• 1
  • 2
2005-02-06, 10:58
Medlem
jobes avatar
En sak jag tycker är otroligt skön är att stå i köket en fredag/lördagkväll och laga mat. Jag brukar ha ett par kylskåpskalla och lite go musik som sällskap. För ändamålet har jag installerat en riktigt hygglig stereo i köket, en Sony microstereo med bra pisk i. TV däremot har jag alrig fattat vitsen med. Så frågan är, vad har du för ljudanläggning i köket? Har du TV i köket?
Citera
2005-02-06, 11:03
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Nej, har bara en kokvrå och ska jag vara ärlig så trivs jag inte i kök överhuvudtaget. Lagar/värmer maten där, inget annat.
Citera
2005-02-06, 14:40
Medlem
lab-ones avatar
Vi har en liten Panasonic miniradio - inte mycket att hänga i julgranen alltså.. Men å andra sidan har vi ett litet kök och blir det hus i framtiden så kommer jag med all säkerhet fixa bättre ljudmöjligheter. TV kommer dock aldrig komma in i köket hos oss.
Citera
2005-02-06, 14:47
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag vill också ha enbart musikundehållning till matlagningen. Är i valet och kvalet om jag ska köpa en Tivoli - Model One eller om jag ska köpa högtalar-switch till min mycket trevliga sovrumsanlägging och installera högtalare i kök och badrum. Det som håller mig ifrån det är kabeldragningen.

Jobe: Skriv inte så där om "kylskåpskalla". Kommer just från träningen och sedan blir det jobb hela natten. Blir otroligt sugen nu!

Edit: Förtydligande: ingen TV i köket!
Citera
2005-02-06, 14:50
Medlem
Plutons avatar
Har en tv och en vanlig radio. Men radion används så gott som aldrig. Bara står där.
Citera
2005-02-06, 14:55
Medlem
typhios avatar
Jag har dragit in högtalare i köket ifrån min dator. Mest blir det webbradio när man står och lajjar med det som tidgare var ätbart...

Cheers
Citera
2005-02-06, 15:05
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag hade tidigare en TV i köket som underhållare men när jag flyttade så åkte TV'n ut. Jag har funderat på att skaffa en och hänga upp den i taket men jag har redan flera TV-apparater så det känns lite overkill att ha ytterligare en.

Just nu har jag en antik bergsprängare med urkasst ljud och stora svårigheter att få in kanalerna utan en massa knaster så det är oftast tyst när jag lagar mat.

Ni som har TV i köket, hur använder ni den? Aktivt TV-tittande eller lyssnar ni på TV'n?

Förlåt jobe att jag utvidgar din fråga, säg till så tar jag bort följdfrågorna.
Citera
2005-02-06, 18:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
bor hemma fortfarande och vi har öppna ytor så köket, amtplatsen och avrdagsrtummet iär ui ett kan man säga. Så om jag lagar mat så brukar stereon i vardagsrummet vara på eller tv och man lyssnar på ztv eller något
Citera
2005-02-06, 18:33
Medlem
Pendeltågs avatar
Eftersom mitt kök ligger precis i anslutning till vardagsrummet så brukar det vara datorn alternativt hemmabioanläggningen som får tjänstgöra som stereo. Eftersom jag har för vana att diska under rinnande vatten så förstör dock vattenljudet en del av den musikaliska stämningen!
Citera
2005-02-06, 19:24
Medlem
jols avatar
När jag bodde "hemma" var jag tvungen att ha radion igång när jag åt, jämt! kunde inte koncentrera mig annars, så är det nu också att jag har helst musik igång.
Nu när jag bor själv har jag ljudet igång medan jag lagar fast det är i ett annat rum, likadant när jag badar eller gör vadsomhelst i lägenheten, det måste vara musik igång!
Citera
2005-02-06, 21:16
Medlem
mjvs avatar
Har en gammal bergsprängare som står i köksfönstret men det är sällan
som den är igång när jag lagar käk.
TV i köket = inte för min del.
Citera
2005-02-06, 21:21
Medlem
nej det har jag inte men kanske när jag har flyttat hemifrån
Citera