• 1
  • 2
2012-03-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicodea
Den som ingen någonstans vet existerar i nuläget.
Dock tror jag att http://www.lulztruck.com/2207/cat-and-mouse/ har sett den människan!
Citera
2012-03-08, 17:54
Medlem
TheLangolierss avatar
Det måste ju vara den som levt ett helt liv utan vittnen.
Citera
2012-03-08, 18:09
Medlem
Det går ju inte att bestämma, för om man vet vem det är, så är han ju känd, och då är han ju inte den mest okända människan. Och om han är den mest okända människan kan man omöjligt veta vem han är, vilken paradox.
Citera
2012-03-08, 18:25
Medlem
Den mest okända människan måste vara en person som ingen vet existerar, ej heller personen själv.

Så teoretiskt sätt... om en kvinna blir gravid och hemlighåller detta, föder sedan ett barn i sitt eget hem, kvinnan dör under födseln men barnet överlever (en stund). Barnet som föds har ingen hjärna (ja, sånt händer på riktigt) och under denna korta tid som denne finns, kan man anse att det är den mest okända människan. Eller?
Citera
2012-03-08, 20:11
Medlem
Clownsteins avatar
I sådana fall en son eller dotter vars moder var den enda som visste om sonen eller dottern men som nu är död?
Citera
2012-03-08, 20:23
Medlem
Vardagsmannen som jag tog upp i en tidigare tråd, han existerar ej.
personen måste vara normal växt/iq/eq/utbildning/civilstånd/uppväxt......................................
alltså han existerar ej.
Senast redigerad av rasputinspolare 2012-03-08 kl. 20:30.
Citera
2012-03-08, 21:45
Medlem
L.A.s avatar
Kan även tänka mig något ännu oavslöjat Fritzl-fall där barnet sitter inlåst ensam i en källare och får mat av fadern samtidigt som modern är död/inte vet om att hennes barn lever.

En annan sak jag kom att tänka på: Om jag fejkar min egen död och därefter lever helt utan kontakt med några myndigheter, arbetsgivare eller liknande; är jag då lika okänd som till exempel Fritzl-barnet? Tekniskt sett är jag (eller rättare sagt min person) död, inte en enda person förutom jag själv vet om att jag existerar. Men samtidigt så kan jag gå runt på stan och möta tusentals människor varje dag som kan se mig men som inte vet om att jag inte finns?
Citera
2012-03-09, 01:08
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplump
Vem är världens mest okända människa?
Det går ju inte att veta eller hur?

Nej det blir ju själva definitionen på denne människa: Ingen vet att han existerar.
Citera
2012-03-09, 02:35
Medlem
Qrikkos avatar
En ensam mor i en stuga i Sibirien som dör vid förlossningen, barnet dör kort därefter.
Ingen som någonsin visste om barnets existens medan det levde, utan endast innan, då någon kanske visste att kvinnan var gravid, eller efter, då man finner liken.
Citera
2012-03-09, 02:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Nej det blir ju själva definitionen på denne människa: Ingen vet att han existerar.

Nja. Om det skulle vara så att alla på jorden är känd av minst en människa...? Nu lär det inte vara så, men det skulle kunna vara så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in