2012-03-08, 08:30
Bannlyst
Hur mycket ska man engagera sig, hur mycket ska man lägga ut på bidrag åt olika föreningar? Hur involverad i totalförsvaret ska man vara?

Det känns som att en mycket liten andel skulle göra något åt en tillbaka. Även inom försvaret så kryllar det med folk som är där bara för sin egen skull.

Det hela känns trist, och jag börjar tröttna.
Citera
2012-03-08, 08:54
Medlem
Erikons avatar
Jag har personligen varit emot föreningar i hela mitt liv, Jag tycker man ska satsa pengarna på allmännytta istället, aktiviteter inte bara en sluten grupp kan delta i.
Citera
2012-03-08, 12:30
Medlem
Adversariuss avatar
Så mycket man själv känner för. Räcker inte det som svar?
Citera
2012-03-08, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Så mycket man själv känner för. Räcker inte det som svar?

Antar att du är inneboende i satanismen, och grundar det på något slags självvinningssyfte?
Citera
2012-03-08, 13:50
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelLadan
Antar att du är inneboende i satanismen, och grundar det på något slags självvinningssyfte?
Delvis, ja. Men mest handlar det också om att man vinner på att spara sin affektion till sina nära och kära och de som har direkt inverkan på ens liv. Du kan utveckla djupare och mer givande personliga relationer om du inte ständigt behöver gå runt och oroa dig för alla människor som far illa i samhället och runtom i världen, sådant är dessvärre livet. Och om du känner att du behöver identifiera dig med en folkgrupp under en gemensam flagga för att validera dig själv kanske du behöver jobba mer på ditt självförtroende, så att du kan stå på dina egna ben i livet i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in