2014-12-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Ingenting har konstaterats i denna tråd. WV är inte ett pyramidspel. Vi kan gärna ta den diskussionen för att reda ut din okunskap. Att det just nu är förbjudet i Norge påverkar inte övriga världen. Snart kommer en domstol att fatta beslut i Norge och då kommer även du får bevis för att det INTE är ett pyramidspel.

Du får helt enkelt släppa ditt personliga drama .)

Haha så de utreds alltså för ekonomisk brottslighet i Norge just nu, och inte ens det är en ögonöppnare för dig?!
Citera
2014-12-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men försök hänga med lite i debatten. Jag hittade ju billigare resor till ex.vis Prag, efter en halv minut på Google.

Billigare än vad? Visa ett exempel är du snäll . Jag kan också skriva att jag är bättre än dig i allt, men detta säger ingenting.

Självklart kan du bo billigare på ett skithotell än ett femstjärnigt hotell, men det tror jag redan att du vet.

Citat:
Haha så de utreds alltså för ekonomisk brottslighet i Norge just nu, och inte ens det är en ögonöppnare för dig?!

Nej, lotterinämnden i Norge har stoppat bolaget där. Ingen ekonomiskt brottslighet. Jösses vilken okunskap du har ...

Kan du snälla lyfta din konversation ett par nivåer, annars blir detta bara pinsamt .

Citat:
Men försök hänga med lite i debatten. Jag hittade ju billigare resor till ex.vis Prag, efter en halv minut på Google.

Allt du skulle hitta billigare kan du använda prisgarantierna för. Därför kommer du alltid att resa dyrare om du inte använder WV... Du kan väl läsa inläggen ovan innan du kastar in en massa okunskap.

Jösses....
Senast redigerad av Gromgutten 2014-12-06 kl. 22:33. Anledning: Trippelpost
Citera
2014-12-06, 16:02
Medlem
Citat:
Nej, lotterinämnden i Norge har stoppat bolaget där. Ingen ekonomiskt brottslighet. Jösses vilken okunskap du har ...

Kan du snälla lyfta din konversation ett par nivåer, annars blir detta bara pinsamt .

Jag kan inte norsk lag, så det stämmer att jag är hyffsat "okunnig" i den frågan, ja.
Varför skulle det vara pinsamt? Brott mot lotterilagen i Sverige räknas som en form av ekonomisk brottslighet och utreds ofta av eller i sammarbete med ekobrottsmyndigheten. Du försöker få det att framstå som att det är något helt annat som är aktuellt här. Det kanske det är i Norge då? Källa på det ? Om du vill vara vänlig och upplysa oss andra som är okunniga och "pinsamma" angående norsk lagstiftning.

Citat:
Allt du skulle hitta billigare kan du använda prisgarantierna för. Därför kommer du alltid att resa dyrare om du inte använder WV... Du kan väl läsa inläggen ovan innan du kastar in en massa okunskap.

Jösses....
Prisgarantierna var ju bara en bluff eftersom de bara gällde om man kunde hitta en EXAKT likadan resa. Om något var annorlunda i resepaketet, då gällde inte garantin alls, var det inte så? Alltså är det ju extremt osannolikt att någon medlem någonsin får tillfället att utnyttja "prisgarantin". Då är det en bluff.

Citat:
Billigare än vad? Visa ett exempel är du snäll . Jag kan också skriva att jag är bättre än dig i allt, men detta säger ingenting.

Självklart kan du bo billigare på ett skithotell än ett femstjärnigt hotell, men det tror jag redan att du vet.
Jag visade ett prisexempel tidigare i tråden. Jag tänker inte upprepa mig för att du är obstinat (eller lat?)
Senast redigerad av Gromgutten 2014-12-06 kl. 22:34. Anledning: Trippelpost
Citera
2014-12-06, 16:07
Medlem
Citat:
Jag kan inte norsk lag, så det stämmer att jag är hyffsat "okunnig" i den frågan, ja.
Varför skulle det vara pinsamt? Brott mot lotterilagen i Sverige räknas som en form av ekonomisk brottslighet och utreds ofta av eller i sammarbete med ekobrottsmyndigheten. Du försöker få det att framstå som att det är något helt annat som är aktuellt här. Det kanske det är i Norge då? Källa på det ? Om du vill vara vänlig och upplysa oss andra som är okunniga och "pinsamma" angående norsk lagstiftning.

