2012-11-21, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Till skillnad från hur Ekerötan behandlas så ryker både Kasselstrand och Hahne och det råder nu mer eller mindre fult krig mellan SDU och moderpartiet. Frågan är väl hur man ens kan betvivla att det råder en dubbelstandard inom partiet. Vad blir Kasselstrands nästa drag?

Någon som vågar sätta emot Ekeroten kommer att vara förlåten och tillbaka från karantän åtminstone någon gång efter nästa val?

Jag håller med att det är fult det SD-ledningen har gjort. Men om du jämför GK och WH så är de inte alls mediatränade. Varje artikel dom har gjort så har media alltid gjort den till en "felaktig" artikel.
Jag tror inte det är något stort krig där, bara att GK och WH gör impulsiva uttalanden hela tiden. De måste tänka på vad de säger också och att media är mer desperat än förr.

Kent kommer vara förlåten om en månad. Då är det nytt på gång i media och då är fyllefilmen ointressant. Den är t.o.m ointressant även idag också då vi får bara se den redigerade filmen.
Kent kommer hitta nya uppgifter i partiet, samma sak som Erik kommer hitta.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Jag är medveten om det. Nu kommer GK lägga mer tid och energi på SDU - mer än förr.
Jag hoppas GK och WH har lärt sig att inte vara impulsiv.

/ Winston D Thackeray

Visst är det så, jag gillar Kasselstrand men han borde lärt sig att inte göra något förhastat.

Som sekreterare i riksdagen så måste han vara lojal mot SD och inte kritisera partiet, det var därför han fick kicken, vilket faktiskt kan vara förståeligt.
Som SDU ordförande däremot så gör han ett strålande jobb och jag tycker det är synd att han inte lyckades hitta en balansgång mellan den rollen och i rollen som tjänsteman åt partiet.

SD har allt igenom haft en pro-Israel alt neutral hållning i Israel-Palestina konflikten, det är den linjen som gäller och som man som SDare bör hålla sig till.
Själv så skiter jag högaktningsfullt i både Israel och Palestina, skulle faktiskt inte brytt mig om man så gjorde en parkeringsplats av hela skiten, men som SDU ordförande och tjänsteman för SD så borde Gustav hållit sig till partiets linje.

Om Gustav hade varit smart så skulle han sprungit ledningens ärenden tills det att han själv hade fått en position inom partiet som gjorde honom till en riktig maktfaktor. Han skulle sedan under flera år samlat lojala personer kring sig och sina ställningstaganden och när tiden varit den rätta utmanat ledningen och simsalabim krönt sig själv till kung.
Citera
2012-11-21, 20:25
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ni nazis är väll mycket medveten om att SVT läser detta och tar varje inlägg seriöst?
Har ni aldrig funderat på att vara mer saklig. Jag menar t.ex "Johnny Skalin är homofil" osv.
Ni får gärna backa upp med källor helst på era påståenden.
Vad bryr jag mig om vad SVT läser? De får läsa vad de vill.

Jag har fått informationen om Skalins böjelser av en person som inte vill skylta med sitt namn. Detta bör vara förståeligt med tanke på att man snart kan bli utesluten ur Sd för att man säger negerboll.

Det är som sagt en person i Sd som har förstahandsinformation, så något snack om viskningslek behöver vi inte ägna oss åt. Sen är du, precis som SVT, fri att tro eller misstro vad och vem du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Jag hänger inte med i ditt resonemang om att det talar starkt för att Assai är läckan, vill du utveckla?
Jag ska försöka.

Assai fick sparken från en betald tjänst inom Sd. Han har hämndbegär och vill gärna tillbaka till en partiavlönad trygg ekonomisk tillvaro. Ju färre konkurrenter desto bättre. När Åkesson införde nolltolerans så uppstod helt plötsligt ett magnifikt tillfälle att få bort konkurrenter.

