Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-08, 15:24
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Nej, mängden tillåten text är inte så självklart för min del. I och med att inläggen har en gräns på 20000(?) tecken, så är det väl så av en anledning. Om inte, varför tar FB inte bort den där spärren?.

Det är nog en teknisk grej som ingen riktigt sett behovet av att ändra hittills. Mig veterligen är det mycket sällan teckenmängden inte räcker till. När det händer är det ffa just folk som klipper och klistrar som får problem, och där finns som sagt regelverket som begränsar i viss utsträckning.

Citat:
Ok. Jag är inte emot tråden mer än andra trådar, så jag skiter i om den ryker eller står kvar. Var bara fascinerad över den obscena mängden, och hur detta går ihop/inte går ihop med FB.

Det går ihop väl som sagt vad gäller mängden i sig. Regel 1.02 är dock en möjlig stötesten.

Citat:
Försöker inte bli av med den. Men om jag nu velat det, hur hade det hjälp mig att begå ett regelbrott?

Fråga är ju berättigad eftersom du HAR begått regelbrott i tråden (0.03).
Senast redigerad av najas 2012-03-08 kl. 15:26.
Citera
2012-03-08, 15:36
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är nog en teknisk grej som ingen riktigt sett behovet av att ändra hittills. Mig veterligen är det mycket sällan teckenmängden inte räcker till. När det händer är det ffa just folk som klipper och klistrar som får problem, och där finns som sagt regelverket som begränsar i viss utsträckning.

"Nog" ... "Mig veterligen" ... Det är tydligt i ditt svar att du faktiskt inte vet exakt hur det ligger till.

Citat:
Fråga är ju berättigad eftersom du HAR begått regelbrott i tråden (0.03).

Möjligt att jag gjort. Skicka mig en varning/stäng av mig vetja.

Men som jag förstod det så gällde ju Bögfettots påstående att jag skulle ha försökt få den tråden stoppad genom att gå avsiktligt gå OT, samt en antydan om att jag HAR fått en tråd stoppad genom att gå OT.

Därför, Najas, är även MIN fråga berättigad.

Och gick inte Bögfettot själv OT genom ovanstående utspel?
Citera
2012-03-08, 16:53
Medlem
najass avatar
Citat:
"Nog" ... "Mig veterligen" ... Det är tydligt i ditt svar att du faktiskt inte vet exakt hur det ligger till.

Mycket riktigt vet jag inte exakt hur det ligger till med orsakerna bakom teckenbegränsningen i inläggen, och motiven bakom eventuella förändringar av vBulletin-koderna. Däremot är det glasklart att mängden i sig inte är regelbrott, som ju är det du frågade efter och där du nu fått svar så många gånger att det borde ha gått in.

Citat:
Möjligt att jag gjort. Skicka mig en varning/stäng av mig vetja...

Visst, det kommer nog om modsen i delforumet anser det vara varningsvärt. Avstängd blir man inte för ett OT-inlägg.
Citera
2012-03-08, 17:18
Medlem
Amadeusss avatar
Hur bryter tråden mot 1.02? Trådskaparen anger väl källor vad jag kan se...

Om man tittar på 273's inläggshistorik så förstår man tydligt att det inte är att trådstarten har 25 inlägg som han/hon stör sig på utan att det är 25 inlägg om judisk makt.
Senast redigerad av Amadeuss 2012-03-08 kl. 17:21.
Citera
2012-03-08, 19:44
Medlem
237s avatar
Citat:
Mycket riktigt vet jag inte exakt hur det ligger till med orsakerna bakom teckenbegränsningen i inläggen, och motiven bakom eventuella förändringar av vBulletin-koderna. Däremot är det glasklart att mängden i sig inte är regelbrott, som ju är det du frågade efter och där du nu fått svar så många gånger att det borde ha gått in.