Jag utgår från att vi bor i Sverige och följer Svensk lag annars bröt jag mot lagen när jag åkte på Öresundsbron för ett par veckor sedan.

Hade med mig mer öl och vin än du får ta utanför EU.

Vi kan börja med att Sverige ÄR med i EU och Norge INTE ÄR MED i EU. Det gör att vi följer olika lagstiftningar.

Om du vill läsa på kan du göra det här:

http://www.worldventurestrust.com/

Citat:
Prisgarantierna var ju bara en bluff eftersom de bara gällde om man kunde hitta en EXAKT likadan resa. Om något var annorlunda i resepaketet, då gällde inte garantin alls, var det inte så? Alltså är det ju extremt osannolikt att någon medlem någonsin får tillfället att utnyttja "prisgarantin". Då är det en bluff.

Det är garantin på de upphandlade resorna ja... Jämföra äpplen och äpplen.

ALLA andra resor använder du garantin Price Pledge som jag länkat till ovan. Du får tillbaka 150% av mellanskillnaden på alla flyg, alla hotell och hyrbilsföretag i hela världen.

Utöver det får du 50% av kommissionen som bolaget tjänar på dina bokningar som ersättning för att du använder WV:s bokningsmotor.

Osv, osv, osv..... Här du läst något av fakta ovan i tråden?

Citat:
Jag visade ett prisexempel tidigare i tråden. Jag tänker inte upprepa mig för att du är obstinat (eller lat?)

Ursäkta att jag missat detta i sådana fall. Vilket nummer har ditt inlägg som jag missat?

Om du menar inlägget från Groupon så har jag redan förklarat att du alltid reser dyrare med Groupon eftersom du kan matcha deras priser med prisgarantin Price Pledge. (150% av mellanskillnaden)

Är Groupon billigare från början så tjänar du pengar på detta. Annars är WV billigare än Groupon direkt.

Så, är det något mer du inte förstår?
Senast redigerad av Gromgutten 2014-12-06 kl. 22:34. Anledning: Trippelpost
Citera
2014-12-06, 16:16
Medlem
Citat:
Det är garantin på de upphandlade resorna ja... Jämföra äpplen och äpplen.

ALLA andra resor använder du garantin Price Pledge som jag länkat till ovan. Du får tillbaka 150% av mellanskillnaden på alla flyg, alla hotell och hyrbilsföretag i hela världen.

Utöver det får du 50% av kommissionen som bolaget tjänar på dina bokningar som ersättning för att du använder WV:s bokningsmotor.

Osv, osv, osv..... Här du läst något av fakta ovan i tråden?

Har du några bevis för att den här prisgarantin någonsin har effektuerats av företaget så att någon medlem har tjänat på det?
Citera
2014-12-06, 16:23
Medlem
Citat:
Har du några bevis för att den här prisgarantin någonsin har effektuerats av företaget så att någon medlem har tjänat på det?

Jag själv har fått tillbaka pengar på den sex gånger under 1,5 år...

Vet inte hur man klipper in bilder, annars skulle du kunna få se kopior på mina mail där jag döljer min mailadress...

Citat:

Återigen, kan du förklara varför bolaget skulle gå ut med en massa lögner. Då skulle ju alla hoppa av som kunder direkt.

Varför betala ut massor med provisioner för nya kunder om man inte för behålla dem?
Senast redigerad av Gromgutten 2014-12-06 kl. 22:30. Anledning: Dubbel igen. Använd bubblan med plus vid sidan om citera...
Citera
2014-12-06, 22:38
Moderator
Gromguttens avatar
Men før helvete.

Till vänster om "Citera"och dess bubbla finns en bubbla med ett plus. Markera de inlägg du vill besvara och avsluta raden med den vanliga citera. På detta sätt använder man "citera flera"-funktionen och så slipper ni posthora/flooda tråden.

En massa inlägg manuellt sammanfogade...

/Mod
Citera
2014-12-08, 16:24
Medlem
Några i denna tråd är ju väldigt negativa till produkten och att den inte skulle ha något värde.

Lite att bevisa nu med följande priser:

Världens bästa nätbaserade resebyrå:
http://www.worldtravelawards.com/award-worlds-leading-online-travel-agency-2014

Världens bäste reseklubb:
http://www.worldtravelawards.com/award-worlds-leading-travel-club-2014

Tror att det är ganska många som börja fatta vilka som är losers i denna tråd.
Citera
2014-12-09, 14:36
Medlem
Citat:
Några i denna tråd är ju väldigt negativa till produkten och att den inte skulle ha något värde.

