2012-03-07, 18:39
Medlem
Keykons avatar
Har ett XFX Radeon HD 7970 och skulle vilja montera en lite kralligare kylare på den, men det var ta mig fan inte lätt att hitta, är väl inte så konstigt eftersom kortet fortfarande är nytt, men finns det någon alternativ kylare till 7970 korten alls?
Citera
2012-03-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keykon
Har ett XFX Radeon HD 7970 och skulle vilja montera en lite kralligare kylare på den, men det var ta mig fan inte lätt att hitta, är väl inte så konstigt eftersom kortet fortfarande är nytt, men finns det någon alternativ kylare till 7970 korten alls?
om du vill ha något i dagsläget måste du tyvärr gå över till vattenkylning...
Citera
2012-03-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepforce
Om du går över till vattenkylning, ta reda på om du har det gamla eller nya grafikkortet utav hd 7970, för AMD gjorde en korrigera på en spole som gör att den sitter 1mm högre upp.
Citera
2012-03-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keykon

Du behöver absolut inte gå över till vattenkylning om du inte vill det. Även om jag själv är vattenkylare och tycker det är bra så ska jag inte säga att du måste göra det som vissa andra

Där finns luftkylare för 7970 ute.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1086524
Citera
2012-03-16, 15:37
Medlem
Keykons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepforce
Som kingkong12 säger så finns det andra kylare, jag köpte faktiskt en Accelero Xtreme 7970 häromdan. Den känns inte helt anpassad för kortet dock(https://www.flashback.org/showthread.php?p=36289259), men ja, det finns andra alternativ än vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in