Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Något är seriöst fel när det inte ses som sinnessjukt att söka "stöd, peppning och terapi" från någon slumpmässig byråkrat på bostadsbolaget. Inte nog med att Sofia Caravaggi gör bort sig totalt, den här Gunilla finansieras ju av våra skattepengar. Alla dessa jävla sinekurer som staten tillhandahåller åt kvinnor, alltså. Upprörande.
Hej alla!
Det var alltså JAG som fick lägenheten i skanstull...
Tack för komplimangerna, men tycker ni inte att det verkar helt befängt att jag skulle få lägenheten pga att jag hade varit "ung och snygg"? speciellt i och med att man faktiskt söker lägenheter online och aldrig träffar någon för ens man skriver kontrakt...
Om stockholm stad hade fifflat så tycker man att de borde valt folk som tjänar sjukt bra för det är väl ändå det som är relevant? att man kan betala hyran, inte hur man ser ut.
Men för att förtydliga detta för de som inte förstod: "stöd, peppning och terapi" var ju ett uppenbart SKÄMT. Gunilla nämnde jag vid namn som en eloge till henne för att hon tog sig tid när jag ringde och tjatade... (max 3 samtal under 2 timmars tid)
Hon var alltså handläggare för lägenheten och inte "Min personliga terapeut" så ingen behöver oroa sig för några skattepengar här inte!
Som skrivet i artikeln står det att att jag precis flyttat hem till sverige igen, och inte hade någon koll på bostadsmarknaden. DÄR AV när Gunilla ringde mig och berättade att jag fått lägenheten och jag tvekade om jag verkligen skulle ta den eller inte. Så ställde jag hundra frågor.. Om jag bara hade haft tur? Om jag skulle ha is i magen och vänta några månader till och kanske hitta något bättre? etc etc... Gunilla förklarade att jag haft tur och borde tacka ja. Det gjorde jag och jag trivs jätte bra! Hela grejen var att det kändes lite läskigt att ta ut mina 9år i kön som jag alltid sett som en säkerhet när jag väl bestämde mig att flytta tillbaka till sverige. Jag visste ju inte om jag ville bo i sverige eller ej!
Och sen stämmer det att jag låg på plats 150(typ) och att det tog nästan2 månader innan jag fick gå på visning. Jag tyckte det var lite underligt men jag förstod det när jag kom dit och lägenheten var helt inrökt. Ibland händer det att man har tur! och tur är väl det, ingen big deal eller någon som har felat....
Sen kan du tycka att jag gjort bort mig totalt av nån anledning iallafall.. själv tycker jag att det är lite creepy att den här tråden ens existerar.
Tack å hej!

/Sofia Caravaggi