Lite att bevisa nu med följande priser:

Världens bästa nätbaserade resebyrå:
http://www.worldtravelawards.com/award-worlds-leading-online-travel-agency-2014

Världens bäste reseklubb:
http://www.worldtravelawards.com/award-worlds-leading-travel-club-2014

Tror att det är ganska många som börja fatta vilka som är losers i denna tråd.

Sådär , tillbaka efter lite ledighet....

Det är konstaterat att Worldtravel Awards har gjort inflation och att detta priset smo du hänvisar till är ett fjantpris inom resebranschen

Denna "Award" delades ut till under 2014...

Africa = 171 olika klasser fick pris
Asien = 236 olika klasser fick pris
Australien = 66 olika klasser fick pris
Caribbean = 122 olika klasser fick pris
Central Amerika = 53 olika klasser fick pris
Europa = 413 olika klasser fick pris
Indiska Oceanien = 63 olika klasser fick pris
Mellan Östern = 177 olika kalsser fick pris
Nord Amerika = 57 olika klasser fick pris
Syd Amerika = 88 olika klasser fick pris

Summa = 1446 priser delades ut för 2014 -> Och du pekar ut att dom fick 2 av 1446 priser?

Helt värdelöst påpekande...

Till priserna som skall vara SÅ mycket bättre och billigare...

(Här är 2 minuters letande utan telefonsamtal och dealande med hotellet)

Det har bevisats med fakta till Groupon , och det är från dag till dag vad dom erbjuder.
Just nu är det ett trestjärnigt i Krakow för 639:-
boende för två inklusive frukost varje morgon,
sen utcheckning och en tvårätters middag på hotellet
http://www.groupon.se/deals/travel/ga-chopin-hotel-cracow-3/50853269

Vi tittar på vad Expedia erbjuder i samband med din länk (23-26 Jan)
338$ som Dreamtrips tar (2700:-) (Värdelöst med utchekning på en Måndag , men , men...)
http://www.worldventures.com/emails/email.php?emailId=NTUzNQ==

2 personer på endera 4 stjärniga Hotel Sovereign eller 4,5 stjärniga Best Western.
(Bägge ligger inom Prags stadskärna).
1829:- Sek totalt , eller 1802:- Sek totalt.

http://www.expedia.se/Hotel-Search?storedCheckoutField=&storedCheckinField=&la ng=1053#destination=Prags+stadsk%C3%A4rna%2C+Prag% 2C+Tjeckien&startDate=2015-01-23&endDate=2015-01-26&adults=2&star=0

Problemet vi får i och med detta och din "kära prisgaranti" , som inte kommer att gå att använda , är följande....

* Mitt exempel är inte 5 stjärnigt
* Mitt exempel inkluderar inte Entré till Spa

Åter till den stora ståndpunkten

Detta ÄR en värdelös produkt.

* Det är INTE billigare med Dreamtrips
* Och definitivt inte värt med en prenumerations kostnad på 4000:- Sek per år.
Citera
2014-12-09, 14:52
Medlem
Tog ytterligare en minut och checkade Trivagos utbud i Prag den aktuella tidpunkten ovan..

Amoma.com har Ambassador Zlata Husa (5 Stjärnigt) för 1704:- Sek...
tillika har dom Hotel Hoffmeister&spa (5 Stjärnigt) för 1869:- Sek...

Nu ids jag inte leta mer....

Tyvärr , kan inte se att Dreamtrips motiverar en årskostnad på 4000 sek...

1) Spara på ett räntebärande konto istället
2) Lägg ut 4k per år på ett betalkort i Platinumklass och fixa resorna själv.
Citera
2014-12-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Sådär , tillbaka efter lite ledighet....

Det är konstaterat att Worldtravel Awards har gjort inflation och att detta priset smo du hänvisar till är ett fjantpris inom resebranschen

Denna "Award" delades ut till under 2014...

Africa = 171 olika klasser fick pris
Asien = 236 olika klasser fick pris
Australien = 66 olika klasser fick pris
Caribbean = 122 olika klasser fick pris
Central Amerika = 53 olika klasser fick pris
Europa = 413 olika klasser fick pris
Indiska Oceanien = 63 olika klasser fick pris
Mellan Östern = 177 olika kalsser fick pris
Nord Amerika = 57 olika klasser fick pris
Syd Amerika = 88 olika klasser fick pris

Summa = 1446 priser delades ut för 2014 -> Och du pekar ut att dom fick 2 av 1446 priser?

