2012-03-08, 18:03
Hejsan allihopa!
Tänkte slänga upp min första odlingdagbok här på fb då jag tycker att det varit mycket intressant att läsa andras odlingsdagböcker
har läst ett tiotal odlingsguider/metoder så jag anser själv att jag är redo att göra ett försök.
Min setup är lite utav en budget-setup, men jag tycker inte är någon idé att punda ut massa cash på första odlingen då det kan käpp rätt åt hellvette
Har häller inga höga förväntningar, blir skitglad om jag kommer till blom-stadiet.
Hursomhelst här är setupen:
- Garderob 50x80x200cm.
- 4st 36W (6400K, 2200lm) LE-lampor från Kjell & Co. (250W HPS + reflektor till blom, ej inköpt).
- Hemmabyggd reflektor, byggd utav ett öl-lock.
- 4st 90mm fläktar, tagna från gamla datorer, 2st för insug, 2st för utblås.
- 2st TRAINWRECK feminised från GHS.
- P-jord från Hasselfors (Plantagen)
- Stora Lecakulor från Plantagen.
- Växtnäring från ICA.
- 2st 6,5 L plastkrukor med hål i botten.
Mitt mål är att få en skörd på minst 10g torkat
Kommer sätta fröna nu i helgen och hoppas på att kunna körda plantorna i början på juni. Kommer vegga plantorna i ca 20-30, sen får vi se hur lång tid det tar att få fina/fullt utvecklade buds. Den beräknade tiden är iaf 80-95 dagar (inklusive torkning och kurering).
Metoderna jag kommer använda mig av är:
"Toppning", d.v.s. om det ens är någon idé. Hoppas på att kunna toppa plantorna en gång.
"LST" (low stress training), vet inte om man kan kombinera dessa två metoder, om man inte kan de så kommer jag nog bara köra på denna metod eftersom den är minst tidsberövande
Är tacksam för svar på just denna biten, om vilken som ger bäst resultat d.v.s
Bilder kommer upp nästa vecka då dom små liven förhoppningsvis tittat upp
Kom mer en gärna med förslag
PEACE!
Tänkte slänga upp min första odlingdagbok här på fb då jag tycker att det varit mycket intressant att läsa andras odlingsdagböcker

Min setup är lite utav en budget-setup, men jag tycker inte är någon idé att punda ut massa cash på första odlingen då det kan käpp rätt åt hellvette

Hursomhelst här är setupen:
- Garderob 50x80x200cm.
- 4st 36W (6400K, 2200lm) LE-lampor från Kjell & Co. (250W HPS + reflektor till blom, ej inköpt).
- Hemmabyggd reflektor, byggd utav ett öl-lock.
- 4st 90mm fläktar, tagna från gamla datorer, 2st för insug, 2st för utblås.
- 2st TRAINWRECK feminised från GHS.
- P-jord från Hasselfors (Plantagen)
- Stora Lecakulor från Plantagen.
- Växtnäring från ICA.
- 2st 6,5 L plastkrukor med hål i botten.
Mitt mål är att få en skörd på minst 10g torkat

Kommer sätta fröna nu i helgen och hoppas på att kunna körda plantorna i början på juni. Kommer vegga plantorna i ca 20-30, sen får vi se hur lång tid det tar att få fina/fullt utvecklade buds. Den beräknade tiden är iaf 80-95 dagar (inklusive torkning och kurering).
Metoderna jag kommer använda mig av är:
"Toppning", d.v.s. om det ens är någon idé. Hoppas på att kunna toppa plantorna en gång.
"LST" (low stress training), vet inte om man kan kombinera dessa två metoder, om man inte kan de så kommer jag nog bara köra på denna metod eftersom den är minst tidsberövande

Bilder kommer upp nästa vecka då dom små liven förhoppningsvis tittat upp

Kom mer en gärna med förslag

PEACE!