så trötta efter 42 timmar utan sömn men, i en tafflig källarlokal på det avsides belägna hotellet började strax det där informationsmötet som skulle vara så bra. Det var lite konstigt att de propsade på att vi skulle betala nästan 200 dollar för ett utbildningspaket, men vi var så trötta att vi bara betalade.

Tänk att det fanns en nästan likadan halelujagubbe här också! Tyvärr pratade han bara engelska, så vi förstod inte så mycket, men han visade en jättebra powerpoint-presentation där det var massor med snygga bilder på lyxiga hem och dyra bilar. Precis sånt där som Conny och jag ska köpa när vi får de där jättemånga pengarna från Worldventures.

När föredraget var slut fick alla gå ut. De som betalade fick gå in igen. Nu skulle den amerikanska halelujagubben tydligen berätta hur man tjänade riktigt mycket pengar på Worldventures. Eftersom Conny och jag hade köpt varsitt medlemskap för att tjäna dubbelt så mycket jättemånga pengar, ville vi ju inte missa detta. Det kostade 160 dollar. Vi förstod ingenting, eftersom han som pratade fortfarande envisades med att prata engelska.

När vi kom tillbaka till rummet var både Conny och jag så trötta att vi somnade utan att ens hinna röka några Lucky Strike. Vi var ju redan en dag sen så imorgon var våran sista dag i Honolulu. Tyvärr var vi så trötta att vi inte vaknade innan en städerska kom på eftermiddagen nästa dag för att bädda sängarna. Conny och jag tog en taxi ner till en jättekänd strand, där Magnum, deckaren ni vet, inte glassen, hade spelats in. Tyvärr stal några plastpåsen som Conny hade med sig, men då det var bara cigarettpaket i påsen, och Lucky Strike inte smakar så gott, så blev vi inte jättearga.

Efter 3 timmar på stranden åkte vi tillbaka till hotellet för att vila lite inför resan hem. Vi badade inte i havet för det blåste hela tiden. Taxin kostade 60 dollar igen, fast det var uppförsbacke hela vägen till hotellet nu. Klockan 03.00 på morgonen lokal tid, fick vi gå upp för att hinna till flygplatsen. Visste ni om att man måste ställa om klockan i vissa länder?

[Forts följer]
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-14 kl. 17:20.
Citera
2015-02-14, 16:50
Medlem
ursprungligens avatar
[forts]

Nu var det betydligt roligare att flyga. Nästan hela bakre delen av kabinen var bara Worldventures medlemmar. Vi fick flaggor att vifta med och en tjej från främre delen av planet fick komma bak och vifta hon också, för hon var inte alls så fet som de andra amerikanerna, utan såg ut som en fotomodell nästan. Hon var inte ens medlem i Worldventure, men hon viftade väldigt bra ändå! När bilderna var tagna fick hon gå tillbaka fram i planet igen.

Visste ni om att de längst fram i planet har mycket större säten och får en massa kaviar, hummer och champagne och sånt där? Längst bak i planet där vi satt, vid toaletterna där det luktade lite illa, fick vi bara jordnötter. Men stämningen var bra. Jag har alltid undrat lite hur kaviar, hummer eller champagne egentligen smakar. Det vore roligt att prova någon gång om man bara hade råd. När Conny och jag får våra jättemånga pengar från Worldventures så tänker i alla fall jag testa hur det smakar.

Vi fick vänta på flygplatsen i Los Angeles igen men bara sju timmar den här gången. Halelujagubben i Hökarängen i Sverige har berättat att när vi tar över hela resebranschen, i hela världen, så kommer alla flygbolag att vara tvungna att anpassa sig efter oss som reser, och då kommer det aldrig att bli några väntetider. Det är så idag för att flygbolagen inte har ett sånt superduperdataprogram som vi i Worldventures betalar varje månad för. Det känns bra tycker jag.

Halelujagubben i Sverige har också berättat att det är något stort på gång i företaget Worldventures, men det är tydligen jättehemligt. Jag hoppas att det är att de ska börja betala ut alla pengar som de pratar om hela tiden, men jag vet inte för det är ju jättehemligt. Jag kanske inte ens får prata om det här.

I New York fick vi åka i en liten handikappbil mellan gaterna eftersom Rovia hade räknat lite fel på transittiden, men sånt kan ju hända i alla dataprogram säger Conny, för han har en Playstation 2 från Sony och är jätteduktig på datagrejer.

