Citat:
Ursprungligen postat av
Telperin
Den siffran du pratar om är en siffra taget ur luftan av lotteritillsynet i Oslo för att få till ett förbud och det är bara i Norge den siffran har nämnts.Vad jag kan läsa ur era medelanden här så har ni inte den infon som medlemmarna har för att kalla dessa för osäkra resenärer är så långt från verkligheten man kan komma.Jag har jobbat med detta i ett år och vi svenskar är chockade över tillgången.Att kalla alla dessa fär klappmongon eller andra barnsligheter är fel.Att bli anställd av ett MLM företag kan juh få en fundera och kolla själv vilket jag gjorde.Sen att det är galet med folk som är medlemmar och reser som idioter.Jag trodde inte det var sant.Så jag vill påstå att folk skiter fullständigt i att det kostar mer för det är hela grejjen med upplägget dom har.Vi svenskar ska juh vara så förbannat prismedvetna ock korrekta i allt och leka storebror.Vare sig vi vill eller inte så kommer folk att fortsätta resa och betala och tjäna pengar.En del har hiskeliga summor som kommer in varje VECKA.I sverige finns det också dom som får in bra med pengar.Summor kan jag av förståeliga skäl inte snacka om.Jag sitter inte och lyfter WV till skyarna och säger att det är bäst i alla avseenden.MEN om folk vill betala för detta upplägg och tycker det e sjukt roligt att träffa likasinnade från andra delar av världen så låt dom göra det.Personligen så tror jag att wv kommer tillbaka till Norge men man vet juh aldrig.Vi har inte en aning om hur stort detta är världen över att sen sitta på pojkrummet framför datorn och fördömma detta och kalla alla tusentals medlemmar för diverse saker tyder på okunnighet eller nåt annat.Visst jag kan ärligt säga att jag kan hålla med er i vissa saker.Men att det kommer dö ut eller bli förbjudet?..Inte en chans säger jag
Men nu har vi bollat ett tag fram och tillbaka så jag tackar för mig.Själv beställer jag hemresan med Quatar Airways.Manila till Stockholm om jag kommer hem.Vilket jag inte tror på länge
Tack Pellets o gutten o alla.
Det var många ord och dessvärre väldigt svårläst, gissar att du skriver från mobilen.
Vad får era resesäljare før utbildning som gør dem bättre än andra resesäljare i konventionella reseføretag? Varfør skall jag handla min resa från en av dem om jag nu behøver personlig service? Eller vad är annars syftet med att kontraktera så många føreträdare? Som sagt tidigare, det vanligaste är ju att man automatiserar, inte att man bygger nivå på nivå med säljpersonal. Det blir ju så fruktansvärt dyrt då jämført med de effektivare konkurrenterna.
Just detta gør att man, som de som nu antingen har avslutat undersøkningarna eller just påbørjat dem, med fog kan misstänka att resesäljet bara är en front, ett verktyg før att ha en produkt att peka på när den egentliga produkten är pyramidbyggandet. Logik är ett bra lackmustest och World Ventures affärsmodell hänger helt enkelt inte ihop logiskt om det faktiskt var resor som var kärnan i verksamheten.
Det är inte utan grund att påfyllet av deltagare till Lyxfällan verkar outsinligt. Det finns dessutom alltid människor som gillar gruppresor och charter. Charter/gruppresor brukar dock vara betydligt billigare än detta och framførallt inte så mycket dyrare än om man själv enkelt gør jobbet. Men prisskillnaden kanske är framtvingat av beløningsmodellen i pyramiden eller vad tror du?
Ha en fin resa - om/när den blir av - och tack før ditt bidrag till tråden. Hoppas du trots allt fortsätter lite till.