Assai har heller aldrig gillat den mer traditionella falangen inom Sd eftersom han är en kontrajihadist som har kampen mot islam, inte kampen mot det multietniska samhället, som sin vision och drivkraft. Jämför gärna med EDL i England som leds av judar och huserar bögar, negrer och alla möjliga avvikare som (på goda grunder) ser med förskräckelse på den totalitära och puritanska revolutionsanda som islam står för.

Efter de utrensningar som nu skett har Ekeroth betald semester, Erik Almqvist är politiskt avrättad och Kasselstrand står utan försörjning. Istället har Åkessons svärmor och en bög tagit nya platser i ledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Men vafan, Kasselstrand som har skött sitt uppdrag sparkas men juden Ekeroth som springer runt med järnrör på fyllan, filmar och knuffar kvinnor får välja själv?
Det här är öppen svenskhet. Juden släpps in och svensken kastas ut ur samma öppna dörr.
Citat:
Gustav är fortfarande med i SDU.
Han har bara tappat sin roll, precis som Kent har.
Ekerötan har sitt uppdrag kvar. Det har inte Kasselstrand.
Citat:
Men det är bra att han får fortsätta om ordförande för SDU iallafall. Tråkigt, men det är sant att William och Gustav behöver lite pisk ibland.
Att Kasselstrand och Hahne över huvud taget är medlemmar i SDU ens, beror enbart på att fariseiska fyran misslyckades med sin kupp i våras. Fanns det en knapp som Åkesson kunde trycka på för att bli av med denna duo så hade han tryckt på den innan han ens hunnit säga "nolltolerans".
Citat:
Jag är medveten om det. Nu kommer GK lägga mer tid och energi på SDU - mer än förr.
Kasselstrand kommer troligen få svårt att lägga tid på SDU eftersom han inte har försörjning. Istället måste han gå till Arbetsförmedlingen och anmäla sig i en tid när vi har massvarsel och invandringen slår nya rekordnivåer.

Grattis ZOG?

För övrigt är det svårt att inte se den glädje som Alexander Bengtsson visar upp i sin krönika i Expo:
http://expoidag.blogspot.se/2012/11/...-ravsaxen.html

Citat:
För Åkessons del är frågan om Almqvist och Ekeroths framtid i både partiet och riksdagen en återvändsgränd utan dess like.
[...]
Men framförallt handlar det om Åkessons utlovade nolltolerans. Den nya "nolltoleransen" kom i en tid då allt fler medier börjat uppmärksamma sverigedemokraters förehavanden på nätet där öppen rasism, gillande av rasideologiska rörelser och hotfulla utfall mot politiska motståndare var vardag.
[...]
Sölvesborgspolitikern sitter i en rävsax som det blir svår att ta sig ur helskinnad.
Som jag sagt innan, handlar den här skandalen om att media vill befästa sin ideologiska dominans över Sd. Nu har de lyckats och Alexander Bengtsson triumferar! Det här är vad jag varnat för hela tiden.

Att Erik Almqvist har åkt ut medan Chang Frick (som gillar att umgås med Expo) sitter säkert borde också mana till eftertanke...
Senast redigerad av HugoStieglitz 2012-11-21 kl. 20:30.
Citera
2012-11-21, 20:25
Medlem
-
Citera
2012-11-21, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Visst är det så, jag gillar Kasselstrand men han borde lärt sig att inte göra något förhastat.
Jag gillar också Gustav Kasselstrand. Med lite mediaträning så kan jag tänka mig ge han min röst.

Citat:
Som sekreterare i riksdagen så måste han vara lojal mot SD och inte kritisera partiet, det var därför han fick kicken, vilket faktiskt kan vara förståeligt.
Som SDU ordförande däremot så gör han ett strålande jobb och jag tycker det är synd att han inte lyckades hitta en balansgång mellan den rollen och i rollen som tjänsteman åt partiet.
Jag tycker Gustav Kasselstrand passar bäst (i denna tid) som ordförande i SDU - på riktigt.
Citat:
SD har allt igenom haft en pro-Israel alt neutral hållning i Israel-Palestina konflikten, det är den linjen som gäller och som man som SDare bör hålla sig till.
Själv så skiter jag högaktningsfullt i både Israel och Palestina, skulle faktiskt inte brytt mig om man så gjorde en parkeringsplats av hela skiten, men som SDU ordförande och tjänsteman för SD så borde Gustav hållit sig till partiets linje.
Har inga kommentarer vad SDU eller SD hyllar. Bryr mig inte helt enkelt.
Snart är Gaza borta och Palestina som bortblåst.