Nu var det inte lika roligt längre på planet då vi var de enda som satt och viftade med varsin flagga i kabinen. Jag tyckte nästan att personalen tittade lite konstigt på oss och tänker skriva ett mail till flygbolaget när jag kommer hem. Jag kommer att förklara att jag är medlem i Worldventures i mailet, så att de förstår att det är någon mening i det jag säger!

Taxin i London var jättedyr den här gången också. Tyvärr var det rusningstrafik i London och vi var tvungna att stanna och köpa cigaretter på vägen, så när vi kom fram till Stansted hade incheckningen stängt. Visste ni att det är jättedyrt med cigaretter i staden London? Eftersom vårt bagage blivit kvar i New York när vi fick hasta mellan gaterna tyckte vi att vi borde få åka med ändå, vi hade ju bara lite handbagage. Men det gick tydligen inte på Ryan air.

Tydligen gällde varken medlemskap i Worldventures eller Rateshrinker på Ryan air. Den här gången hade vi tur och träffade en svensk tjej som jobbade som Au pair i London, så det var inga problem att få Conciergen från Worldventure att köpa en ny biljett på Ryanair för 3500 per person när hon hjälpte oss med engelskan. Det var lite dyrt, men både Conny och jag var lite trötta och ville hem.

När vi skulle checka in efter 4 timmar sån fick vi betala 800 kr till, eftersom vi inte skrivit ut våra boardingkort och checkat in på nätet. När vi i Worldventure tar över resemarknaden i hela världen så ska jag se till att Ryan air försvinner!

Vi gav den svenska tjejen som hjälpt oss med engelskan en cigarettlimpa, eftersom varken Conny eller jag riktigt gillar Marlboro Gold. När vi började fråga om hon ville gå med i Worldventures, precis som halelujagubben i Hökarängen hade lärt oss, blev hon nästan aggressiv och skrek att MLM hade förstört livet och ekonomin för hennes mamma. Mamman hade varken pengar eller vänner kvar påstod hon.

Varken Conny eller jag fattade någonting. Vi hade ju bara kört ’hisspitchen’ som vi lärt oss i källaren hemma i Hökarängen. Det var väl så klart något fel på mamman, hon var väl lat eller något. Annars skulle hon ju också tjäna så där jättemycket pengar som Conny och jag kommer att göra. Dessutom hade ju både Conny och jag träffat så många nya vänner på planet mellan Honolulu och Los Angeles. Tjejen var helt enkelt inte riktigt klok.

Det sämsta på hela resan var när taxichauffören blåste oss på väg hem från Skavsta. Vi fick betala över 7000 kr för resan då han körde på den tariffen med taxameter. Tydligen funkade inte Rateshrinker i taxin heller, och taxichauffören brydde sig inte ens om att vi minsann var medlemmar i Worldventures. Han visste inte ens vad det va!

Jag är jättenöjd med våra medlemskap i Worldventures. Visserligen kostade det 4000 sek att buda hem bagaget från London med UPS, men det var det värt. Soc-tanten blev jättearg då hon fick veta att vi hade övertrasserat vårt kreditkort med 50.000. Tydligen hade den Amerikanske halelujagubben sålt på oss några extra funktioner vi inte fattade vad de var. Visste ni att ångerveckan inte gäller på Hawaii?

Det här var den bästa resa jag har varit på i hela mitt liv. Jag tackar Worldventures för att det blev så lyckat. Min Soc-käring säger att vi kan resa igen redan 2028 om vi bara använder en del av bidraget att amortera lite på skulden varje månad!

Så nu ser du också att det finns jättenöjda kunder hos Worldventures.

/Vänliga hälsningar Gittan, (som snart kommer att vara rik som ett troll, och då kan Ryan air, soc-kärringar och andra idioter dra åt helvete. World Venture är det bästa som finns. Sådeså!)
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-14 kl. 17:48.
Citera
2015-02-14, 17:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75

Leta upp det bästa flygdeal och bästa hotelldeal som passar dig och posta detta. Sedan skall jag visa hur mycket bättre pris du hade fått med WV.

Väntar på ditt svar.

Här undrar man ju hur det står till i skallen på Dixon75?

Frågan var:
Citat:
Hej hopp
Tack, tack

Tydligen går det inte att söke en resa på det sätter på Rovia. Löjligt och genomskinligt. Inte ens en exakt specifik resa kan Rovia klara av.

World Ventures suger åsneballe och hela upplägget är en SCAM !
Citera
2015-02-14, 18:45
Medlem
Citat:

Väntar på ditt svar.

