2012-03-08, 10:40
Medlem
Söker nått med mycket få kalorier som ändå smakar skapligt när man blandar det med vatten/mjölk.

Gärna nått med mycket protein så att man inte tappar muskler. Har provat allevo men de smakade inte gott, och mättade bara 45 minuter.

Nån som har erfarenhet eller tips?
Citera
2012-03-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapaonfe
Söker nått med mycket få kalorier som ändå smakar skapligt när man blandar det med vatten/mjölk.

Gärna nått med mycket protein så att man inte tappar muskler. Har provat allevo men de smakade inte gott, och mättade bara 45 minuter.

Om man nu ska måsta använda något så smakar cambridge bäst, dock ganska dyrt.

Jag tror den är gjord på avfettad mjölk och inte soja, som tex. Nutrilett. därav att den smakar bättre, cambridge innehåller säker soja också, men kanske inte i samma mängd.

http://www.cambridgeviktprogram.se/
Citera
2012-03-08, 11:06
Medlem
SiSeniors avatar
Mass FX är billigt och bra och innehåller skapligt med kcal/100g. Det kanske inte innehåller jätte mycket mikronutrienter vi behöver men det är ett hyfsat billigt alternativ för kalorier.
Citera
2012-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Mass FX är billigt och bra och innehåller skapligt med kcal/100g. Det kanske inte innehåller jätte mycket mikronutrienter vi behöver men det är ett hyfsat billigt alternativ för kalorier.

Tack för era svar!

Jag googlade Mass FX och det står att det är en gainer. Vill poängtera att jag söker måltidsersättning för VIKTNEDGÅNG och senare viktkontroll. Dvs ersätta mellanmål eller lunch med en sån här pulver-o-vatten-måltid.

Finns Cambridge att köpa i storpack så att det blir billigt?
Citera
2012-03-08, 11:11
Medlem
MaryBells avatar
Citat:

My experience with these kinda things are that they are no good if you wanna loose weight and not gain it all back again right away. It may work for a few people, but over all it's just an illusion of a shortcut that doesn't work very well. A healthy diet and excersising is the only thing that works. I do know about some diet pills that work, but the side effects are terrible and I don't recommend them.
Citera
2012-03-08, 11:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Tack för era svar!

Jag googlade Mass FX och det står att det är en gainer. Vill poängtera att jag söker måltidsersättning för VIKTNEDGÅNG och senare viktkontroll. Dvs ersätta mellanmål eller lunch med en sån här pulver-o-vatten-måltid.

Nutrilett kanske?
Citera
2012-03-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
My experience with these kinda things are that they are no good if you wanna loose weight and not gain it all back again right away. It may work for a few people, but over all it's just an illusion of a shortcut that doesn't work very well. A healthy diet and excersising is the only thing that works. I do know about some diet pills that work, but the side effects are terrible and I don't recommend them.

Haha trodde först din text var någon spamrobott som postade på alla forum så fort bantning diskuterades

Jo det är sant, men vill man försöka så vill man. Har kört LCHF ett tag med avtagande resultat. Behöver 5 kilo till. Efter att några ytliga bekanta testat Allevo med framgång, är jag beredd att testa. Det kan väl bara kosta några hundralappar att prova?

Vilka biverkningar talas det om?

Ska kolla in nutrilett!
Citera
2012-03-08, 18:15
Medlem
Citat:
Tack för era svar!

Cambridge ligger på ca 23-24 kr påsen oavsett mängd man köper, om du byter ut alla dina måltider så går det 3 påsar cambridge per dag.

Nutrilett ligger väl på ca 12-13kr påsen (kollade lite snabbt på nätet, finns kanske billigare) dock så går det 5-6 påsar Nutrilett per dag om du byter ut alla måltider.
Citera
2012-03-08, 18:16
Medlem
Bigorexias avatar
Nutrilett. De är för goda för sitt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in