2012-03-08, 19:27
Medlem
tengilforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnemosina
Jag har alltid föredragit att gå upp i trappor, klättra uppför träd, gå i uppförsbacke osv. Det är lättare för kroppen helt enkelt och roligare så jag skulle inte känna mig som en filosof just då utan börja ta mig upp.
Verkligen, det är som att man är påväg någonstans när man går upp. Går man ner är det som att man ger upp någonting. Man har ju mer kontroll med om man går upp?
Citera
2012-03-08, 20:12
Medlem
Jävla skum fundering:S
Varför måste situationer alltid delas in i två val, det finns ju tusen möjligheter.
Jag skulle stanna kvar, det känns bra här.

Jag tror aldrig att man någon gång i livet ställs i en två vals situation, är ett bättre statement bevisa motsatsen på det.
Citera
2012-03-09, 00:25
Medlem
pixiegnoms avatar
Är det här nån "är glaset halvfullt eller halvtomt"-fråga? När jag läste rubriken tänkte jag direkt gå upp men när jag läste beskrivningen vet jag inte. På något sätt känns ändå upp ljusare än ner, och även om jag är höjdrädd går jag nog hellre upp i en evighet än ner eftersom det bara finns en jävla massa mörker där nere.
Citera
2012-03-09, 00:27
Medlem
Psyko Dads avatar
Upp utan att tveka. Har alltid avskytt att gå nerför trappor.
Citera
2012-03-09, 00:41
Medlem
Childhood dream. Satt mig på räcket och åkt hela vägen ner. Sen gått upp igen för att göra om det.
Citera
2012-03-09, 01:01
Medlem
Amberlamps avatar
Jag hade valt att gå ner, varför? Hade blivit.alldeles för tröt ifall trappan var väldigt hög.

Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare
Jävla skum fundering:S
Varför måste situationer alltid delas in i två val, det finns ju tusen möjligheter.
Jag skulle stanna kvar, det känns bra här.

Jag tror aldrig att man någon gång i livet ställs i en två vals situation, är ett bättre statement bevisa motsatsen på det.

Hur kul hade det varit att stå still hela tiden?
Tror du inte?
"mörda den här personen eller dö själv"
Citera
2012-03-09, 01:07
Medlem
Selviks avatar
I den internationella standardatmosfären (ISA) avtar temperaturen med 0.65 C/100 m. Jag hade valt att gå ner, känns inte lika jobbigt som att gå uppåt.
Citera
2012-03-09, 02:32
Medlem
Qrikkos avatar
Skulle sätta mig ner där jag var och öppna min termos och vänta tills någon annan stackars vandrare kom förbi och berättade för mig vad som fanns i den ände han kom ifrån.
Citera
2012-03-09, 04:48
Medlem
Macla002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberlamp
Hur kul hade det varit att stå still hela tiden?
Tror du inte?
"mörda den här personen eller dö själv"

Alt 3 - försök att mörda den som ställer ultimatumet
Alt 4 - försök prata dig ur situationen

Då är vi uppe i 4. Det finns alltid fler lösningar.
Citera
2012-03-09, 08:36
Medlem
HerrSeriöss avatar
Ni som säger att ni vill ner till marknivån, hur kan ni veta att den inte är ovanför er?
Citera
2012-03-10, 07:28
Medlem
tengilforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Ni som säger att ni vill ner till marknivån, hur kan ni veta att den inte är ovanför er?
precis, det finns inga indikationer på vart trappen finns/är. Eller vart du är på den.
Citera
2012-03-10, 11:29
Medlem
imperatrixs avatar
Skulle gått neråt. Mest för jag är bekväm och det går snabbare att springa ner för trappor än upp för dem.

Men sedan tänker jag på någon drömtydningsgrej om att gå upp/ner i trappor och om det var som de påstod skulle jag istället gått uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in