Krånglar inte till det med våra corporate rates utan direkt från scandics hemsa och Norwegians
Webers - standardrum flex inkl frukost = DKK 1087 x 2
Norwegian - t o r = SEK 1319 (8.40 / 17.00)

Inga "Deals" bara standard all the way
Citera
2015-02-14, 19:43
Medlem
Citat:
OK, då tar vi det igen. Vad är kostnaden för platinumkortet?

Pellets, vet att du är bra på detta. Var kan man hitta bästa pris?

Leta på kortutgivarnas hemsida och du ser vad årskostnaden ligger på.
1500:- -> 6000:- , c:a.
SEB , Handelsbanken , Eurocard , American Express o.s.v.
Googla och du hittar årsavgifterna

Jag betalar 0:- i årsavgift då min årsomsättning på mitt konto (Mitt kort + 5 extra kort) är så pass hög.

Detta gör att jag betalar 0:- för Priority Pass , 0:- för min concierge service , 0:- för min reseförsäkring eftersom allt jag handlar belastas på mitt kort

Citat:
Det är här du går fel. Du kan använda Rovia Bucks till all världens hotell och flyg. Därav min fråga. Du har fortfarande inte fattat hela konceptet.

Vet att du kan mycket om resor. Tacksam om vi kan hålla oss till fakta.

Ok - då tar vi det igen
Svenska Semesterlagen gör att medelsvensson har 25 semesterdagar.
4 sammanhängande veckor har en arbetstagare rätt till att ta ut perioden Jun-Aug (Gammal kvarleva från Industrieran i Sverige , men fortfarande en LAG)
Om perioden inte går att komma överens om , har arbetgivaren veto att förlägga dessa 4 veckor.
Semesteruttag under annan period är ingen rättighet för en arbetstagare.
Om arbetet tillåter kan arbetsgivaren godkänna semestern , men om arbetsgivaren säger nej , så är det nej.

Varför hör detta ihop med Rovia Bucks (poäng)?

Jo , för att detta är anledningen till att svenska arbetare (allmänt kallad medelsvensson) inte reser utomlands mer än 1-2 gånger per år.

Tillika så är det begränsat av Dreamtrips att använda points o.s.v.

Härav är hela "Dreamtrips" produkten total katastrof för en vanlig medelsvensson eftersom man inte tjänar mer än 100 till 200 Sek per resa.

Citat:
Inte en massa svammel nu. Nu tar vi Rate Shrinker först. Om du läser FAKTA står det $50-$300. Sedan ett exempel på $150

Nu pratar vi Rate Shrinker och inget annat. Vilka resebyråer lämnar tillbaka mellanskillnaden om deras bokning av hotell eller flyg går ned i pris? Vilken/Vilka resebyråer?

Fakta är att hela kostnaden ligger mellan 0$-1000$ beroende på efterfrågan vid din egna avgång och den avgång du önskar byta till

http://www.apollo.se/bokning/tillval/av-och-ombokningsskydd
http://www.nazar.se/avbestallningsforsakring
http://www.ving.se/res-tryggt

Där är tre resebyråer efter en snabb googling , dock sämre villkor (samt att du måste i vissa fall köpa försäkring) eftersom jag inte hinner gå in på djupet.
Men dessa tre ger tillbaka mellanskillnaden. Hoppsan , dessutom cash , inte "Kalle Anka poäng"

Citat:
Vi skall räkna på detta tillsammans om du är redo att släppa ditt drama och hålla dig till en sak i taget. Börja med att svara på frågorna ovan.

Jag har aldrig haft ett drama , produkterna Dreamtrips Gold , eller Dreamtrips Platinum , av World Ventures är den sämsta produkten jag sett inom resebranschen.
Och absolut till den kostnaden av c:a 4.000 sek per år.

Det finns ingen anledning att Resebranchen skall oroa sig. Speciellt inte när man läser domslutet från Norge (där dom just nu är förbjudna att ha verksamhet) som tidigare länkats till.
Där framkommer det som tidigare nämnts flertalet gånger att 95% av omsättningen består av medlemsvärvning och 5% av resor.

Omsättningen per medlem och resa ligger på hutlösa 320:- Sek c:a...

Observera som jag flertalet gånger skrivit.
Jag skiter i MLM/Pyramidupplägget hos World Ventures
World Ventures har inte en produkt som kan konkurrera inom resebranchen
Citera
2015-02-14, 20:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Krånglar inte till det med våra corporate rates utan direkt från scandics hemsa och Norwegians

Så här ligger det till: Norwegian har inget avtal med Rovia, så du får nöja dig med dyrare alternativ, men detta är ändå billigare än det är när du jämför med ett mycket högre och dyrare pris. Mellanlandning i Vilnius. Restid från 5.40 enkel!

