Citat:
Ursprungligen postat av
ladugardsdorr
Det kan väl påpekas (om det ännu inte gjorts) att nästa del i utmobbningen av Kasselstrand när man inte kunde kuppa SDU är att i år skriva om stadgarna så att SDU (dvs ordföranden, idag Kasselstrand) i framtiden inte skall få ha en plats i SD:s partistyrelse.
Ynkligt och barnsligt av partiledningen , precis som allt Söder och sällskap gjort i denna pinsamma historia.
Jag noterar att skribenten som skrev det citerade är avstängd men kanske har någon annan mer info. Jag antar att stadgeändringar endast kan göras på Landsdagarna efter omröstning. Har det alltså inkommit motioner på att stadgarna ska ändras gällande partistyrelsesammansättningen och att detta ska upp till beslut på Landsdagarna i höst?
Nu är jag inte säker på hur det fungerar i alla andra partier men åtminstone i de flesta är väl ungdomsordföranden med i partistyrelserna har jag för mig. Verkar märkligt att ändra stadgarna i SD bara för att det finns motsättningar mellan den nuvarande ordföranden för ungdomsförbundet och partiledningen. Kasselstrand kommer ju inte att sitta för evigt utan avgå någon gång under nästa mandatperiod och efterträdaren kan ju vara någon som har partiledningens gillande. Ska stadgarna då ändras igen?
Det här verkar som sagt märkligt.