Du är själv moderator. Skulle du - handen på hjärtat - tillåta att jag gick in och startade en tråd på säg 250 inlägg?
Citera
2012-03-08, 19:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Du är själv moderator. Skulle du - handen på hjärtat - tillåta att jag gick in och startade en tråd på säg 250 inlägg?

Om det av någon outgrundlig anledning hade varit relevant med så mycket text för att starta en diskussion så visst. Å andra sidan hade det nog varit smartare av TS att länka till texten på extern sida istället.
Citera
2012-03-08, 19:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Hur bryter tråden mot 1.02? Trådskaparen anger väl källor vad jag kan se...

Om man tittar på 273's inläggshistorik så förstår man tydligt att det inte är att trådstarten har 25 inlägg som han/hon stör sig på utan att det är 25 inlägg om judisk makt.

Ledsen att göra din konspirationskåthet besviken, men jag har under mina år här inte sett en enda trådstart som har FEM heltecknade inlägg, än mindre 25. Att jag råkade upptäcka tråden ifråga kan ju ha att göra med att jag tillbringar stor tid i forumet.

Om man däremot tittar på din inläggshistorik så förstår man tydligt att det inte är min kritik mot att trådstarten har 25 inlägg som du stör dig på, utan att tråden jag är kritisk mot råkar innehålla dina värderingar vad gäller judisk makt.
Citera
2012-03-08, 19:52
Medlem
237s avatar
Citat:
Om det av någon outgrundlig anledning hade varit relevant med så mycket text för att starta en diskussion så visst. Å andra sidan hade det nog varit smartare av TS att länka till texten på extern sida istället.

Fullständigt skitsnack.

Men jag tror både du och jag är överens om att vi inte kommer komma längre.
Citera
2012-03-08, 20:01
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ledsen att göra din konspirationskåthet besviken, men jag har under mina år här inte sett en enda trådstart som har FEM heltecknade inlägg, än mindre 25. Att jag råkade upptäcka tråden ifråga kan ju ha att göra med att jag tillbringar stor tid i forumet.

Om man däremot tittar på din inläggshistorik så förstår man tydligt att det inte är min kritik mot att trådstarten har 25 inlägg som du stör dig på, utan att tråden jag är kritisk mot råkar innehålla dina värderingar vad gäller judisk makt.
Du vill hitta ett problem när det inte finns något.

Om trådstarten kräver 25 inlägg så ska den innehålla 25 inlägg.
Citera
2012-03-08, 20:12
Medlem
237s avatar
Citat:
Du vill hitta ett problem när det inte finns något.

Detta kanske kommer som en chock, men jag personligen har aldrig varit intresserad av att hitta problem. Ju färre desto bättre. Jag går inte aktivt ut och söker dem.

Citat:
Om trådstarten kräver 25 inlägg så ska den innehålla 25 inlägg.

Självklart. Det är ju ett vedertaget faktum. Ren logik. Man är ju riktigt blåst som reflekterar över 25 inlägg á 20000 tecken på 3 sidor.

Hade ju varit kul att få ovanstående dumhet bekräftad från fler än bara några antisemiter som är så besatta av mig att de kollar upp min trådhistorik för att se vilket forum jag befinner mig i för stunden, eller någon moderator som inte är fullt så snarstucken. Men nu när Najas varit först med att blotta sin ståndpunkt, så blir jag förvånad om en mod med annan åsikt vågar göra något annat än hålla med honom.
Citera
2012-03-08, 20:44
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
1.Detta kanske kommer som en chock, men jag personligen har aldrig varit intresserad av att hitta problem. Ju färre desto bättre. Jag går inte aktivt ut och söker dem.

2.Självklart. Det är ju ett vedertaget faktum. Ren logik. Man är ju riktigt blåst som reflekterar över 25 inlägg á 20000 tecken på 3 sidor.
.
1. Man får ju intrycket av det.

2. Du behöver inte läsa igenom samtliga inlägg för att diskutera i tråden. Tråden heter ju sammanfattning så tråden kanske skulle klistras i forumet eller något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in