2012-03-07, 22:08
Medlem
joodass avatar
Hej!

Jag har inte sett någon helt ren guide till hur man skapar ett iCloud konto och konfigurerar det. Så syftet med denna tråd är jag ska få hjälp med att konfigurera och skapa ett iCloud-konto från grunden med hjälp av outlook och syftet är också att ANDRA ska ta del av denna guide, om någon vill hjälpa till dvs.

1. Att ställa in iCloud från iPhone/iPad
2. Att ställa in mail/outlook
3. Att installera och synka outlook med iCloud
4. Att hantera backups
5. Att helt enkelt använda denna tråd som en guide. Jag tänker: "Konfigurera iCloud".

Jag har försökt i 4 timmar, ingen överdrivet, med att försöka synka iCloud med min iPhone, itunes, outlook, windows live hotmail osv. Jag får helt enkelt inte till det.

Vill någon vänlig själ hjälpa till? Jag blir har egentligen ett väldigt dåligt tålamod, men 4 timmar med detta har varit en jävla pain vill jag lova. Så snälla, moderatorer, ta inte bort, ändra gärna istället och skapa denna tråd till någon slags FAQ. Inte för att jag ska bli rosad utan för att jag vill hjälpa andra och mig själv med att göra en guide för att slippa denna frustration av att googla 200 gånger.
Citera
2012-03-07, 22:14
Medlem
Om du börjar med att berätta hur du gjort så behöver vi inte föreslå det igen.

Har du gjort såhär? http://www.apple.com/se/icloud/get-started/

(det är visserligen iTunes 10.6 från och med idag och OSX 10.7.3 som gäller nu, men man gör på samma sätt)
Senast redigerad av Silikat 2012-03-07 kl. 22:17.
Citera
2012-03-07, 23:18
Medlem
joodass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Om du börjar med att berätta hur du gjort så behöver vi inte föreslå det igen.

Har du gjort såhär? http://www.apple.com/se/icloud/get-started/

(det är visserligen iTunes 10.6 från och med idag och OSX 10.7.3 som gäller nu, men man gör på samma sätt)

Jag har läst alla dessa guider från apple osv...
Citera
2012-03-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joodas
Jag har läst alla dessa guider från apple osv...

Vad får du för felmeddelande då? Alltså hur vet du att det inte fungerar? Vad är det du inte får till.

Berätta mer. Hur har du gjort?
Citera
2012-03-07, 23:32
Medlem
joodass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Vad får du för felmeddelande då? Alltså hur vet du att det inte fungerar? Vad är det du inte får till.

Berätta mer. Hur har du gjort?

För att icloud.com inte visar mina kontakter eller någonting. Det sparas ingenstans. Det är outlook som jag i första hand inte får till. Jag får det inte konfirmerat på något sätt att det fungrar.

Jag har försökt i några timmar att konfigurera icloud-kontot till outlook 2007 men inte lyckats.
Citera
2012-03-10, 15:15
Medlem
joodass avatar
Fick efter 20 timmars sökande, fixande, och tålmodigt tidskrävande till iCloud. Har ingen aning hur jag gjorde....

Började med att avinstallera alla Apple-produkter inklusive iCloud och Outlook 2010. Installerade sedan först Outlook 2010 för att synka med min mail och därefter installerade jag iTunes, synkade min telefon och slutligen installerade jag iCloud och synkade ihop allting på något sett... Otroligt krångligt. Att tillägga är att jag ändå har en 15-årig lång vana av PC och det var ändå alltför svårt... Så en guide av någon mer erfaren iCloud användare vore uppskattat av både mig och andra som ska använda sig utav iCloud.

Tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in