Vi kan också erbjuda riktigt billiga hotell vid centralstationen, toalett i korridoren och inbyggda vägglöss och dålig lukt på rummen, men djävlar vad billigt det blir! Rena lakan endast mot pristillägg så klart! Några obetydliga blod- och vuxenfläckar har väl aldrig dödat någon? Det där långa svarta könshåret har du väl säkert lagt dit själv? Att du inte skäms!

Dessutom ser du mycket enkelt i kompensationsplanen att du ungefär får tillbaka 2000 Sek i helt riktiga poäng. Dock kan bara 65% av dessa poäng betalas ut. Om du avbryter ditt konto så nollställs saldot. Med funktionen Rateshrinker kan det dessutom bli hur billigt som helst. Detta gäller speciellt om du bokar under namnet 'Rödluvan'.

Hur billigt det egentligen blir fattar du också om: Du genast går på ett informationsmöte på Worldventures eller väntar några år tills pengarna betalas ut, eller pyramiden fallerar. Vi glömde att säga att pyramiden ALLTID fallerar innan pengarna betalas ut.

Så nu ser du att det det är alltid bäst att resa med Worldventures, 'the pyramid scam company of the year 2015'. (Detta motsvarar en Oscar award för kriminella företag.)

Seriöst: Tror du någon betalar för att använda denna odugliga produkt? Googla lite på 'Pyramid scam' så fattar du nog också var focus ligger i worldventure!

Något seriöst svar på på din fråga med en tydlig resa med hotell med tydliga datum och tydligt var hotellet ska ligga kan inte Rovia leverera. Rök och speglar skulle några trötta cyniker säga. Bill och Bull skulle säga: Pyramidspel.
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-14 kl. 20:16.
Citera
2015-02-14, 20:20
Medlem
Citat:

Rovia.com visade denna flygresa för 146,76 USD
Scandic Webers blev 370,65 USD
Grand Total:$517.41 USD

Din resa -> 4289 Sek
Rovia.com -> 4645 Sek

Kontrollerad via http://www.rovia.com/ 2 minuter sen

Det var visst inte mycket man tjänade där , men nu skall Dixon och fact börja jiddra om "Kalle Anka Poäng..."
Citera
2015-02-14, 20:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag betalar 0:- i årsavgift då min årsomsättning på mitt konto (Mitt kort + 5 extra kort) är så pass hög.

Detta gör att jag betalar 0:- för Priority Pass , 0:- för min concierge service , 0:- för min reseförsäkring eftersom allt jag handlar belastas på mitt kort

Hm.. Känner mig plötsligt lite ödmjuk. Jag tillhör den glada skaran av löntagargangsters som själva betalar sina avgifter. Mitt platunumkort kostar 1500 Sek om året. Jag tror jag betalade drygt 500 för mitt guldkort förr i tiden. Jag har tyckt att jag bara betalar lite drygt 900 men klart under 1000 kr om året extra för detta. Det tycker jag det är värt.

Jag utnyttjar verkligen de förmåner som finns på kortet och om jag hade drabbats av den resa som den enda nöjda kunden hittills har beskrivit här i tråden, Gittan från Hökarängen, beskriver, så hade ersättningen för förlorat bagage och förseningar från försäkringen som ingår i platinumkortet överkompenserat mina kostnader och ersatt mig med tusentals kronor.

Det är synd om Gittan att hon valde att gå med i Worldventures för 4800 om året istället för att satsa 1500 på ett riktigt betalkort.

Jag vill inte förminska Gittan eller göra mig lustig på hennes bekostnad här i tråden. (Gittan heter något helt annat, men jag har bara bytt ut hennes och 'Connys' namn i deras berättelse.) Jag vet hur hummer, kaviar och champagne smakar och jag röker inte. Jag skäms inte heller för att jag gärna åker i god tid till flygplatsen och kopplar av lite i en lugn lounge innan jag flyger.

Pellets, jag får bara gratulera att du lyckas debitera mer på ditt kort än jag gör. Jag dras också med ett firmakort, som enligt reglerna måste hålla sig på en viss nivå.

Jag skulle vilja varna Gittan att stanna i den här scammen! 'Gittan', (du vet vem du är!) gå ur detta blufföretag, varken du eller 'Conny' kommer någonsin att tjäna några pengar i denna bedrägeriverksamheten som World Ventures utgör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in