Citat:
Om Gustav hade varit smart så skulle han sprungit ledningens ärenden tills det att han själv hade fått en position inom partiet som gjorde honom till en riktig maktfaktor. Han skulle sedan under flera år samlat lojala personer kring sig och sina ställningstaganden och när tiden varit den rätta utmanat ledningen och simsalabim krönt sig själv till kung.
Det tror jag han kommer satsa på i SDU nu.
Sen min tråd om SDU och Kasselstrand.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ekerötan har sitt uppdrag kvar. Det har inte Kasselstrand.

Nu var det lite mycket OT men Ekeroth har inte sina uppdrag kvar.
Sen vill jag bara säga att du ljuger för mycket här på forumet.

Du drar alldeles för snabba slutsatser om judar hit och dit

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-21, 20:49
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag ska försöka.

Assai fick sparken från en betald tjänst inom Sd. Han har hämndbegär och vill gärna tillbaka till en partiavlönad trygg ekonomisk tillvaro. Ju färre konkurrenter desto bättre. När Åkesson införde nolltolerans så uppstod helt plötsligt ett magnifikt tillfälle att få bort konkurrenter.

Assai har heller aldrig gillat den mer traditionella falangen inom Sd eftersom han är en kontrajihadist som har kampen mot islam, inte kampen mot det multietniska samhället, som sin vision och drivkraft. Jämför gärna med EDL i England som leds av judar och huserar bögar, negrer och alla möjliga avvikare som (på goda grunder) ser med förskräckelse på den totalitära och puritanska revolutionsanda som islam står för.

Efter de utrensningar som nu skett har Ekeroth betald semester, Erik Almqvist är politiskt avrättad och Kasselstrand står utan försörjning. Istället har Åkessons svärmor och en bög tagit nya platser i ledningen.

Jag förstår. Så du menar att Assai var villig att offra Ekeroth och Almqvist (och Westling) för att eventuellt få återanställning? Och att Kasselstrand var som en ljuv bonus från hans sida?

Känns det inte som farligt spel att läcka videon för att eventuellt rasera SD, eller menar du att han tänkte allt eller inget?
Citera
2012-11-21, 21:34
Jag gillar Kasselstrand men att skriva en sådan artikel i det läget är att be om problem. Visst de som känner Almqvist vill han väl, så även Åkesson. Men större delen av befolkningen ink media vill ha bort Almqvist. Att i det läget gå ut och stödja en person som har gjort partiskadliga företelser i media är inte bra. Det går inte att tolka på något annat sätt att Kasselstrand försöker bygga på sitt eget namn för att ha stöd att kuppa Åkesson om några år.

Kasselstrand har istället tid att göra SDU till Sveriges största ungdomsförbund och SD till vinnare i skolvalet 2014.
Citera
2012-11-21, 21:39
Medlem
servuss avatar
SD står inför en brytning om de ska vara och förbli ett toppstyrt pajasparti eller bli en folkrörelse. Jag är övertygad om att de trivs ganska bra med sin feta riksdagslön där runt 10%. I det ljuset blir ledningens agerande mycket mer förståelig. Frågan är hur opinionen ser ut bland medlemmarna.

