2012-03-08, 11:39
Medlem
237s avatar
https://www.flashback.org/t1812911

Hittade denna perverst långa OP igår. Killen har alltså ca 25 inlägg, som sträcker sig över 3 forums-sidor, fyllda med max antal tecken (20000?). Innehållet är inte ens formulerat av honom själv, utan är ett konstant raljerande som han kopierat från engelsk/amerikansk/whatever-sida.

Är ingen expert på FB:s regler, men är detta alltså något man kan göra om man har lust?

Tacksam för svar från en moderator
Citera
2012-03-08, 11:45
Medlem
GL-terrors avatar
Han får väl posta vad han vill så länge det inte bryter mot någon regel.
Citera
2012-03-08, 11:46
Medlem
laserlasses avatar
Tror det finns en regel ang citat rakt av
Citera
2012-03-08, 11:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
https://www.flashback.org/t1812911

Hittade denna perverst långa OP igår. Killen har alltså ca 25 inlägg, som sträcker sig över 3 forums-sidor, fyllda med max antal tecken (20000?). Innehållet är inte ens formulerat av honom själv, utan är ett konstant raljerande som han kopierat från engelsk/amerikansk/whatever-sida.

Är ingen expert på FB:s regler, men är detta alltså något man kan göra om man har lust?

Tacksam för svar från en moderator

Om det är så, så ligger 1.02 nära till hands.
Citera
2012-03-08, 12:02
Medlem
Tror nog bara han farmar inlägg på ett vettigt sätt.
Citera
2012-03-08, 12:07
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GL-terror
Han får väl posta vad han vill så länge det inte bryter mot någon regel.

Är på intet sätt en expert på FB-regler, därav min undran.

Faller det unden KFK?
Om man kan posta 25 massiva inlägg som start, vad är det då som hindrar en att posta 250?
Citera
2012-03-08, 12:53
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
TS, jag har sett att du klagar på detta på tre olika ställen, vad har du emot trådstarten egentligen? Det han skriver är ju knappast trams, och hans postar det i rätt forum. Det är en fullt godkänd trådstart, bara lite längre än andra. Om du inte vill läsa den så är det upp till dig, men många finner stort värde i att läsa vad som postats.
Citera
2012-03-08, 12:54
Medlem
najass avatar
Citat:

Faller det unden KFK?
Om man kan posta 25 massiva inlägg som start, vad är det då som hindrar en att posta 250?

Nej, inte KFK. Inte heller mängden text är ju så klart ett regelbrott i sig. Det borde rimligen vara rätt självklart. Så länge det är inom ämnet och inte bryter mot andra regler är det helt ok med långa trådstarter.

Som påpekats tidigare så är det möjligen 1.02 hela rasket ryker på. Att bara klippa in textmassor från publicerade verk är inte alltid ok. Det lär väl behandlas av forummodsen vad det lider.
Citera
2012-03-08, 12:59
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Faller det unden KFK?

Försöker du komma på hur du ska bli av med tråden? Att skriva OT i den hjälper nog inte den här gången...

KFK är om någon tramsar och skriver inlägg som inte har någon mening eller spammar, sprider mer skit än vettiga inlägg. Det är bara admin som kan besluta om det.

1,02 kanske men då får du leta upp sidorna och se så h*n kopierat hela sidor/artiklar.

Släng iväg en RP och "håll tummarna".
Citera
2012-03-08, 15:15
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
TS, jag har sett att du klagar på detta på tre olika ställen, vad har du emot trådstarten egentligen? Det han skriver är ju knappast trams, och hans postar det i rätt forum. Det är en fullt godkänd trådstart, bara lite längre än andra. Om du inte vill läsa den så är det upp till dig, men många finner stort värde i att läsa vad som postats.

Jag har helt enkelt funnit mig tvångsmässigt besatt av att få reda på hur det ligger till.
No more, no less.
Citera
2012-03-08, 15:18
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, inte KFK. Inte heller mängden text är ju så klart ett regelbrott i sig. Det borde rimligen vara rätt självklart. Så länge det är inom ämnet och inte bryter mot andra regler är det helt ok med långa trådstarter.

Nej, mängden tillåten text är inte så självklart för min del. I och med att inläggen har en gräns på 20000(?) tecken, så är det väl så av en anledning. Om inte, varför tar FB inte bort den där spärren?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Som påpekats tidigare så är det möjligen 1.02 hela rasket ryker på. Att bara klippa in textmassor från publicerade verk är inte alltid ok. Det lär väl behandlas av forummodsen vad det lider.

Ok. Jag är inte emot tråden mer än andra trådar, så jag skiter i om den ryker eller står kvar. Var bara fascinerad över den obscena mängden, och hur detta går ihop/inte går ihop med FB.
Citera
2012-03-08, 15:20
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Försöker du komma på hur du ska bli av med tråden? Att skriva OT i den hjälper nog inte den här gången...

Försöker inte bli av med den. Men om jag nu velat det, hur hade det hjälp mig att begå ett regelbrott?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in