Helt värdelöst påpekande...

Till priserna som skall vara SÅ mycket bättre och billigare...

(Här är 2 minuters letande utan telefonsamtal och dealande med hotellet)

Det har bevisats med fakta till Groupon , och det är från dag till dag vad dom erbjuder.
Just nu är det ett trestjärnigt i Krakow för 639:-
boende för två inklusive frukost varje morgon,
sen utcheckning och en tvårätters middag på hotellet
http://www.groupon.se/deals/travel/ga-chopin-hotel-cracow-3/50853269

Vi tittar på vad Expedia erbjuder i samband med din länk (23-26 Jan)
338$ som Dreamtrips tar (2700:-) (Värdelöst med utchekning på en Måndag , men , men...)
http://www.worldventures.com/emails/email.php?emailId=NTUzNQ==

2 personer på endera 4 stjärniga Hotel Sovereign eller 4,5 stjärniga Best Western.
(Bägge ligger inom Prags stadskärna).
1829:- Sek totalt , eller 1802:- Sek totalt.

http://www.expedia.se/Hotel-Search?storedCheckoutField=&storedCheckinField=&la ng=1053#destination=Prags+stadsk%C3%A4rna%2C+Prag% 2C+Tjeckien&startDate=2015-01-23&endDate=2015-01-26&adults=2&star=0

Problemet vi får i och med detta och din "kära prisgaranti" , som inte kommer att gå att använda , är följande....

* Mitt exempel är inte 5 stjärnigt
* Mitt exempel inkluderar inte Entré till Spa

Åter till den stora ståndpunkten

Detta ÄR en värdelös produkt.

* Det är INTE billigare med Dreamtrips
* Och definitivt inte värt med en prenumerations kostnad på 4000:- Sek per år.

Om du inte vill åka på själva Dreamtripspaketen kan du alltid använda Price Pledge på ALLA HOTELL OCH FLYG I HELA VÄRLDEN! Det innebär att Dreamtrips slår alla dina priser som du tagit fram... och alla priser du tar fram resten av ditt liv...

https://dreamtrips.com/ota/PricingPledge

Själva paketen konkurrerar inte bara med pris, utan det ingår mer på de paketen. Detta har du säkerligen missat att läsa på.

Varje Dreamtrip har en egen kontaktperson som hjälper dig att skapa den bästa tänkbara upplevelsen.

Varje Dreamtrip har en värd på plats som ser till att din resa blir den bästa möjliga upplevelsen.

Detta ingår utöver att varje Dreamtrip har prisgaranti. Detta är en garanti som just gäller de färdiga paketen. Du måste alltså jämföra äpplen och äpplen.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/2/dreamtrips/us/DreamPricePromise.html

De färdiga paketen är en unik produkt som du inte hittar någon annanstans. Eftersom du inte varit på en Dreamtrip så kommer heller aldrig kunna uttala dig om kvaliteten på produkten.

Så ta en sak i taget så skall vi diskutera alla prisgarantier som finns och räkna på detta.

Till sist, vilket jag skrivit till dig tidigare, så kan du justera datumen i en Dreamtrip. Skickar med en FAQ så att du kan läsa på detta också...

https://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/GENERIC/dreamtrips/dt%20FAQ_us.pdf

Jag har ju tidigare förklarat för dig att det är TRE prisgarantier som ingår i medlemskapet. Ett medlemskap som är gratis som jag ser det eftersom jag alltid använder alla poäng som jag köper...
Citera
2014-12-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Tog ytterligare en minut och checkade Trivagos utbud i Prag den aktuella tidpunkten ovan..

Amoma.com har Ambassador Zlata Husa (5 Stjärnigt) för 1704:- Sek...
tillika har dom Hotel Hoffmeister&spa (5 Stjärnigt) för 1869:- Sek...

Nu ids jag inte leta mer....

Tyvärr , kan inte se att Dreamtrips motiverar en årskostnad på 4000 sek...

1) Spara på ett räntebärande konto istället
2) Lägg ut 4k per år på ett betalkort i Platinumklass och fixa resorna själv.

Klart att du inte vill leta mer eftersom det alltid blir billigare med Dreamtrips

https://dreamtrips.com/ota/PricingPledge

Övriga svar om själva paketen ser du ovan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in