De kanske tror att partiets styrkeökning i opinionen beror på Åkessons "konservatism" etc. Partiet växer trots partiledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Jag gillar Kasselstrand men att skriva en sådan artikel i det läget är att be om problem. Visst de som känner Almqvist vill han väl, så även Åkesson. Men större delen av befolkningen ink media vill ha bort Almqvist. Att i det läget gå ut och stödja en person som har gjort partiskadliga företelser i media är inte bra. Det går inte att tolka på något annat sätt att Kasselstrand försöker bygga på sitt eget namn för att ha stöd att kuppa Åkesson om några år.

Kasselstrand har istället tid att göra SDU till Sveriges största ungdomsförbund och SD till vinnare i skolvalet 2014.

Den var rätt innan filmen med järnrören kom. DN publicerade den skadeglatt.
Senast redigerad av servus 2012-11-21 kl. 21:42.
Citera
2012-11-21, 21:51
Jag vet att ni SVP:are tycker att denna fråga är jätteviktig. Men det finns en anledning till att SD har tagit sig in i Riksdagen och inte SVP, NSF eller ND. Det beror på att SD tonat ner sig och valt en annan linje.

Åkesson tvättar bort stämpeln SD haft med sitt lugn och i samband med nolltoleransen fick Sd många nya väljare. Åkessons linje behövs tills SD är ett större partie och fått mer förtroende. Först då är Kasselstrand rätt man. Då är det dags för en mer Nationalistisk hållning samt gå emot medierna med full kraft!

SD har startat från 0 och med partiets rötter så behöver partiet bygga ett förtroende. Det görs inte genom impulsiva utspel.

Inte ens de andra partiernas ungdomsförbund har samma dåliga tajming. Även fast deras parti redan har ett högt förtroende. Någonting att tänka på kanske....
Senast redigerad av Borglig 2012-11-21 kl. 21:55.
Citera
2012-11-21, 21:53
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Jag håller med att det är fult det SD-ledningen har gjort. Men om du jämför GK och WH så är de inte alls mediatränade. Varje artikel dom har gjort så har media alltid gjort den till en "felaktig" artikel.
Jag tror inte det är något stort krig där, bara att GK och WH gör impulsiva uttalanden hela tiden. De måste tänka på vad de säger också och att media är mer desperat än förr.

Kent kommer vara förlåten om en månad. Då är det nytt på gång i media och då är fyllefilmen ointressant. Den är t.o.m ointressant även idag också då vi får bara se den redigerade filmen.
Kent kommer hitta nya uppgifter i partiet, samma sak som Erik kommer hitta.

/ Winston D Thackeray

Hela tiden? GK & WH skrev en debattartikel förra året(!) där de värnade den nationalistiska principen. Därefter kom det nyligen en artikel som kritiserade nolltoleransen och tog EA i försvar. Vad har du mer för exempel?
WH fick sparken i samband med den förra artikeln och GK för den senaste; snacka om lågt i tak! Däremellan ska man inte glömma bort att partiledningen tillsammans med Ekerötterna aktivt, och på ett synnerligen fult sett, försökte kuppa bort nuvarande SDU-ledning...så hur ska egentligen GK & WH tolka den här utvecklingen? Böja sig fram och ta emot, eller?
Senast redigerad av Baertling 2012-11-21 kl. 22:07.
Citera
2012-11-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
SD står inför en brytning om de ska vara och förbli ett toppstyrt pajasparti eller bli en folkrörelse. Jag är övertygad om att de trivs ganska bra med sin feta riksdagslön där runt 10%. I det ljuset blir ledningens agerande mycket mer förståelig. Frågan är hur opinionen ser ut bland medlemmarna.

De kanske tror att partiets styrkeökning i opinionen beror på Åkessons "konservatism" etc. Partiet växer trots partiledningen.

Partiet växer mycket pga två anledningar:

1, Den totalhavererade invandringspolitiken.

2, Jimmie Åkesson är Sveriges kanske skickligaste partiledare.

SD behöver dessvärre vara ett toppstyrt parti (precis som riksdagens övriga partier) anledningen är att samtliga partiet kryllar av tokstollar och om ett parti inte är toppstyrt så kommer det att falla sönder i rekordfart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in